Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Informatyka i Systemy Informacyjne | Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych | 2020/2021 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Informatyka i Systemy Informacyjne | Prof. dr hab. Bohdan Macukow |
Cele:
Celem studiów drugiego stopnia na kierunku Informatyka i Systemy Informacyjne w języku polskim jest umożliwieniu studentom zdobycia wszechstronnej ogólnej wiedzy informatycznej i gruntownego przygotowania z zakresu matematyki, umożliwiające uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej, w zależności od wybranej specjalności studiów. Absolwenta specjalności Metody Sztucznej Inteligencji (ang. Artificial Inteligent) cechuje umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i praktycznego stosowania informatyki w wybranych dziedzinach technologicznych i społecznych. Dysponuje wiedzą z zakresu zagadnień ogólnospołecznych, ułatwiającą komunikację interpersonalną. Posiada pogłębioną znajomość teoretyczną i praktyczną metod sztucznej inteligencji, metod inteligencji obliczeniowej, metod reprezentacji wiedzy oraz metod zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. Może znaleźć zatrudnienie jako kierownik zespołu programistycznego, projektant i twórca oprogramowania, administrator systemów informatycznych. Jest przygotowany do pracy w firmach o różnym profilu działalności, wykorzystujących nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności w firmach tworzących oprogramowanie, w firmach doradztwa informatycznego, w sektorze nowoczesnych technologii, instytucjach sektora finansowego, a także do pracy naukowej w wyższych uczelniach. Absolwent specjalności Projektowanie Systemów CAD/CAM posiada wszechstronną ogólną wiedzę informatyczną i gruntowne przygotowanie z zakresu matematyki, umożliwiające uzupełnianie wiedzy w szybko zmieniającej się rzeczywistości informatycznej. Cechuje go umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów i praktycznego stosowania informatyki w wybranych dziedzinach technologicznych i społecznych. Dysponuje wiedzą z zakresu zagadnień ogólnospołecznych, ułatwiającą komunikację interpersonalną. Sprawnie posługuje się metodami modelowania matematycznego, grafiki komputerowej i projektowania środowiska wirtualnego, nowoczesnymi systemami baz danych CAD/CAM, metodami numerycznymi oraz metodami zarządzania przedsięwzięciami informatycznymi. Może znaleźć zatrudnienie jako kierownik zespołu programistycznego, projektant i twórca oprogramowania, przede wszystkim gier komputerowych i systemów CAD/CAM, administrator systemów informatycznych. Jest przygotowany do pracy w firmach o różnym profilu działalności, wykorzystujących nowoczesne rozwiązania informatyczne, w szczególności w firmach tworzących oprogramowanie, w firmach doradztwa informatycznego, w sektorze nowoczesnych technologii, a także do pracy naukowej w wyższych uczelniach.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Rozwiń)
|
||||||||||
Metody Sztucznej Inteligencji | Wspólne | Metody sztucznej inteligencji 2 | 4 | 15 | 15 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Reprezentacja wiedzy | 6 | 45 | 0 | 0 | 30 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Systemy ekspertowe | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wstęp do algorytmów ewolucyjnych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Specjalność: Projektowanie systemów CAD/CAM
(Rozwiń)
|
||||||||||
Projektowanie systemów CAD/CAM | Wspólne | Grafika komputerowa 2 | 5 | 30 | 0 | 45 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Metody komputerowe w modelowaniu geometrycznym | 4 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Modelowanie geometryczne 1 | 5 | 45 | 45 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów CAD/CAM | 3 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Wspólne | Wspólne | Algorytmy zaawansowane | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi | 3 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Rozwiń)
|
||||||||||
Metody Sztucznej Inteligencji | Wspólne | Fizyka | 4 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy przetwarzania danych | 5 | 15 | 0 | 30 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 1 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Sieci neuronowe | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Uczenie ze wzmocnieniem | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Specjalność: Projektowanie systemów CAD/CAM
(Rozwiń)
|
||||||||||
Projektowanie systemów CAD/CAM | Wspólne | Programowanie urządzeń sterowanych numerycznie | 6 | 30 | 30 | 30 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Projektowanie środowiska wirtualnego | 6 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 1 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Symulacje fizyczne w środowisku wirtualnym | 6 | 30 | 30 | 30 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
∑=20 | ||||||||||
Wspólne | Wspólne | Programowanie matematyczne | 6 | 45 | 15 | 15 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Przedmiot humanistyczny (semestr 1) | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zaawansowane zagadnienia matematyki (blok obieralny) | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Metody Sztucznej Inteligencji
(Rozwiń)
|
||||||||||
Metody Sztucznej Inteligencji | Wspólne | Przedmiot obieralny 4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe 2 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Specjalność: Projektowanie systemów CAD/CAM
(Rozwiń)
|
||||||||||
Projektowanie systemów CAD/CAM | Wspólne | Seminarium dyplomowe 2 | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do termomechaniki ciał odkształcalnych | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=6 | ||||||||||
Wspólne | Wspólne | Przedmiot obieralny 2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przygotowanie pracy dyplomowej (magisterskiej) | 16 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 180 | sylabus |
∑=24 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt I2_W01
- Posiada pogłębioną wiedzę z matematyki, w tym w zakresie programowania liniowego i optymalizacji liniowej i nieliniowej
- Efekt I2_W02
- Posiada wiedzę o zaawansowanej algorytmice, strukturach danych i metodach tworzenia algorytmów
- Efekt I2_W03
- Zna metody zarządzania złożonymi przedsięwzięciami informatycznymi.
- Efekt I2_W04
- Zna zasady etyczne związane zwykonywaniem zawodu informatyka i rozumie konieczność rozważania społecznych skutków rozwoju technologii informacyjnych
- Efekt I2_W05
- Posiada wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, praw własności intelektualnej, prawa autorskiego oraz zasobów informacji patentowej
- Efekt I2_W06**
- Ma elementarną wiedzę w zakresie elektroniki i telekomunikacji, potrzebną do zrozumienia technik cyfrowych i zasad funkcjonowania współczesnych komputerów, atakże sieci bezprzewodowych
- Efekt I2_W07**
- Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie informatyki, w tym wzakresie języków i paradygmatów programowania, komunikacji człowiek-komputer, baz danych iinżynierii oprogramowania.
- Efekt I2_W08**
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie inżynierskie stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań informatycznych z zakresu budowy systemów komputerowych, sieci komputerowych itechnologii sieciowych.
- Efekt I2CC_W01
- Posiada podstawową wiedzę w zakresie fizyki klasycznej i geometrii różniczkowej, posiada wiedzę zzakresu mechaniki ciał odkształcalnych i zna podstawy numerycznego modelowania zagadnień tej dziedziny
- Efekt I2CC_W02
- Posiada uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie, pogłębioną wiedzę o przydatnych algorytmach numerycznych i kombinatorycznych, technikach i narzędziach do modelowania sceny 3D
- Efekt I2CC_W03
- Ma szczegółową wiedzęo metodach, technikach i narzędziach grafiki komputerowej i przetwarzania scen 3D,zna najnowsze osiągnięcia w tej dziedzinie.
- Efekt I2CC_W04
- Posiada wiedzę o przydatnych algorytmach numerycznych i kombinatorycznych modelowania przestrzeni konfiguracji takich jak bryła sztywna lub łańcuch kinematyczny.
- Efekt I2CC_W05
- Posiada wiedzę o przydatnych algorytmach numerycznych i kombinatorycznych modelowania pól wektorowych oraz sterowania w przestrzeniach stanu.
- Efekt I2CC_W06
- Posiada wiedzę o parametrach dynamiki interakcji użytkownika z środowiskiem wirtualnym
- Efekt I2CC_W07
- Posiada wiedzę o podstawowych algorytmach numerycznych i kombinatorycznych modelowania pól tensorowych narozmaitościach Riemanna
- Efekt I2SI_W01
- Posiada wiedzę z fizyki współczesnej.
- Efekt I2SI_W02
- Zna zaawansowane metody uczenia maszynowego, metody ewolucyjne oraz metody inteligencji obliczeniowej i najnowsze osiągnięcia w tych obszarach
- Efekt I2SI_W03
- Zna podstawowe systemy logiczne stosowane wsztucznej inteligencji oraz podstawowe metody reprezentacji wiedzy w tych systemach
- Efekt I2SI_W04
- Posiada wiedzę na temat rodzajów klasyfikacji problemów uczenia maszynowego i zna typowe techniki ich rozwiązania
- Efekt I2SI_W05
- Zna języki i narzędzia współcześnie wykorzystywane w metodach sztucznej inteligencji
- Efekt I2SI_W06
- Zna metody wykorzystania inteligencji obliczeniowej w zastosowaniach ekonomicznych (Business Intelligence).
- Efekt I2SI_W07
- Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie teorii grafów.
- Efekt PD_W01
- Posiada pogłębioną wiedzę z matematyki, w tym z metod optymalizacji wykorzystywanych w uczeniu maszynowym.
- Efekt PD_W02
- Posiada wiedzę z fizyki współczesnej.
- Efekt PD_W03
- Posiadapogłębioną wiedzę na temat metod wnioskowania statystycznego.
- Efekt PD_W04
- Posiada pogłębioną wiedzę nt. metod, technik, narzędzi i technologii inżynierskich stosowanych do tworzenia systemów przetwarzania danych Big Data.
- Efekt PD_W05
- Ma wiedzę o zasadach przetwarzania równoległego i rozproszonego oraz zna metody, techniki, narzędzia i technologie inżynierskie stosowane do równoległego i rozproszonego przetwarzania danych w środowisku klastrowym
- Efekt PD_W06
- Zna zasady etyczne związane z wykonywaniem zawodu informatyka
- Efekt PD_W07
- Rozumie konieczność rozważania społecznych skutków rozwoju technologii informacyjnych.
- Efekt PD_W08
- Posiada pogłębioną znajomość metod analizy danych w zastosowaniach praktycznych, zuwzględnieniem m.in. wstępnego przetwarzania danych.
- Efekt PD_W09
- Zna zaawansowane metody wizualizacji danych
- Efekt PD_W10
- Zna zaawansowane metody uczenia maszynowego,metody ewolucyjne oraz metody inteligencji obliczeniowej.
- Efekt PD_W11
- Posiada wiedzę o zaawansowanej algorytmice, strukturach danych i metodach tworzenia algorytmów
- Efekt PD_W12
- Zna metody zarządzania złożonymi przedsięwzięciami informatycznymi.
- Efekt PD_W13
- Zna kluczowe języki programowania wykorzystywane w analizie danych, np. języki R, Python lub inne.
- Efekt PD_W14
- Posiada wiedzę w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej, praw własności intelektualnej, prawa autorskiego oraz zasobów informacji patentowej.
- Efekt PD_W15
- Zna metody filtrowania, agregacji i integracji zbiorów danych.
- Efekt PD_W16**
- Ma elementarną wiedzę w zakresie elektroniki itelekomunikacji, potrzebną do zrozumienia technik cyfrowych i zasad funkcjonowania współczesnych komputerów, a także sieci bezprzewodowych.
- Efekt PD_W17**
- Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie informatyki, w tym wzakresie języków i paradygmatów programowania, komunikacji człowiek-komputer, baz danych iinżynierii oprogramowania.
- Efekt PD_W18**
- Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie inżynierskie stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań informatycznych z zakresu budowy systemów komputerowych, sieci komputerowych i technologii sieciowych.
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt I2_U01
- Posiada umiejętność gromadzenia, selekcji i krytycznej interpretacji informacji technicznej oraz zdolność formułowania poglądów, idei, problemów i ich rozwiązań oraz zdolność ich wyrażania iprezentowania specjalistom i niespecjalistom.
- Efekt I2_U02
- Potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do analizy i optymalizacji rozwiązań informatycznych.
- Efekt I2_U03
- Potrafi projektować wydajnealgorytmy i uzasadniać ich poprawność, rozumie wpływ architektury komputera na wykonanie algorytmu oraz potrafi przeprowadzić analizę czasowej złożoności obliczeniowej algorytmu.
- Efekt I2_U04
- Potrafi analizować algorytmy wielowątkowe oraz wykorzystać możliwości programowania równoległego do rozwiązywania złożonych problemów
- Efekt I2_U05
- Dostrzega ograniczenia i słabe strony istniejących narzędzi informatycznych i potrafi zaproponować ich usprawnienia
- Efekt I2_U06
- Potrafi stawiać hipotezy na tematy inżynierskie i naukowe w obszarze informatyki
- Efekt I2_U07
- Potrafi zaplanować, przygotować i przeprowadzić eksperyment badawczy.
- Efekt I2_U08
- Potrafi w czytelny sposób prezentować wyniki eksperymentów.
- Efekt I2_U09
- Potrafi prowadzić dyskusję ze współpracownikami i interesariuszami, pracując w zespole potrafi wczytelny sposób motywować swoje działania przed współpracownikami
- Efekt I2_U10
- Potrafiskutecznieposługiwać się językiem angielskim w różnych obszarach tematycznych oraz komunikować się w zakresie zagadnień zawodowych.
- Efekt I2_U11
- Potrafi pracować indywidualnie, w zespole oraz kierowaćniedużym zespołem, stosując w praktyce techniki zarządzania projektami informatycznymi
- Efekt I2_U12
- Potrafi wykonać wstępną analizę ekonomiczną przedsięwzięcia informatycznego
- Efekt I2_U13
- Potrafi zdefiniować fazy realizacji oraz praktycznie przeprowadzić złożone przedsięwzięcie informatyczne.
- Efekt I2_U14
- Potrafi samodzielnie określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia
- Efekt I2_U15**
- Ma umiejętność projektowania sieci komputerowych, potrafi pełnić funkcję administratora sieci komputerowej i zabezpieczyć dane przed nieuprawnionym odczytem.
- Efekt I2_U16**
- Ma umiejętność rozwiązywania zagadnień z zakresu komunikacji człowiek-komputer, formułowania algorytmów i projektowania złożonych lub nietypowych systemów informatycznych.
- Efekt I2_U17**
- Potrafi stworzyć model obiektowy prostego systemu
- Efekt I2_U18**
- Potrafi sformułować specyfikację systemów informatycznych w odniesieniu do sprzętu, oprogramowania systemowego i cech funkcjonalnych aplikacji.
- Efekt I2_U19**
- Potrafi -zgodnie z zadaną specyfikacją -zaprojektować oraz zrealizować system informatyczny, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
- Efekt I2CC_U01
- Potrafi zredagować i przeanalizować wymagania w przedsięwzięciach związanych z wizualizacją komputerową.
- Efekt I2CC_U02
- Potrafi zaprojektować wydajne algorytmy wyświetlania scen 3Dz uwzględnieniem wymagań technicznych i aspektów pozatechnicznych
- Efekt I2CC_U03
- Potrafi wykorzystać architekturę GPU do stworzenia algorytmów
- Efekt I2CC_U04
- Potrafi projektować modele rzeczywistości wirtualnej
- Efekt I2CC_U05
- Potrafi zaprojektować poprawną dynamicznie interakcję użytkownika z systemem czasu rzeczywistego
- Efekt I2CC_U06
- Potrafi zaprojektować system modelowania CAD.
- Efekt I2CC_U07
- Potrafi zaprojektować system modelowania CAM w zakresie programowania urządzeń sterowanych numerycznie
- Efekt I2CC_U08
- Potrafi formułować i rozwiązywać złożone zadania numerycznej symulacji i analizyprocesów technicznych (MES, CAE).
- Efekt I2CC_U09
- Rozumie i potrafi biegle posługiwać się zaawansowanymi pojęciami mechaniki w kontekście symulacji procesów technicznych, jest przygotowany do prac informatycznych w zespole badawczym w zakresie mechaniki klasycznej.
- Efekt I2SI_U01
- Potrafi projektować systemy informatyczne wykorzystujące sztuczne sieci neuronowe
- Efekt I2SI_U02
- Potrafi projektować systemy informatyczne oparte o algorytmy genetyczne i metody ewolucyjne.
- Efekt I2SI_U03
- Potrafi stosować metaheurystyczne metody optymalizacyjne
- Efekt I2SI_U04
- Potrafi stosować heurystyczne techniki przeszukiwania drzew i grafów
- Efekt I2SI_U05
- Potrafi stosować metody automatycznego wnioskowania i zasady rezolucji
- Efekt I2SI_U06
- Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do zbudowania systemu ekspertowego oraz bazy wiedzy.
- Efekt I2SI_U07
- Potrafi stosować metody sztucznej inteligencji do budowy systemów decyzyjnych.
- Efekt I2SI_U08
- Potrafi zaprojektować prosty system przetwarzający dane,wykorzystując metody uczeniamaszynowego.
- Efekt I2SI_U09
- Potrafi zaprojektować efektywne języki komunikacji użytkownika z zaawansowanymi systemami informatycznymi.
- Efekt PD_U01
- Posiada umiejętność gromadzenia, selekcji i krytycznej interpretacji informacji technicznej oraz zdolność formułowania poglądów, idei, problemów i ich rozwiązań oraz zdolność ich wyrażania iprezentowania specjalistom i niespecjalistom.
- Efekt PD_U02
- Potrafi pracować indywidualnie, w zespole oraz kierować niedużym zespołem.
- Efekt PD_U03
- Potrafi skutecznie posługiwać się językiem angielskim w różnych obszarach tematycznych oraz komunikować się w zakresie zagadnień zawodowych.
- Efekt PD_U04
- Potrafi samodzielnie określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia.
- Efekt PD_U05
- Potrafi stosować metody uczenia maszynowego.
- Efekt PD_U06
- Potrafi wykorzystać metody wnioskowania statystycznego w budowie rozwiązań informatycznych
- Efekt PD_U07
- Potrafi stworzyć system gromadzenia i analizy danych Big Data.
- Efekt PD_U08
- Potrafi stawiać hipotezy na tematy inżynierskie i naukowe w obszarze informatyk
- Efekt PD_U09
- Potrafi projektować wydajne metody przetwarzania danych i rozumie wpływ architektury systemu na wykonanie tych metod.
- Efekt PD_U10
- Potrafi wykonać wstępną analizę ekonomiczną przedsięwzięcia informatycznego
- Efekt PD_U11
- Potrafi wykorzystaćmożliwości równoległego przetwarzania danych do rozwiązywania złożonych problemów.
- Efekt PD_U12
- Potrafi wykorzystać architekturę klastrową do składowania danych i tworzenia algorytmów
- Efekt PD_U13
- Potrafi zaprojektować system wykorzystujący metody klasyfikacji i regresj
- Efekt PD_U14
- Potrafi ocenić jakość systemów wspomagania decyzji wykorzystujących metody uczenia maszynowego.
- Efekt PD_U15
- Potrafi projektować systemy wspomagania podejmowania decyzji
- Efekt PD_U16
- Potrafi tworzyć systemy informatyczne wykorzystujące metody optymalizacji.
- Efekt PD_U17
- Dostrzega ograniczenia i słabe strony istniejących narzędzi informatycznych.
- Efekt PD_U18
- Potrafi wykonać wizualizację danych o złożonej strukturze i o wysokim wymiarze.
- Efekt PD_U19
- Potrafi przedstawić wyniki analizy danych w sposób czytelny dla odbiorcy.
- Efekt PD_U20
- Potrafi zredagować i przeanalizować wymagania w przedsięwzięciach związanych z wizualizacją komputerową
- Efekt PD_U21
- Potrafi zdefiniować fazy realizacji oraz praktycznie przeprowadzić złożone przedsięwzięcie informatyczne
- Efekt PD_U22
- Jest przygotowany do pracy w środowisku przemysłowym, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa ihigieny pracy
- Efekt PD_U23
- Potrafi stosować metody analizy danych w problemach z obszaru zarządzania
- Efekt PD_U24**
- Ma umiejętność projektowania sieci komputerowych; potrafi pełnić funkcję administratora sieci komputerowej i zabezpieczyć dane przed nieuprawnionym odczytem.
- Efekt PD_U25**
- Ma umiejętność rozwiązywania zagadnień z zakresu komunikacji człowiek-komputer, formułowania algorytmów i projektowania złożonych lub nietypowych systemów informatycznych
- Efekt PD_U26**
- Potrafi stworzyć model obiektowy prostego systemu
- Efekt PD_U27**
- Potrafi sformułować specyfikację systemów informatycznych w odniesieniu do sprzętu, oprogramowania systemowego i cech funkcjonalnych aplikacji
- Efekt PD_U28**
- Potrafi -zgodnie z zadaną specyfikacją -zaprojektować oraz zrealizować system informatyczny, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt CC_K08
- potrafi posługiwać się językiem angielskim w stopniu umożliwiającym bezproblemową komunikację w zakresie zagadnień zawodowych
- Efekt I2_K01
- Krytycznie ocenia posiadaną wiedzę i odbierane treści.
- Efekt I2_K02
- Jest świadomy roli wiedzy w rozwiązywaniu problemów i rozumie potrzebę zasięgania opiniiekspertów
- Efekt I2_K03
- Rozumie społeczne konsekwencje przenikania technologii komputerowych i telekomunikacyjnych do wszystkich aspektów życia społecznego, potrzebę przekazywania społeczeństwu –m.in. poprzez środki masowego przekazu –informacji o osiągnięciach informatyki i innych aspektach działalności informatyka oraz potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały.
- Efekt I2_K04
- Jest przygotowany do myślenia i działania w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
- Efekt I2_K05
- Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania w ramach pracy zespołowej.
- Efekt I2_K06
- Ma świadomość ważności zachowywania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etykizawodowej.
- Efekt PD_K01
- Posiada zdolność do kontynuacji kształcenia oraz świadomość potrzeby samokształcenia w ramach procesu kształcenia ustawicznego.
- Efekt PD_K02
- Ma świadomość wpływu nauki i techniki na środowisko naturalne i funkcjonowanie społeczeństwa
- Efekt PD_K03
- Ma świadomośćważności zachowywania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
- Efekt PD_K04
- Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania w ramach pracy zespołowej.
- Efekt PD_K05
- Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
- Efekt PD_K06
- Rozumie społeczne konsekwencje przenikania technologii komputerowych i telekomunikacyjnych do wszystkich aspektów życia społecznego; potrzebę przekazywania społeczeństwu –m.in. poprzez środki masowego przekazu –informacji o osiągnięciach informatyki i innych aspektach działalności informatyka oraz potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały.
- Efekt SI_K04
- ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania w ramach pracy zespołowej