Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Biotechnologia | Wydział Chemiczny | 2015/2016 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Biotechnologia | brak |
Cele:
Wydział Chemiczny Politechniki Warszawskiej prowadzi studia trójstopniowe na kierunkach Technologia Chemiczna i Biotechnologia. Wydział posiada akredytację instytucjonalną udzieloną w 2013 r. przez Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej do roku akademickiego 2018/19. Studia I stopnia na obu kierunkach trwają 3,5 roku i po ich ukończeniu student uzyskuje tytuł inżyniera. Studia są prowadzone bez podziału na specjalności, ale według elastycznego system studiów, na który składa się m.in.: - szeroka oferta przedmiotów obieralnych (wykładów, seminariów i laboratoriów), - możliwość uzyskania indywidualnego programu studiów już od pierwszego semestru, - możliwość realizacji niektórych modułów kształcenia w zakładach przemysłowych, - możliwości potwierdzenia wyników uczenia się kandydata na studia. Ten system pozwala studentom na tworzenie własnych ścieżek kształcenia – stosownie do zainteresowań. Możliwe jest na przykład takie ułożenie ścieżki kształcenia, które umożliwia absolwentowi studiów inżynierskich na kierunku Technologia Chemiczna, podjęcie trzysemestralnych studiów II stopnia na kierunku Biotechnologia i odwrotnie. Cechą realizowanego programu kształcenia jest interdyscyplinarność treści programowych, co wzmacnia pozycję absolwenta na rynku pracy, ułatwiając współpracę z przedstawicielami innych dyscyplin nauki i różnych gałęzi gospodarki. Studenci kierunków Technologia Chemiczna, Inżynieria Chemiczna i Procesowa oraz Inżynieria Materiałowa odbywają zajęcia pierwszego roku studiów według wspólnego programu w ramach Szkoły Zaawansowanych Technologii Chemicznych i Materiałowych, utworzonej przez trzy wydziały Politechniki Warszawskiej: Wydział Chemiczny, Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej oraz Wydział Inżynierii Materiałowej. Współpraca dydaktyczna w ramach Szkoły prowadzona jest też na wyższych semestrach, m.in.: przy wykonywaniu prac dyplomowych. We współpracy z Polską Izbą Przemysłu Chemicznego wydział realizuje program kształcenia kadr dla przemysłu chemicznego - ChemHR (pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministerstwa Gospodarki). Jego elementami są: seminarium Chem HR (pracodawcy przedstawiają swoje firmy, oferty praktyk, staży, propozycje tematów prac dyplomowych oraz oferty pracy), udział przedstawicieli przedsiębiorstw w prowadzeniu niektórych przedmiotów, praktyki i staże zawodowe oraz prace dyplomowe realizowane we współpracy z przedsiębiorstwami. Studia II stopnia trwają trzy semestry dla kandydatów, którzy ukończyli studia I stopnia na tym samym kierunku. Te studia zaczynają się w semestrze letnim. Natomiast cztery semestry trwają studia II stopnia dla kandydatów, którzy ukończyli studia I stopnia na kierunkach pokrewnych, a uzupełnienie brakujących efektów kształcenia I stopnia nie przekracza pracochłonności jednego semestru (30 punktów ECTS). Studia czterosemestralne zaczynają się w semestrze zimowym. Absolwenci studiów II stopnia uzyskują tytuł inżyniera magistra. Studia II stopnia są prowadzone z podziałem na specjalności. Na studiach trzysemestralnych podział na specjalności następuje od pierwszego semestru tych studiów na podstawie oceny ze studiów I stopnia. Na studiach czterosemestralnych podział na specjalności odbywa się po pierwszym semestrze na podstawie oceny ze studiów I stopnia i wyników pierwszego semestru. Studia II stopnia na kierunku Technologia Chemiczna są prowadzone na następujących specjalnościach: - Analityka i fizykochemia procesów i materiałów, - Chemia medyczna, - Funkcjonalne materiały polimerowe, elektroaktywne i wysokoenergetyczne, - Technologia i kataliza. Studia II stopnia na kierunku Biotechnologia są prowadzone na następujących specjalnościach: - Biotechnologia chemiczna – leki i kosmetyki, - Biotechnologia przemysłowa, - Mikrobioanalityka, - Applied biotechnology (specjalność anglojęzyczna). Studia III stopnia (doktoranckie) trwają 4 lata i umożliwiają zdobycie tytułu doktora nauk chemicznych lub technicznych. Ważnym elementem rozwoju umiejętności studentów jest ich udział w badaniach naukowych. Studenci, nawet studiów I stopnia, są współautorami publikacji i wystąpień konferencyjnych. Wydział wyróżnia się ilością stypendiów Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przyznawanych studentom i doktorantom za wybitne osiągnięcia naukowe. W rankingu kierunków studiów, ogłaszanym przez Perspektywy, prowadzone przez Wydział Chemiczny studia na kierunku Technologia Chemiczna zajmują od kilku lat pierwsze miejsce, a studia na kierunku Biotechnologia plasują się w pierwszej czwórce studiów tego kierunku oferowanych przez Politechniki.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obowiązkowe | BHP | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Biologia komórki | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia ogólna i nieorganiczna | 6 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Fizyka i biofizyka I | 8 | 60 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska i ekologia | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Przysposobienie biblioteczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Grafika inżynierska - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka I | 8 | 60 | 60 | 0 | 0 | 0 | 120 | sylabus |
∑=10 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy 1 - Moduł A i Moduł B | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Biologia komórki - laboratorium | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia fizyczna | 5 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Chemia fizyczna - ćwiczenia | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia ogólna i nieorganiczna - laboratorium | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka i biofizyka II | 6 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Informatyka 1 - Laboratorium | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka II | 7 | 60 | 30 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Wychowanie fizyczne 1 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
∑=9 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy 2 - Moduł A i Moduł B | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Chemia analityczna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia analityczna - laboratorium | 4 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna 1 | 7 | 60 | 30 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Fizykochemiczne podstawy procesów biotechnologicznych | 5 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Genetyka ogólna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Procesy przenoszenia masy i energii | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=23 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Informatyka 2 - Laboratorium | 3 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wychowanie fizyczne 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy 3 - moduł A i Moduł B | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Biochemia | 6 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Biochemia - laboratorium | 4 | 0 | 0 | 75 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna 1 - laboratorium | 6 | 0 | 0 | 75 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Inżynieria bioprocesowa | 4 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria bioprocesowa - projekt | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika płynów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wyklad obieralny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Wychowanie fizyczne 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Aparatura procesowa - laboratorium | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Biotechnologia I | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Enzymologia | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mikrobiologia ogólna i przemysłowa | 6 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Mikrobiologia ogólna i przemysłowa-laboratorium | 4 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wyklady obieralne | 8 | 120 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  | Obieralne | Analiza biomateriałów | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna II | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elektrochemiczne metody bioanalityczne | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka 3 | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody spektroskopowe | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metrologia biochemiczna i akwizycja pomiarowa - Laboratorium | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Podstawy chemii polimerów i biopolimerów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy kosmetologii | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Technologia organiczna | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Termodynamika molekularna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | Jak dyskutować, i skutecznie przekonywać | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Język obcy | Język obcy | Język obcy - egzamin B2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Biologia molekularna/Inżynieria genetyczna | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Biotechnologia II | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Kultury tkankowe i komórkowe roślin i zwierząt | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Ochrona własności intelektualnej w biotechnologii | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Techniki hodowli mikroorganizmów | 3 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wykłady obieralne | 10 | 120 | 0 | 30 | 0 | 0 | 120 | sylabus |
  | Obieralne | Analityczne metody instrumentalne | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Analityczne metody instrumentalne - laboratorium | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna II - laboratorium | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Informatyka 3 - Laboratorium | 3 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria sztucznych narządów wewnętrznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Komputerowy rysunek techniczny | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika płynów Laboratorium | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody spektroskopowe Ćwiczenia | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Miniaturyzacja w chemii analitycznej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Otrzymywanie i badanie membran półprzepuszczalnych stosowanych w biotechnologii, medycynie i anality | 2 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Podstawy chemii bioorganicznej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Przedsiębiorczość Innowacyjna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Toksykologia ogólna | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Laboratorium inżynierskie | 6 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Projektowanie procesów biotechnologicznych | 4 | 15 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Przygotowanie pracy dyplomowej inżynierskiej | 15 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Systemy zapewniania jakości | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  | Obieralne | Biotechnologia materiałów polimerowych | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy technologii leków i biocydów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=34 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- Posiada wiedzę z matematyki pozwalającą na posługiwanie się metodami matematycznymi właściwymi dla kierunku biotechnologia, w tym wykonywanie obliczeń inżynierskich, statystycznych oraz interpretacja zjawisk przyrodniczych
- Efekt K_W02
- Posiada wiedzę z fizyki i biofizyki pozwalającą na posługiwanie się modelami i pojęciami właściwymi dla kierunku biotechnologia
- Efekt K_W03
- Posiada ugruntowaną wiedzę ogólną z podstawowych działów chemii obejmującą chemię nieorganiczną, organiczną i fizyczną
- Efekt K_W04
- Posiada podstawową wiedzę z chemii analitycznej, w tym znajomość nowoczesnych technik analitycznych
- Efekt K_W05
- Ma wiedzę z zakresu ochrony środowiska i ekologii
- Efekt K_W06
- Efekt K_W07
- Posiada wiedzę z zakresu fizykochemicznych podstaw procesów biotechnologicznych
- Efekt K_W08
- Posiada ogólną orientację w aktualnych kierunkach rozwoju biotechnologii i przemysłu biotechnologicznego
- Efekt K_W09
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu genetyki i inżynierii genetycznej
- Efekt K_W10
- Posiada podstawową wiedzę z inżynierii bioprocesowej, aparatury procesowej w tym bioreaktorów
- Efekt K_W11
- Posiada wiedzę o zagrożeniach związanych z realizacją procesów biotechnologicznych, zna obowiązujące regulacje międzynarodowe w zakresie bezpieczeństwa technicznego i podstawowe zagadnienia bezpieczeństwa i higieny pracy
- Efekt K_W12
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu mikrobiologii ogólnej i przemysłowej
- Efekt K_W13
- Efekt K_W14
- Efekt K_W15
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu technologii informacyjnych, w tym znajomość pakietów oprogramowania m.in. do grafiki inżynierskiej
- Efekt K_W16
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu biologii molekularnej
- Efekt K_W17
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, ekonomiki produkcji, nauk prawnych, humanistycznych i społecznych związaną z pozatechnicznymi aspektami wykonywanej pracy
- Efekt K_W19
- Posiada podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt K_W20
- Posiada podstawową wiedzę dotyczącą transferu technologii chemicznych oraz komercjalizacji wyników badań, w tym zagadnień ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- Potrafi pozyskiwać i rozumie informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi interpretować uzyskane informacje, oraz oceniać ich rzetelność i wyciągać z nich wnioski, formułować i uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- Porozumiewa się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym, w tym także w wybranym języku obcym
- Efekt K_U03
- Posługuje się poprawnie terminologią i nomenklaturą stosowaną w chemii, biologii, biochemii i biotechnologii, również w wybranym języku obcym
- Efekt K_U04
- Zna język angielski na poziomie biegłości B2 i umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu chemii w stopniu niezbędnym do posługiwania się specjalistyczną bieżącą literaturą fachową w zakresie chemii, biologii, biochemii i biotechnologii
- Efekt K_U05
- Potrafi samodzielnie przedstawić wyniki badań własnych w postaci samodzielnie przygotowanej rozprawy (referatu) zawierającej opis i uzasadnienie celu pracy, przyjętą metodologię, wyniki oraz ich znaczenie na tle innych podobnych badań
- Efekt K_U06
- Potrafi przygotować i przedstawić ustną prezentację z zakresu studiowanego zagadnienia lub realizacji zadania badawczego, w tym także w wybranym języku obcym
- Efekt K_U07
- Potrafi w sposób popularny przedstawić najnowsze wyniki odkryć dokonanych w zakresie biotechnologii i pokrewnych dyscyplin przyrodniczych
- Efekt K_U08
- Potrafi posługiwać się podstawowymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym programami komputerowymi wspomagającymi realizację zadań inżynierskich z zakresu biotechnologii
- Efekt K_U09
- Posiada umiejętność samodzielnego planowania i wykonywania badań eksperymentalnych, realizacji prostych zdań badawczych i przeprowadzenia ekspertyz pod opieką opiekuna naukowego
- Efekt K_U10
- Posiada umiejętność interpretacji i krytycznej dyskusji wyników prowadzonych badań, a także jest zdolny do wyciągania wniosków w celu modyfikacji wcześniej przyjętych założeń
- Efekt K_U11
- Potrafi wykorzystać proste metody obliczeniowe i statystyczne, eksperymentalne i analityczne do formułowania i rozwiązywania problemów w zakresie biotechnologii
- Efekt K_U12
- W oparciu o wiedzę ogólną wyjaśnia podstawowe zjawiska związane z istotnymi procesami w biotechnologii
- Efekt K_U13
- Rozróżnia typy reakcji chemicznych i posiada umiejętność ich doboru do realizowanych procesów chemicznych
- Efekt K_U14
- Potrafi scharakteryzować różne stany materii wykorzystując teorie używane do ich opisu
- Efekt K_U15
- Posługuje się podstawowymi technikami laboratoryjnymi w zakresie biologii komórki, mikrobiologii, biochemii, genetyki i enzymologii
- Efekt K_U17
- Stosuje metody analityczne i aparaturę do prowadzenia obserwacji zjawisk biologicznych i pomiarów właściwości fizykochemicznych w laboratorium i w terenie
- Efekt K_U18
- Zna zasady BHP i stosuje podstawowe regulacje prawne związane z wybraną specjalnością umożliwiające odpowiedzialne stosowanie nabytej wiedzy w pracy zawodowej.
- Efekt K_U19
- Planuje i realizuje właściwą gospodarkę odpadami chemicznymi i biologicznymi
- Efekt K_U20
- Potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej działań związanych z wdrażaniem technologii i realizacją procesów chemicznych
- Efekt K_U21
- Potrafi dokonać analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania technologiczne, aparaturowe i procesowe w zakresie biotechnologii
- Efekt K_U22
- Potrafi sformułować specyfikację prostych procesów biotechnologicznych w odniesieniu do surowców, operacji jednostkowych i aparatury
- Efekt K_U23
- Posiada umiejętność samodzielnego projektowania prostych procesów i operacji jednostkowych stosowanych w biotechnologii
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się - podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia
- Efekt K_K02
- Potrafi formułować problemy w celu pogłębienia rozumienia danego zagadnienia lub uzupełnienia luk w rozumowaniu
- Efekt K_K03
- Ma świadomość potrzeby przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania prawa, w tym praw autorskich.
- Efekt K_K05
- Potrafi pracować w zespole, pełnić w nim różne funkcje (w tym kierownicze) i ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową
- Efekt K_K06
- Potrafi pracować samodzielnie mając świadomość konieczności stałego pogłębiania i aktualizowania wiedzy.
- Efekt K_K07
- Potrafi formułować opinie dotyczące kwestii zawodowych oraz argumentować na ich rzecz zarówno w środowisku specjalistów jak i niespecjalistów.
- Efekt K_K08
- Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy