Nazwa przedmiotu:
Data Science Workshop
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Marcin Luckner
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Data Science
Grupa przedmiotów:
Współny
Kod przedmiotu:
.
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2024/2025
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
1. godziny kontaktowe – 65 h; w tym a) obecność na wykładach – 15 h b) obecność na laboratorium – 45 h c) konsultacje – 5 h 2. praca własna studenta – 40 h; w tym a) przygotowanie projektu – 30 h b) zapoznanie się z literaturą – 10 h Razem 105 h, co odpowiada 4 pkt. ECTS
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
1. obecność na wykładach – 15 h 2. obecność na laboratoriach– 45 h 3. konsultacje – 5 h Razem 65 h, co odpowiada 2 pkt. ECTS
Język prowadzenia zajęć:
angielski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
1. obecność na laboratoriach – 45 h 2. przygotowanie projektu – 30 h Razem 75 h, co odpowiada 3 pkt. ECTS
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium45h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
.
Limit liczby studentów:
Laboratory – the number of students in a group matches the limits defined by the Warsaw University of Technology
Cel przedmiotu:
An aim of the lecture is a preparation of students to a research team working on a real problem. For that, the group of students will analyse real data from business and social partners to identify and solve research issues. During the lectures - in cooperation with our partners - the students will be able to acquaint a specificity of field and - after the problem identification - to familiarize with existing solutions. During the laboratories, the students will design their solution to the identified problem. Such form of problem presentation aims to show the value of the field knowledge in resolving a real problem. The class is finalised with a report and public presentation of the results.
Treści kształcenia:
Lecture: - Organisation and team working - Identification of the problem - Review of State of Art - Research report preparation - Presentation of obtained results - Preparation and monitoring of the schedule - Preparation of solutions that are valuable for business and social environment - Shaping attitude according to a scientist's code of ethics Laboratory: - Organisation and team working - Identification of the problem - Review of State of Art - Research report preparation - Presentation of obtained results - Preparation and monitoring of the schedule - Preparation of solutions that are valuable for business and social environment - Shaping attitude according to a scientist's code of ethics
Metody oceny:
An assessment of the team working and the obtained results. The assessment consists of 40% – an assessment of obtained results 30% – an assessment of work organisation and presentation of the results 30% – an internal assessment of team working done by the students It is obligatory to grant at least a half of point in each component of the assessment. The final mark is a result of the total number of obtained points: 0-50 %: 2, 51-60: 3, 61-70: 3.5, 71-80: 4, 81-90: 4.5, over 90%: 5.
Egzamin:
nie
Literatura:
1. Zła nauka, Ben Goldacre, Septem, 2011, 2. Infografiki : praktyczne zastosowanie w biznesie, Mark Smiciklas, Helion, 2014 3. How to Write and Publish a Scientific Paper, Barbara Gastel, Robert A. Day, Greenwood, 2011 4. Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Creswell J.W.:Wydawnictwo Uniwersytetu 5. Jagiellońskiego, Kraków 2013, 6. PRINCE2® Skuteczne Zarządzanie Projektami, OCG 2009 Tragic Design, Jonathan Shariat, O'Reilly Media, 2017 7. Design Thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Beverly Rudkin Ingle, Onepress 2015 8. Marketing, Philip Kotler, Keller Kevin Lane, Rebis, 2012 9. K-Scripts:The fastest and most flexible way to articulate a user experience, Blade Kotely, 2016 10. Od słów do czynów. Podręcznik Angażowania Interesariuszy, Wydawnictwo Bizzare 2012 11. Zarządzanie komunikacją w zespole projektowym, Małgorzata Rzeźnik,Wydawnictwo PJSTK, 2011 12. Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności, David Allen, Helion, 2016 13. Getting Things Programmed. Droga do efektywności, Michał Bartyzel, Helion, 2016
Witryna www przedmiotu:
.
Uwagi:
.

Efekty uczenia się

Profil ogólnoakademicki - wiedza

Charakterystyka W01
The student can use his/her knowledge to solve practical problems.
Weryfikacja: report / written report , Project / an internal assessment
Powiązane charakterystyki kierunkowe: DS2_W05
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka W02
The student knows project managing methods, including using milestones, planning, and results reporting.
Weryfikacja: report / written report, Project / an internal assessment
Powiązane charakterystyki kierunkowe: DS2_W07, DS2_W08
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - umiejętności

Charakterystyka U01
The student can prepare project documentation containing among all state of the art, the summary of data analysis, and informatics system documentation.
Weryfikacja: report / written report
Powiązane charakterystyki kierunkowe: DS2_U09, DS2_U10
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka U02
The student can initiate, plan, and execute experimental works and analytics works as a team manager or a team member responsible for accomplishment method and techniques selection.
Weryfikacja: Project / an internal assessment
Powiązane charakterystyki kierunkowe: DS2_U13
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka U03
The student can interpret the results of the performed experiments and draw a conclusion including the conclusion about the quality of the observed model.
Weryfikacja: report / written report
Powiązane charakterystyki kierunkowe: DS2_U04, DS2_U06, DS2_U10, DS2_U14
Powiązane charakterystyki obszarowe:

Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne

Charakterystyka K01
He is prepared to cooperate and work in a group, taking on various roles in it
Weryfikacja: Project / an internal assessment
Powiązane charakterystyki kierunkowe: DS2_K03
Powiązane charakterystyki obszarowe:
Charakterystyka K02
Is prepared to formulate conclusions and present results in a way that is understandable to a wide audience
Weryfikacja: presentation
Powiązane charakterystyki kierunkowe: DS2_K04, DS2_K05
Powiązane charakterystyki obszarowe: