- Nazwa przedmiotu:
- Projektowanie multimodalnych węzłów transportowych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Roland Jachimowski, ad., Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej, Zakład Inżynierii Systemów transportowych i Logistyki
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Transport
- Grupa przedmiotów:
- Specjalnościowe
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2019/2020
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- 85 godzin, w tym: praca na wykładach 15 godz., praca na laboratorium 15 godz., studiowanie literatury przedmiotu 10 godz., konsultacje 3 godz., przygotowanie się do kolokwiów 10 godz., wykonanie sprawozdań z laboratorium poza godzinami zajęć 24 godz., przygotowanie się do kolokwium z laboratorium 10 godz..
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- 1,5 pkt ECTS (34 godz., w tym: praca na wykładach 15 godz., praca na laboratoriach 15 godz., konsultacje 3 godz., zaliczenie laboratorium 1 godz.)
- Język prowadzenia zajęć:
- angielski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- 1,0 pkt ECTS (30 godz., w tym: praca na laboratorium 15 godz., przygotowanie sprawozdań z laboratoriów 8 godz., przygotowanie do kolokwium z laboratorium 7 godz.)
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Środki transportu, Infrastruktura transportu, Technologia transportu, Przepływy ładunków w systemach logistycznych I, Technologia prac ładunkowych
- Limit liczby studentów:
- 7
- Cel przedmiotu:
- Nabycie wiedzy z projektowania węzłów transportu multimodalnego. Student ma umiejętności projektowania elementów węzłów transportu multimodalnego.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
Wprowadzenie do przedmiotu. Podstawowe pojęcia z dziedziny transportu multimodalnego. Transport multimodalny w systemach logistycznych. Charakterystyka węzła przesiadkowego. Klasyfikacja węzłów i przystanków transportu multimodalnego. Uwarunkowania lokalizacji węzłów transportu multimodalnego. Zasady kształtowania węzłów transportu multimodalnego. Zasady projektowania węzłów transportu multimodalnego. Praktyczne przykłady rozwiązań węzłów transportu multimodalnego.
Laboratorium:
Zajęcia laboratoryjne z wykorzystaniem oprogramowania symulacyjnego umożliwiającego modelowanie przemieszczania w obszarze multimodalnego węzła przesiadkowego.
- Metody oceny:
- Wykład: Egzamin pisemny zawierający od 5 do 8 pytań otwartych bądź od 12 do 16 pytań testowych. W przypadku zajęć zdalnych, zdjęcia odpowiedzi na pytania egzaminacyjne przesyłane są do prowadzącego zajęcia przez e-mail w czasie trwania egzaminu. Zarówno w przypadku pytań otwartych jak i testowych wymagane jest udzielenie prawidłowej odpowiedzi na co najmniej 51% zadanych pytań (bądź w co najmniej połowie odpowiedzenie prawidłowo na zadane pytanie) dotyczących danego efektu kształcenia).
Laboratorium – kolokwium pisemne polegające na wykonaniu modelu symulacyjnego w dedykowanym narzędziu komputerowym. Konieczne jest poprawne wykonanie modelu symulacyjnego oraz co najmniej połowy obliczeń w tym modelu. Możliwość pisania kolokwium zaliczającego z laboratorium jedynie po uzyskaniu zaliczenia sprawozdań ze wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych.
Zaliczenie przedmiotu wymaga uzyskania pozytywnej oceny z egzaminu z wykładu oraz kolokwium z laboratorium. Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna ocen z wykładu oraz laboratorium.
- Egzamin:
- nie
- Literatura:
- Literatura podstawowa:
1) Public Transport – Guidelines for land use and development. Department of Transport, Melbourne. www.vicroads.vic.gov.au
[2] Vuchic, V.R. Design of Outlying Rapid Transit Areas. Transportation Research Record 505, 1974
[3] Transport for London, Intermodal Transport Interchange for London, Best Practice Guidelines, Issue 1, 2001
[4] Monigl J., Berki Z., Szekely A., NICHES+ Guidelines for implementers of Passenger Friendly Interchanges, 2010
[5] Guidelines for the Location and Design of Bus Stops, TCRP Report 19. TEXAS TRANSPORTATION INSTITUTE, 1996.
- Witryna www przedmiotu:
- brak
- Uwagi:
- O ile nie powoduje to zmian w zakresie powiązań zajęć z kierunkowymi efektami uczenia, w treściach kształcenia mogą być wprowadzane na bieżąco zmiany związane z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych
Efekty uczenia się
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Charakterystyka W01
- Absolwent zna i rozumie problematykę funkcjonowania multimodalnych węzłów transportowych
Weryfikacja: Wykład – 1-2 pytania otwarte lub 2-4 pytania testowe dotyczące tego efektu, wymagane jest udzielenie prawidłowej odpowiedzi na przynajmniej jedno pytanie otwarte (lub przynajmniej w połowie na każe z pytań otwartych) i w całości na przynajmniej połowę pytań testowych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_W07, Tr2A_W08
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG, I.P7S_WK
- Charakterystyka W02
- Absolwent zna i rozumie zasady oceny multimodalnych węzłów transportowych
Weryfikacja: Wykład – 1-2 pytania otwarte lub 2-4 pytania testowe dotyczące tego efektu, wymagane jest udzielenie prawidłowej odpowiedzi na przynajmniej jedno pytanie otwarte (lub przynajmniej w połowie na każe z pytań otwartych) i w całości na przynajmniej połowę pytań testowych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_W07, Tr2A_W08
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG, I.P7S_WK
- Charakterystyka W03
- Absolwent zna i rozumie zasady projektowania multimodalnych węzłów transportowych
Weryfikacja: Około 5 pytań na kolokwium pisemnym z wykładu
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_W07, Tr2A_W08
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_WG, I.P7S_WK
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Charakterystyka U01
- Absolwent potrafi opracować model multimodalnego węzła transportowego
Weryfikacja: Wykonanie modelu symulacyjnego obsługi pasażerów w multimodalnym węźle przesiadkowym podczas kolokwium zaliczającego. Zaliczenie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_U22, Tr2A_U21
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UW, III.P7S_UW.2.o, III.P7S_UW.4.o
- Charakterystyka U02
- Absolwent potrafi symulować przepływ pasażerów w obszarze multimodalnego węzła transportowego.
Weryfikacja: Wykonanie modelu symulacyjnego obsługi pasażerów w multimodalnym węźle przesiadkowym podczas kolokwium zaliczającego. Zaliczenie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_U21, Tr2A_U22
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UW, III.P7S_UW.4.o, III.P7S_UW.2.o
- Charakterystyka U03
- Absolwent potrafi wykonać model wariantowej organizacji węzła multimodalnego.
Weryfikacja: Wykonanie modelu symulacyjnego obsługi pasażerów w multimodalnym węźle przesiadkowym podczas kolokwium zaliczającego. Zaliczenie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych.
Powiązane charakterystyki kierunkowe:
Tr2A_U21, Tr2A_U22
Powiązane charakterystyki obszarowe:
I.P7S_UW, III.P7S_UW.4.o, III.P7S_UW.2.o