- Nazwa przedmiotu:
- Biznesplan
- Koordynator przedmiotu:
- dr Irena Bielecka
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- ZFG 27
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2016/2017
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 75 h w tym: 8 h - wykłady, 8 h - ćwiczenia, 6 h konsultacje, 12 h inne w tym: egzaminy, egzaminy poprawkowe, wskazanie na szczegółową literaturę związaną z opracowaniem biznesplanu, sprawdzenie opracowań biznesplanu i związane z tym dodatkowe konsultacje, 9 h - przygotowanie projektu biznesowego, 16 h - przygotowanie do zajęć, 16 h - przygotowanie do egzaminu.
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 0,32 ECTS - wykłady, 0,32 - ćwiczenia
0,72 ECTS w tym: konsultacje w związku z przygotowaniem do egzaminu, egzaminy, egzaminy poprawkowe, wskazanie na szczegółową literaturę związaną z opracowaniem biznes planu, sprawdzenie opracowań biznes planu i związane z tym dodatkowe konsultacje
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,5 ECTS
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład120h
- Ćwiczenia120h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy zarządzania; Analiza ekonomiczna
- Limit liczby studentów:
- min. 15
- Cel przedmiotu:
- Przekazanie dotychczasowe wiedzy dotyczącej istoty i roli biznesplanu, jako stałego elementu i podstawowego instrumentu skutecznego zarządzania firmą. Studenci zdobywają umiejętności praktyczne związane z przygotowaniem biznesplanu.
- Treści kształcenia:
- Wykłady:
1. Istota biznesplanu. Funkcje biznesplanu.
2. Zasady metodyczne konstrukcji biznesplanu.
3. Struktura biznesplanu.
4. Typowe zastosowania biznesplanu.
5. Biznesplan małego przedsiębiorstwa.
6. Biznesplan dużego przedsiębiorstwa.
7. Biznesplan przedsięwzięcia inwestycyjnego.
Ćwiczenia:
1. Biznesplan jako środek realizacji celu przedsiębiorstwa.
2. Określenie pomysłu na zastosowanie i tworzenie biznesplanu.
3. Koncepcja układu treści biznesplanu.
4. Analiza SWOT.
5. Plan działalności marketingowej.
6. Plan działalności operacyjnej.
7. Zmiany w organizacji i zarządzaniu.
8. Metodologia budowy planu finansowego.
9. Ocena finansowa.
- Metody oceny:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie ćwiczeń na podstawie przygotowanego biznesplanu i aktywności na zajęciach oraz pozytywna ocena z egzaminu, tj. uzyskanie co najmniej 51% punktów. Ocena łączna jest średnią arytmetyczną ocen z ćwiczeń i egzaminu.
- Egzamin:
- tak
- Literatura:
- Wykaz literatury podstawowej:
1. Filar E., Skrzypek J., (2006), Biznesplan, Poltext, Warszawa
2. Pawlak Z., (2005), Biznesplan - zastosowania i przykłady, Poltext, Warszawa
3. Skrzypek J., (2009), Biznes Plan Model najlepszych praktyk, Poltext, Warszawa
Wykaz literatury uzupełniającej:
1. Blackwell E., (2005), Biznesplan od podstaw, Gliwice, Helion
2. Czepurko A., Łukaszewicz J., (2006), Biznesplan w praktyce zarządzania firmą: czyli po co i jak opracowywać skuteczny biznesplan?, Warszawa, WSHiP
3. Fiore F.F., (2006), Jak szybko przygotować dobry biznesplan, Oficyna Ekonomiczna, Kraków
- Witryna www przedmiotu:
- www.knes.pw.plock.pl
- Uwagi:
- brak
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt W14
- Ma wiedzę dotyczącą zasad tworzenia planów przedsięwzięć biznesowych i oceny efektywności podejmowanych przedsięwzięć.Rozumie rolę jaką pełni biznesplan w tworzeniu i zarządzaniu firmą.
Weryfikacja: Pisemny egzamin
Powiązane efekty kierunkowe:
K_W14
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_W11
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt U05
- Potrafi pozyskiwać i wykorzystywać dane pochodzące z różnych źródeł do tworzenia biznesplanu
Weryfikacja: Pisemny egzamin. Ocena z biznesplanów.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U05
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U02
- Efekt U07
- Potrafi ocenić sytuację wyjściową przedsiębiorstwa, sporządzić plan finansowy przedsięwzięcia gospodarczego oraz dokonać oceny tego planu.
Weryfikacja: Ocena z biznesplanów.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U07
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U03
- Efekt U16
- Umie dokonać analizy rynku, sektora i przedsiębiorstwa.
Weryfikacja: Ocena z biznesplanów.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U16
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U07
- Efekt U18
- Wykorzystując zdobytą wiedzę potrafi opracować plan przedsięwzięcia biznesowego.
Weryfikacja: Ocena z biznesplanów.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_U18
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_U09
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K02
- Umie aktywnie uczestniczyć w zespole w tworzeniu biznesplanów, potrafi porozumiewać się ze specjalistami w swojej dziedzinie.
Weryfikacja: Ocena z biznesplanów. Aktywność.
Powiązane efekty kierunkowe:
K_K02
Powiązane efekty obszarowe:
S1A_K02