Program Faculty Academic year Level
Informatyka i Systemy Informacyjne Faculty of Mathematics and Information Science 2023/2024 Msc
Type Major ECTS coordinator
full-time Computer Science and Information Systems Prof. dr hab. Bohdan Macukow

Purposes:

Celem studiów drugiego stopnia na kierunku Informatyka i Systemy Informacyjne w języku polskim jest umożliwieniu studentom zdobycia wszechstronnej ogólnej wiedzy informatycznej i gruntownego przygotowania z zakresu matematyki, umożliwiające uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej, w zależności od wybranej specjalności studiów. Absolwenta specjalności Metody Sztucznej Inteligencji (ang. Artificial Inteligent) cechuje umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i praktycznego stosowania informatyki w wybranych dziedzinach technologicznych i społecznych. Dysponuje wiedzą z zakresu zagadnień ogólnospołecznych, ułatwiającą komunikację interpersonalną. Posiada pogłębioną znajomość teoretyczną i praktyczną metod sztucznej inteligencji, metod inteligencji obliczeniowej, metod reprezentacji wiedzy oraz metod zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. Może znaleźć zatrudnienie jako kierownik zespołu programistycznego, projektant i twórca oprogramowania, administrator systemów informatycznych. Jest przygotowany do pracy w firmach o różnym profilu działalności, wykorzystujących nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności w firmach tworzących oprogramowanie, w firmach doradztwa informatycznego, w sektorze nowoczesnych technologii, instytucjach sektora finansowego, a także do pracy naukowej w wyższych uczelniach. Absolwent specjalności Projektowanie Systemów CAD/CAM posiada wszechstronną ogólną wiedzę informatyczną i gruntowne przygotowanie z zakresu matematyki, umożliwiające uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej. Cechuje go umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i praktycznego stosowania informatyki w wybranych dziedzinach technologicznych i społecznych. Dysponuje wiedzą z zakresu zagadnień ogólnospołecznych, ułatwiającą komunikację interpersonalną. Sprawnie posługuje się metodami modelowania matematycznego, grafiki komputerowej i projektowania środowiska wirtualnego, nowoczesnymi systemami baz danych CAD/CAM, metodami numerycznymi oraz metodami zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. Może znaleźć zatrudnienie jako kierownik zespołu programistycznego, projektant i twórca oprogramowania, przede wszystkim gier komputerowych i systemów CAD/CAM, administrator systemów informatycznych. Jest przygotowany do pracy w firmach o różnym profilu działalności, wykorzystujących nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności w firmach tworzących oprogramowanie, w firmach doradztwa informatycznego, w sektorze nowoczesnych technologii, a także do pracy naukowej w wyższych uczelniach.

Admission conditions:

http://www.pw.edu.pl/Kandydaci

Effects of education


Semester 1:

Block Group Name ECTS Lectures Exercise Laboratory Project Computer lessons Sum Syllabus
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Expand)
Metody Sztucznej InteligencjiWspólne Metody sztucznej inteligencji 2 4 15 15 0 30 0 60 Syllabus
   Przedmiot humanistyczny 1 0 30 0 0 0 30 Syllabus
   Reprezentacja wiedzy 5 45 0 0 30 0 75 Syllabus
   Systemy ekspertowe 3 15 0 0 30 0 45 Syllabus
   Wstęp do algorytmów ewolucyjnych 4 30 0 0 15 0 45 Syllabus
   Zaawansowane zagadnienia matematyki (blok obieralny) 3 0 0 0 0 0 45 Syllabus
∑=20
Specjalność:
(Expand)
Wspólne Grafika komputerowa 2 5 30 0 45 0 0 75 Syllabus
   Metody komputerowe w modelowaniu geometrycznym 5 0 0 0 45 0 45 Syllabus
   Modelowanie geometryczne 1 5 45 45 0 0 0 90 Syllabus
   Projektowanie systemów CAD/CAM 3 0 0 0 30 0 30 Syllabus
   Przedmiot humanistyczny 2 0 30 0 0 0 30 Syllabus
∑=20
WspólneWspólne Algorytmy zaawansowane 3 30 0 0 15 0 45 Syllabus
   Przedmiot obieralny 1 4 0 0 0 0 0 45 Syllabus
   Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi 3 30 0 0 30 0 60 Syllabus
∑=10
Suma semestr: ∑=

Semester 2:

Block Group Name ECTS Lectures Exercise Laboratory Project Computer lessons Sum Syllabus
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Expand)
Metody Sztucznej InteligencjiWspólne Podstawy przetwarzania danych 5 15 0 30 15 0 60 Syllabus
   Przedmiot obieralny 3 4 0 0 0 0 0 45 Syllabus
   Seminarium dyplomowe 1 2 0 30 0 0 0 30 Syllabus
   Sieci neuronowe 5 30 0 0 30 0 60 Syllabus
   Uczenie ze wzmocnieniem 4 15 0 0 30 0 45 Syllabus
∑=20
Specjalność:
(Expand)
Wspólne Programowanie urządzeń sterowanych numerycznie 6 30 30 30 0 0 90 Syllabus
   Projektowanie środowiska wirtualnego 6 0 0 0 45 0 45 Syllabus
   Seminarium dyplomowe 1 2 0 30 0 0 0 30 Syllabus
   Symulacje fizyczne w środowisku wirtualnym 6 30 30 30 0 0 90 Syllabus
∑=20
WspólneWspólne Programowanie matematyczne 6 45 15 15 0 0 75 Syllabus
   Przedmiot obieralny 2 4 0 0 0 0 0 45 Syllabus
∑=10
Suma semestr: ∑=

Semester 3:

Block Group Name ECTS Lectures Exercise Laboratory Project Computer lessons Sum Syllabus
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Expand)
Metody Sztucznej InteligencjiWspólne Metody głębokiego uczenia 3 15 0 0 30 0 45 Syllabus
   Przedmiot humanistyczny 1 0 30 0 0 0 30 Syllabus
   Przedmiot obieralny 4 4 0 0 0 0 0 45 Syllabus
   Seminarium dyplomowe 2 2 0 30 0 0 0 30 Syllabus
∑=10
Specjalność:
(Expand)
Wspólne Seminarium dyplomowe 2 2 0 30 0 0 0 30 Syllabus
   Termomechanika ciał odkształcalnych 5 30 30 30 0 0 90 Syllabus
   Zaawansowane zagadnienia matematyki (blok obieralny) 3 0 0 0 0 0 45 Syllabus
∑=10
WspólneWspólne Praca dyplomowa magisterska 20 0 0 0 0 0 180 Syllabus
∑=20
Suma semestr: ∑=

Field's of study learning outcomes

General academic profile - knowledge

Effect I2_W01
.
Effect I2_W02
.
Effect I2_W03
.
Effect I2_W04
.
Effect I2_W05
.
Effect I2_W06**
.
Effect I2_W07**
.
Effect I2_W08**
.
Effect I2CC_W01
.
Effect I2CC_W02
.
Effect I2CC_W03
.
Effect I2CC_W04
.
Effect I2CC_W05
.
Effect I2CC_W06
.
Effect I2CC_W07
.
Effect I2SI_W01
.
Effect I2SI_W02
.
Effect I2SI_W03
.
Effect I2SI_W04
.
Effect I2SI_W05
.
Effect I2SI_W06
.
Effect I2SI_W07
.
Effect PD_W01
.
Effect PD_W02
.
Effect PD_W03
.
Effect PD_W04
.
Effect PD_W05
.
Effect PD_W06
.
Effect PD_W07
.
Effect PD_W08
.
Effect PD_W09
.
Effect PD_W10
.
Effect PD_W11
.
Effect PD_W12
.
Effect PD_W13
.
Effect PD_W14
.
Effect PD_W15
.
Effect PD_W16**
.
Effect PD_W17**
.
Effect PD_W18**
.

General academic profile - skils

Effect I2_U01
.
Effect I2_U02
.
Effect I2_U03
.
Effect I2_U04
.
Effect I2_U05
.
Effect I2_U06
.
Effect I2_U07
.
Effect I2_U08
.
Effect I2_U09
.
Effect I2_U10
.
Effect I2_U11
.
Effect I2_U12
.
Effect I2_U13
.
Effect I2_U14
.
Effect I2_U15**
.
Effect I2_U16**
.
Effect I2_U17**
.
Effect I2_U18**
.
Effect I2_U19**
.
Effect I2CC_U01
.
Effect I2CC_U02
.
Effect I2CC_U03
.
Effect I2CC_U04
.
Effect I2CC_U05
.
Effect I2CC_U06
.
Effect I2CC_U07
.
Effect I2CC_U08
.
Effect I2CC_U09
.
Effect I2SI_U01
.
Effect I2SI_U02
.
Effect I2SI_U03
.
Effect I2SI_U04
.
Effect I2SI_U05
.
Effect I2SI_U06
.
Effect I2SI_U07
.
Effect I2SI_U08
.
Effect I2SI_U09
.
Effect PD_U01
.
Effect PD_U02
.
Effect PD_U03
.
Effect PD_U04
.
Effect PD_U05
.
Effect PD_U06
.
Effect PD_U07
.
Effect PD_U08
.
Effect PD_U09
.
Effect PD_U10
.
Effect PD_U11
.
Effect PD_U12
.
Effect PD_U13
.
Effect PD_U14
.
Effect PD_U15
.
Effect PD_U16
.
Effect PD_U17
.
Effect PD_U18
.
Effect PD_U19
.
Effect PD_U20
.
Effect PD_U21
.
Effect PD_U22
.
Effect PD_U23
.
Effect PD_U24**
.
Effect PD_U25**
.
Effect PD_U26**
.
Effect PD_U27**
.
Effect PD_U28**
.

General academic profile - social competences

Effect CC_K08
Effect I2_K01
.
Effect I2_K02
.
Effect I2_K03
.
Effect I2_K04
.
Effect I2_K05
.
Effect I2_K06
.
Effect PD_K01
.
Effect PD_K02
.
Effect PD_K03
.
Effect PD_K04
.
Effect PD_K05
.
Effect PD_K06
.
Effect SI_K04