Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych | Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych | 2014/2015 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych | Prof. dr hab. inż. Antoni Szumanowski |
Cele:
Celem kierunku jest wykształcenie inżyniera gotowego podjąć pracę w zakresie konstrukcji napędów elektromechanicznych w szczególności dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych włączając w to pojazdy specjalne. Program kształcenia obejmuje wielodyscyplinarną wiedzę konieczna do projektowania oraz obsługi złożonych układów technicznych z akumulacją energii z uwzględnieniem analiz podstawowych procesów fizyko-chemicznych, doborem niekonwencjonalnych materiałów oraz sterowania automatycznego. Podstawowy profil absolwenta można odnieść do budowy maszyn ze szczególnym uwzględnieniem interdyscyplinarnej wiedzy koniecznej do konstrukcji urządzeń technicznych na przykładzie inżynierii pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Ważnymi cechami absolwenta powinny być: umiejętność syntetycznego podejścia do konstrukcji i działania pojazdów elektrycznych i hybrydowych, umiejętność współdziałania w grupie inżynierskiej złożonej z przedstawicieli innych nowoczesnych dziedzin techniki oraz zdolność inżynierskiej analizy konstrukcji. Zakres kształcenia odnosi się do syntezy złożonej konstrukcji mechanicznej, do której projektowania (wielodyscyplinarnego) konieczne jest użycie nowoczesnych technik modelowania i analiz komputerowych. Stąd absolwent może znaleźć pracę w szeroko rozumianej dziedzinie budowy i eksploatacji złożonych układów technicznych wymagających użycia nowoczesnych materiałów, nowoczesnego sterowania procesami fizyko-chemicznymi i energetycznymi w środowisku ekologicznej infrastruktury wytwarzania oraz dystrybucji energii elektrycznej. Absolwenta powinny charakteryzować następujące umiejętności nabyte w trakcie procesu edukacyjnego: - pogłębiona wiedza podstawowa w zakresie chemii, fizyki i matematyki szczególnie w obszarze odpowiednim dla zagadnień występujących w napędach elektrycznych i hybrydowych ; - zdolność do świadomego wyboru nowoczesnych materiałów i technologii niezbędnych do praktycznej realizacji napędów elektrycznych i hybrydowych; - łączenie komponentów w jedną strukturę napędową poprawnie realizującą zadany cykl jazdy; - zdolność do prowadzenia doboru komponentów przy wykorzystaniu wiedzy z wielu dziedzin techniki jak np. chemii w ogniwach elektrochemicznych, elektroniki w zakresie układów sterowania, termodynamiki w zakresie silników spalinowych i procesów w bateriach elektrochemicznych, elektrotechniki oraz mechaniki w zakresie sprzęgieł, hamulców i przekładni mechanicznych, - znajomość podstaw matematycznego modelowania prostych komponentów układów napędowych; - znajomość modeli matematycznych komponentów układu napędowego, łączenie ich w model obliczeniowy danej struktury napędowej oraz prowadzenie badań symulacyjnych celem określenia parametrów układu napędowego; - biegłe posługiwanie się oprogramowaniem niezbędnym do prowadzenia badań symulacyjnych oraz projektowych dla napędów elektrycznych lub hybrydowych.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HES | Obowiązkowe | Historia techniki | 1 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Własność intelektualna / BHP | 1 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Algebra | 4 | 450 | 225 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Analiza I | 5 | 450 | 450 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Chemia | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka I | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Materiały konstrukcyjne | 3 | 675 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy modelowania geometrycznego | 3 | 0 | 0 | 450 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy zapisu konstrukcji z elementami geometrii wykreślnej | 3 | 450 | 0 | 0 | 225 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Techniki komputerowe | 5 | 450 | 0 | 450 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Warsztaty | 1 | 0 | 0 | 225 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 450 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Podstawowe | Obowiązkowe | Analiza II | 5 | 450 | 450 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika i elektronika I | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Fizyka II | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium materiałów konstrukcyjnych | 1 | 0 | 0 | 225 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Mechanika ogólna I | 5 | 450 | 450 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Modelowanie geometryczne | 1 | 0 | 0 | 225 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Projektowanie podstaw zapisu konstrukcji z elementami geometrii wykreślnej | 3 | 0 | 0 | 0 | 450 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Równania róźniczkowe | 5 | 450 | 450 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Techniki komputerowe - pracownia | 1 | 0 | 0 | 225 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologia | 3 | 675 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 450 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy | 4 | 0 | 900 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Jonika i fotonika | 3 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wprowadzanie do mechatroniki | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Elektrotechnika i elektronika II | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika ogólna II | 5 | 450 | 450 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Metrologia i zamienność | 2 | 225 | 225 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria mechaniki i podstaw automatyki | 4 | 450 | 450 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do systemów mikroprocesowych | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wytrzymałość materiałów I | 5 | 450 | 450 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Zaawansowane modelowanie geometryczne | 1 | 0 | 0 | 225 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 450 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy | 4 | 0 | 900 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Elektrochemia | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Energoelektronika | 3 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria programowania | 2 | 0 | 0 | 450 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Maszyny elektryczne | 1 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Materiały magnetyczne | 1 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Mechatroniczne systemy sensoryczne i wykonawcze | 3 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ogniwa paliwowe | 1 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Symulacja układów dynamicznych | 1 | 0 | 0 | 225 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Systemy automatyki | 3 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Drgania mechaniczne | 3 | 450 | 225 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy konstrukcji maszyn | 4 | 900 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie podstaw konstrukcji maszyn I | 2 | 0 | 0 | 0 | 450 | 0 | 30 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | 0 | 0 | 450 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy | 4 | 0 | 900 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Akumulacja energii w pojazdach | 3 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Akumulatory | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Budowa pojazdów autonomicznych | 1 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Komputerowe systemy w mechatronice | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Konstrukcje inteligentne | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Nanomateriały i nanotechnologie | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Napędy pojazdów | 4 | 450 | 225 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy projektowania systemów mechatronicznych | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów elektrycznych | 4 | 450 | 225 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria silników cieplnych | 4 | 450 | 225 | 225 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do przetwarzania obrazów | 1 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Pojazdy | 3 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Inteligentne systemy elektroenergetyczne (Smart Grid) | 1 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy MES | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praca przejściowa | 5 | 0 | 0 | 0 | 1125 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Projektowanie napędów elektrycznych i hybrydowych | 4 | 450 | 0 | 0 | 450 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów mechatronicznych | 2 | 0 | 0 | 0 | 450 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przetwarzanie i analiza obrazów | 3 | 225 | 0 | 450 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do robotyki | 1 | 225 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=22 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka III | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy diagnostyki | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Pojazdy autonomiczne | Specjalnościowe | Nawigacja pojazdami autonomicznymi | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Odzyskiwanie energii w pojazdach | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy wizyjne robotów mobilnych | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Pojazdy ekologiczne | Specjalnościowe | Inżynieria pojazdów elektrycznych i hybrydowych | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przekładnie CVT sterowane elektrycznie | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zaawansowane sterowanie napędami elektrycznymi i hybrydowymi | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Pojazdy niekonwencjonalne | Specjalnościowe | Inżynieria pojazdów elektrycznych i hybrydowych | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Nawigacja pojazdami autonomicznymi | 4 | 450 | 0 | 225 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przekładnie CVT sterowane elektrycznie | 2 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | Obowiązkowe | Przedmiot społeczno-humanistyczny | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedsiębiorczość innowacyjna | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Praca dyplomowa | 15 | 0 | 0 | 0 | 2250 | 0 | 150 | sylabus |
  |   | Recykling pojazdów | 2 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 1 | 0 | 225 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Pojazdy autonomiczne | Specjalnościowe | Niezawodność i bezpieczeństwo systemów mechatronicznych | 3 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Struktury nośne i energochłonne pojazdów | 3 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy informatyczne pojazdów | 3 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Pojazdy ekologiczne | Specjalnościowe | Diagnostyka pojazdów elektrycznych i hybrydowych | 3 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Infrastruktura eksploatacyjna pojazdów elektrycznych i hybrydowych | 3 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ultralekkie nadwozia pojazdów | 3 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Pojazdy niekonwencjonalne | Specjalnościowe | Struktury nośne i energochłonne pojazdów | 3 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy informatyczne pojazdów | 3 | 225 | 0 | 225 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ultralekkie nadwozia pojazdów | 3 | 450 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |