Nazwa przedmiotu:
Biznesplan
Koordynator przedmiotu:
dr Irena Bielecka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Ekonomia
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
ZFG 27
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2016/2017
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
75 h w tym: 8 h - wykłady, 8 h - ćwiczenia, 6 h konsultacje, 12 h inne w tym: egzaminy, egzaminy poprawkowe, wskazanie na szczegółową literaturę związaną z opracowaniem biznesplanu, sprawdzenie opracowań biznesplanu i związane z tym dodatkowe konsultacje, 9 h - przygotowanie projektu biznesowego, 16 h - przygotowanie do zajęć, 16 h - przygotowanie do egzaminu.
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
0,32 ECTS - wykłady, 0,32 - ćwiczenia 0,72 ECTS w tym: konsultacje w związku z przygotowaniem do egzaminu, egzaminy, egzaminy poprawkowe, wskazanie na szczegółową literaturę związaną z opracowaniem biznes planu, sprawdzenie opracowań biznes planu i związane z tym dodatkowe konsultacje
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1,5 ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład120h
  • Ćwiczenia120h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy zarządzania; Analiza ekonomiczna
Limit liczby studentów:
min. 15
Cel przedmiotu:
Przekazanie dotychczasowe wiedzy dotyczącej istoty i roli biznesplanu, jako stałego elementu i podstawowego instrumentu skutecznego zarządzania firmą. Studenci zdobywają umiejętności praktyczne związane z przygotowaniem biznesplanu.
Treści kształcenia:
Wykłady: 1. Istota biznesplanu. Funkcje biznesplanu. 2. Zasady metodyczne konstrukcji biznesplanu. 3. Struktura biznesplanu. 4. Typowe zastosowania biznesplanu. 5. Biznesplan małego przedsiębiorstwa. 6. Biznesplan dużego przedsiębiorstwa. 7. Biznesplan przedsięwzięcia inwestycyjnego. Ćwiczenia: 1. Biznesplan jako środek realizacji celu przedsiębiorstwa. 2. Określenie pomysłu na zastosowanie i tworzenie biznesplanu. 3. Koncepcja układu treści biznesplanu. 4. Analiza SWOT. 5. Plan działalności marketingowej. 6. Plan działalności operacyjnej. 7. Zmiany w organizacji i zarządzaniu. 8. Metodologia budowy planu finansowego. 9. Ocena finansowa.
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie ćwiczeń na podstawie przygotowanego biznesplanu i aktywności na zajęciach oraz pozytywna ocena z egzaminu, tj. uzyskanie co najmniej 51% punktów. Ocena łączna jest średnią arytmetyczną ocen z ćwiczeń i egzaminu.
Egzamin:
tak
Literatura:
Wykaz literatury podstawowej: 1. Filar E., Skrzypek J., (2006), Biznesplan, Poltext, Warszawa 2. Pawlak Z., (2005), Biznesplan - zastosowania i przykłady, Poltext, Warszawa 3. Skrzypek J., (2009), Biznes Plan Model najlepszych praktyk, Poltext, Warszawa Wykaz literatury uzupełniającej: 1. Blackwell E., (2005), Biznesplan od podstaw, Gliwice, Helion 2. Czepurko A., Łukaszewicz J., (2006), Biznesplan w praktyce zarządzania firmą: czyli po co i jak opracowywać skuteczny biznesplan?, Warszawa, WSHiP 3. Fiore F.F., (2006), Jak szybko przygotować dobry biznesplan, Oficyna Ekonomiczna, Kraków
Witryna www przedmiotu:
www.knes.pw.plock.pl
Uwagi:
brak

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Efekt W14
Ma wiedzę dotyczącą zasad tworzenia planów przedsięwzięć biznesowych i oceny efektywności podejmowanych przedsięwzięć.Rozumie rolę jaką pełni biznesplan w tworzeniu i zarządzaniu firmą.
Weryfikacja: Pisemny egzamin
Powiązane efekty kierunkowe: K_W14
Powiązane efekty obszarowe: S1A_W11

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Efekt U05
Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać dane pochodzące z różnych źródeł do tworzenia biznesplanu
Weryfikacja: Pisemny egzamin. Ocena z biznesplanów.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U05
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U02
Efekt U07
Potrafi ocenić sytuację wyjściową przedsiębiorstwa, sporządzić plan finansowy przedsięwzięcia gospodarczego oraz dokonać oceny tego planu.
Weryfikacja: Ocena z biznesplanów.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U07
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U03
Efekt U16
Umie dokonać analizy rynku, sektora i przedsiębiorstwa.
Weryfikacja: Ocena z biznesplanów.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U16
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U07
Efekt U18
Wykorzystując zdobytą wiedzę potrafi opracować plan przedsięwzięcia biznesowego.
Weryfikacja: Ocena z biznesplanów.
Powiązane efekty kierunkowe: K_U18
Powiązane efekty obszarowe: S1A_U09

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Efekt K02
Umie aktywnie uczestniczyć w zespole w tworzeniu biznesplanów, potrafi porozumiewać się ze specjalistami w swojej dziedzinie.
Weryfikacja: Ocena z biznesplanów. Aktywność.
Powiązane efekty kierunkowe: K_K02
Powiązane efekty obszarowe: S1A_K02