Program | Faculty | Academic year | Level |
---|---|---|---|
Informatyka i Systemy Informacyjne | Faculty of Mathematics and Information Science | 2023/2024 | Msc |
Type | Major | ECTS coordinator | |
full-time | Computer Science and Information Systems | Prof. dr hab. Bohdan Macukow |
Purposes:
Celem studiów drugiego stopnia na kierunku Informatyka i Systemy Informacyjne w języku polskim jest umożliwieniu studentom zdobycia wszechstronnej ogólnej wiedzy informatycznej i gruntownego przygotowania z zakresu matematyki, umożliwiające uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej, w zależności od wybranej specjalności studiów. Absolwenta specjalności Metody Sztucznej Inteligencji (ang. Artificial Inteligent) cechuje umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i praktycznego stosowania informatyki w wybranych dziedzinach technologicznych i społecznych. Dysponuje wiedzą z zakresu zagadnień ogólnospołecznych, ułatwiającą komunikację interpersonalną. Posiada pogłębioną znajomość teoretyczną i praktyczną metod sztucznej inteligencji, metod inteligencji obliczeniowej, metod reprezentacji wiedzy oraz metod zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. Może znaleźć zatrudnienie jako kierownik zespołu programistycznego, projektant i twórca oprogramowania, administrator systemów informatycznych. Jest przygotowany do pracy w firmach o różnym profilu działalności, wykorzystujących nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności w firmach tworzących oprogramowanie, w firmach doradztwa informatycznego, w sektorze nowoczesnych technologii, instytucjach sektora finansowego, a także do pracy naukowej w wyższych uczelniach. Absolwent specjalności Projektowanie Systemów CAD/CAM posiada wszechstronną ogólną wiedzę informatyczną i gruntowne przygotowanie z zakresu matematyki, umożliwiające uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej. Cechuje go umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i praktycznego stosowania informatyki w wybranych dziedzinach technologicznych i społecznych. Dysponuje wiedzą z zakresu zagadnień ogólnospołecznych, ułatwiającą komunikację interpersonalną. Sprawnie posługuje się metodami modelowania matematycznego, grafiki komputerowej i projektowania środowiska wirtualnego, nowoczesnymi systemami baz danych CAD/CAM, metodami numerycznymi oraz metodami zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. Może znaleźć zatrudnienie jako kierownik zespołu programistycznego, projektant i twórca oprogramowania, przede wszystkim gier komputerowych i systemów CAD/CAM, administrator systemów informatycznych. Jest przygotowany do pracy w firmach o różnym profilu działalności, wykorzystujących nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności w firmach tworzących oprogramowanie, w firmach doradztwa informatycznego, w sektorze nowoczesnych technologii, a także do pracy naukowej w wyższych uczelniach.
Admission conditions:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Effects of education
Semester 1: | ||||||||||
Block | Group | Name | ECTS | Lectures | Exercise | Laboratory | Project | Computer lessons | Sum | Syllabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Expand)
|
||||||||||
Metody Sztucznej Inteligencji | Wspólne | Metody sztucznej inteligencji 2 | 4 | 15 | 15 | 0 | 30 | 0 | 60 | Syllabus |
  |   | Przedmiot humanistyczny | 1 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | Syllabus |
  |   | Reprezentacja wiedzy | 5 | 45 | 0 | 0 | 30 | 0 | 75 | Syllabus |
  |   | Systemy ekspertowe | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | Syllabus |
  |   | Wstęp do algorytmów ewolucyjnych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | Syllabus |
  |   | Zaawansowane zagadnienia matematyki (blok obieralny) | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | Syllabus |
∑=20 | ||||||||||
Specjalność:
(Expand)
|
||||||||||
Wspólne | Grafika komputerowa 2 | 5 | 30 | 0 | 45 | 0 | 0 | 75 | Syllabus | |
  |   | Metody komputerowe w modelowaniu geometrycznym | 5 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | Syllabus |
  |   | Modelowanie geometryczne 1 | 5 | 45 | 45 | 0 | 0 | 0 | 90 | Syllabus |
  |   | Projektowanie systemów CAD/CAM | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | Syllabus |
  |   | Przedmiot humanistyczny | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | Syllabus |
∑=20 | ||||||||||
Wspólne | Wspólne | Algorytmy zaawansowane | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | Syllabus |
  |   | Przedmiot obieralny 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | Syllabus |
  |   | Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi | 3 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | Syllabus |
∑=10 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semester 2: | ||||||||||
Block | Group | Name | ECTS | Lectures | Exercise | Laboratory | Project | Computer lessons | Sum | Syllabus |
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Expand)
|
||||||||||
Metody Sztucznej Inteligencji | Wspólne | Podstawy przetwarzania danych | 5 | 15 | 0 | 30 | 15 | 0 | 60 | Syllabus |
  |   | Przedmiot obieralny 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | Syllabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 1 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | Syllabus |
  |   | Sieci neuronowe | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | Syllabus |
  |   | Uczenie ze wzmocnieniem | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | Syllabus |
∑=20 | ||||||||||
Specjalność:
(Expand)
|
||||||||||
Wspólne | Programowanie urządzeń sterowanych numerycznie | 6 | 30 | 30 | 30 | 0 | 0 | 90 | Syllabus | |
  |   | Projektowanie środowiska wirtualnego | 6 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | Syllabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 1 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | Syllabus |
  |   | Symulacje fizyczne w środowisku wirtualnym | 6 | 30 | 30 | 30 | 0 | 0 | 90 | Syllabus |
∑=20 | ||||||||||
Wspólne | Wspólne | Programowanie matematyczne | 6 | 45 | 15 | 15 | 0 | 0 | 75 | Syllabus |
  |   | Przedmiot obieralny 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | Syllabus |
∑=10 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semester 3: | ||||||||||
Block | Group | Name | ECTS | Lectures | Exercise | Laboratory | Project | Computer lessons | Sum | Syllabus |
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Expand)
|
||||||||||
Metody Sztucznej Inteligencji | Wspólne | Metody głębokiego uczenia | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | Syllabus |
  |   | Przedmiot humanistyczny | 1 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | Syllabus |
  |   | Przedmiot obieralny 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | Syllabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 2 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | Syllabus |
∑=10 | ||||||||||
Specjalność:
(Expand)
|
||||||||||
Wspólne | Seminarium dyplomowe 2 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | Syllabus | |
  |   | Termomechanika ciał odkształcalnych | 5 | 30 | 30 | 30 | 0 | 0 | 90 | Syllabus |
  |   | Zaawansowane zagadnienia matematyki (blok obieralny) | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | Syllabus |
∑=10 | ||||||||||
Wspólne | Wspólne | Praca dyplomowa magisterska | 20 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 180 | Syllabus |
∑=20 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Field's of study learning outcomes
General academic profile - knowledge
- Effect I2_W01
- .
- Effect I2_W02
- .
- Effect I2_W03
- .
- Effect I2_W04
- .
- Effect I2_W05
- .
- Effect I2_W06**
- .
- Effect I2_W07**
- .
- Effect I2_W08**
- .
- Effect I2CC_W01
- .
- Effect I2CC_W02
- .
- Effect I2CC_W03
- .
- Effect I2CC_W04
- .
- Effect I2CC_W05
- .
- Effect I2CC_W06
- .
- Effect I2CC_W07
- .
- Effect I2SI_W01
- .
- Effect I2SI_W02
- .
- Effect I2SI_W03
- .
- Effect I2SI_W04
- .
- Effect I2SI_W05
- .
- Effect I2SI_W06
- .
- Effect I2SI_W07
- .
- Effect PD_W01
- .
- Effect PD_W02
- .
- Effect PD_W03
- .
- Effect PD_W04
- .
- Effect PD_W05
- .
- Effect PD_W06
- .
- Effect PD_W07
- .
- Effect PD_W08
- .
- Effect PD_W09
- .
- Effect PD_W10
- .
- Effect PD_W11
- .
- Effect PD_W12
- .
- Effect PD_W13
- .
- Effect PD_W14
- .
- Effect PD_W15
- .
- Effect PD_W16**
- .
- Effect PD_W17**
- .
- Effect PD_W18**
- .
General academic profile - skils
- Effect I2_U01
- .
- Effect I2_U02
- .
- Effect I2_U03
- .
- Effect I2_U04
- .
- Effect I2_U05
- .
- Effect I2_U06
- .
- Effect I2_U07
- .
- Effect I2_U08
- .
- Effect I2_U09
- .
- Effect I2_U10
- .
- Effect I2_U11
- .
- Effect I2_U12
- .
- Effect I2_U13
- .
- Effect I2_U14
- .
- Effect I2_U15**
- .
- Effect I2_U16**
- .
- Effect I2_U17**
- .
- Effect I2_U18**
- .
- Effect I2_U19**
- .
- Effect I2CC_U01
- .
- Effect I2CC_U02
- .
- Effect I2CC_U03
- .
- Effect I2CC_U04
- .
- Effect I2CC_U05
- .
- Effect I2CC_U06
- .
- Effect I2CC_U07
- .
- Effect I2CC_U08
- .
- Effect I2CC_U09
- .
- Effect I2SI_U01
- .
- Effect I2SI_U02
- .
- Effect I2SI_U03
- .
- Effect I2SI_U04
- .
- Effect I2SI_U05
- .
- Effect I2SI_U06
- .
- Effect I2SI_U07
- .
- Effect I2SI_U08
- .
- Effect I2SI_U09
- .
- Effect PD_U01
- .
- Effect PD_U02
- .
- Effect PD_U03
- .
- Effect PD_U04
- .
- Effect PD_U05
- .
- Effect PD_U06
- .
- Effect PD_U07
- .
- Effect PD_U08
- .
- Effect PD_U09
- .
- Effect PD_U10
- .
- Effect PD_U11
- .
- Effect PD_U12
- .
- Effect PD_U13
- .
- Effect PD_U14
- .
- Effect PD_U15
- .
- Effect PD_U16
- .
- Effect PD_U17
- .
- Effect PD_U18
- .
- Effect PD_U19
- .
- Effect PD_U20
- .
- Effect PD_U21
- .
- Effect PD_U22
- .
- Effect PD_U23
- .
- Effect PD_U24**
- .
- Effect PD_U25**
- .
- Effect PD_U26**
- .
- Effect PD_U27**
- .
- Effect PD_U28**
- .
General academic profile - social competences
- Effect CC_K08
- Effect I2_K01
- .
- Effect I2_K02
- .
- Effect I2_K03
- .
- Effect I2_K04
- .
- Effect I2_K05
- .
- Effect I2_K06
- .
- Effect PD_K01
- .
- Effect PD_K02
- .
- Effect PD_K03
- .
- Effect PD_K04
- .
- Effect PD_K05
- .
- Effect PD_K06
- .
- Effect SI_K04