Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych | Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych | 2020/2021 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Inżynieria Pojazdów Elektrycznych i Hybrydowych | dr inż. Piotr Piórkowski |
Cele:
Celem kierunku jest wykształcenie inżyniera gotowego podjąć pracę w zakresie konstrukcji napędów elektromechanicznych w szczególności dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych włączając w to pojazdy specjalne. Program kształcenia obejmuje wielodyscyplinarną wiedzę konieczna do projektowania oraz obsługi złożonych układów technicznych z akumulacją energii z uwzględnieniem analiz podstawowych procesów fizyko-chemicznych, doborem niekonwencjonalnych materiałów oraz sterowania automatycznego. Podstawowy profil absolwenta można odnieść do budowy maszyn ze szczególnym uwzględnieniem interdyscyplinarnej wiedzy koniecznej do konstrukcji urządzeń technicznych na przykładzie inżynierii pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Ważnymi cechami absolwenta powinny być: umiejętność syntetycznego podejścia do konstrukcji i działania pojazdów elektrycznych i hybrydowych, umiejętność współdziałania w grupie inżynierskiej złożonej z przedstawicieli innych nowoczesnych dziedzin techniki oraz zdolność inżynierskiej analizy konstrukcji. Zakres kształcenia odnosi się do syntezy złożonej konstrukcji mechanicznej, do której projektowania (wielodyscyplinarnego) konieczne jest użycie nowoczesnych technik modelowania i analiz komputerowych. Stąd absolwent może znaleźć pracę w szeroko rozumianej dziedzinie budowy i eksploatacji złożonych układów technicznych wymagających użycia nowoczesnych materiałów, nowoczesnego sterowania procesami fizyko-chemicznymi i energetycznymi w środowisku ekologicznej infrastruktury wytwarzania oraz dystrybucji energii elektrycznej. Absolwenta powinny charakteryzować następujące umiejętności nabyte w trakcie procesu edukacyjnego: - pogłębiona wiedza podstawowa w zakresie chemii, fizyki i matematyki szczególnie w obszarze odpowiednim dla zagadnień występujących w napędach elektrycznych i hybrydowych ; - zdolność do świadomego wyboru nowoczesnych materiałów i technologii niezbędnych do praktycznej realizacji napędów elektrycznych i hybrydowych; - łączenie komponentów w jedną strukturę napędową poprawnie realizującą zadany cykl jazdy; - zdolność do prowadzenia doboru komponentów przy wykorzystaniu wiedzy z wielu dziedzin techniki jak np. chemii w ogniwach elektrochemicznych, elektroniki w zakresie układów sterowania, termodynamiki w zakresie silników spalinowych i procesów w bateriach elektrochemicznych, elektrotechniki oraz mechaniki w zakresie sprzęgieł, hamulców i przekładni mechanicznych, - znajomość podstaw matematycznego modelowania prostych komponentów układów napędowych; - znajomość modeli matematycznych komponentów układu napędowego, łączenie ich w model obliczeniowy danej struktury napędowej oraz prowadzenie badań symulacyjnych celem określenia parametrów układu napędowego; - biegłe posługiwanie się oprogramowaniem niezbędnym do prowadzenia badań symulacyjnych oraz projektowych dla napędów elektrycznych lub hybrydowych.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Fakultatywne | Warsztaty | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Podstawy zapisu konstrukcji z elementami geometrii wykreślnej 1 | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Ogólne | Przedmioty HES | Historia techniki | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Własność intelektualna / BHP | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Podstawowe | Chemia | Chemia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Fizyka i mechanika | Fizyka I | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Informatyka | Techniki komputerowe | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Matematyka | Algebra | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Analiza I | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Materiały konstrukcyjne | Materiały konstrukcyjne | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Modelowanie geometryczne | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy zapisu konstrukcji z elementami geometrii wykreślnej 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 45 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Technologia | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Ogólne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie Fizyczne 1 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
Podstawowe | Elektrotechnika i elektronika | Elektrotechnika i elektronika I | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  | Fizyka i mechanika | Fizyka II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Mechanika ogólna I | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Informatyka | Wprowadzenie do inżynierii programowania | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  | Matematyka | Analiza II | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Równania różniczkowe | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Materiały konstrukcyjne | Laboratorium materiałów konstrukcyjnych | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=23 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Jonika i fotonika | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metrologia i zamienność | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Teoria maszyn i podstawy automatyki | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Wprowadzanie do systemów mikroprocesorowych | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do mechatroniki | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zaawansowane modelowanie geometryczne | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Ogólne | Języki obce | Język obcy 1 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Wychowanie fizyczne | Wychowanie Fizyczne 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Podstawowe | Elektrotechnika i elektronika | Elektrotechnika i elektronika II | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Fizyka i mechanika | Mechanika ogólna II | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Wytrzymałość materiałów | Wytrzymałość materiałów I | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Drgania mechaniczne | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elektrochemia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Energoelektronika | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria programowania | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Maszyny elektryczne | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Materiały magnetyczne | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Mechatroniczne systemy sensoryczne i wykonawcze | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ogniwa paliwowe | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy konstrukcji maszyn | 4 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie podstaw konstrukcji maszyn I | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Symulacja układów dynamicznych | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Systemy automatyki | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Ogólne | Języki obce | Język obcy 2 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne 3 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Akumulacja energii w pojazdach | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Akumulatory | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Budowa pojazdów autonomicznych | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Komputerowe systemy w mechatronice | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Konstrukcje inteligentne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Nanomateriały i nanotechnologie | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy projektowania systemów mechatronicznych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Pojazdy | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria ruchu pojazdów elektrycznych | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Teoria silników cieplnych | 4 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do przetwarzania obrazów | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Napędy pojazdów | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Ogólne | Języki obce | Język obcy 3 | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Pojazdy autonomiczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Pojazdy autonomiczne | Specjalnościowe | Nawigacja pojazdami autonomicznymi | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Odzyskiwanie energii w pojazdach | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy wizyjne robotów mobilnych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Pojazdy ekologiczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Pojazdy ekologiczne | Specjalnościowe | Inżynieria pojazdów elektrycznych i hybrydowych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przekładnie CVT sterowane elektrycznie | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zaawansowane sterowanie napędami elektrycznymi i hybrydowymi | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Specjalność: Pojazdy niekonwencjonalne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Pojazdy niekonwencjonalne | Specjalnościowe | Inżynieria pojazdów elektrycznych i hybrydowych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Nawigacja pojazdami autonomicznymi | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Przekładnie CVT sterowane elektrycznie | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Inteligentne systemy elektroenergetyczne (Smart Grid) | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Podstawy diagnostyki | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy MES | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praca przejściowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 75 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Projektowanie napędów elektrycznych i hybrydowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Projektowanie systemów mechatronicznych | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przetwarzanie i analiza obrazów | 3 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 160 | sylabus |
  |   | Wprowadzanie do robotyki | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Podstawowe | Fizyka i mechanika | Fizyka III | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Pojazdy autonomiczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Pojazdy autonomiczne | Specjalnościowe | Niezawodność i bezpieczeństwo systemów mechatronicznych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Struktury nośne i energochłonne pojazdów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy informatyczne pojazdów | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Pojazdy ekologiczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Pojazdy ekologiczne | Specjalnościowe | Diagnostyka pojazdów elektrycznych i hybrydowych | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Infrastruktura eksploatacyjna pojazdów elektrycznych i hybrydowych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ultralekkie nadwozia pojazdów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Pojazdy niekonwencjonalne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Pojazdy niekonwencjonalne | Specjalnościowe | Struktury nośne i energochłonne pojazdów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Systemy informatyczne pojazdów | 3 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Ultralekkie nadwozia pojazdów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Praca dyplomowa | 15 | 0 | 0 | 0 | 150 | 0 | 150 | sylabus |
  |   | Recykling pojazdów | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 1 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Ogólne | Przedmioty HES | Ekonomia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przedmiot ekonomiczno-humanistyczny 3 | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=4 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą algebrę, analizę, probabilistykę w tym metody matematyczne i metody numeryczne niezbędne do: 1) opisu i analizy modeli kinematycznych, dynamicznych punktu materialnego, zbioru punktów materialnych, ciała sztywnego, zbioru ciał sztywnych, 2) opisu i analizy działania obwodów elektrycznych, elementów elektronicznych, a także podstawowych zjawisk w nich zachodzących, 3) opisu i analizy działania chemicznych źródeł prądu a także podstawowych zjawisk w nich zachodzących, 4) opisu i analizy działania systemów generowania, przekształcania i akumulacji energii, elementów tych systemów, a także podstawowych zjawisk fizycznych w nich występujących;
- Efekt K_W02
- ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z fizyki, obejmującą mechanikę punktu materialnego i bryły sztywnej, termodynamikę, elektryczność i magnetyzm w zakresie niezbędnym do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych występujących w systemach generowania, przekształcania i akumulacji energii, w hybrydowych układach napędowych i ich komponentach
- Efekt K_W03
- ma podstawową wiedzę w zakresie fizyki obejmującej ruch drgający i falowy, elektrodynamikę, mechanikę relatywistyczną i kwantową, optykę falową
- Efekt K_W04
- ma elementarną wiedzę w zakresie mechaniki materiałów, w tym w zakresie stanu naprężeń i odkształceń w elementów konstrukcji mechanicznych, niezbędną do prowadzenia analiz wytrzymałościowych
- Efekt K_W05
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie materiałów stosowanych w budowie pojazdów hybrydowych, ich komponentów i w systemach generowania, przekształcania i akumulacji energii
- Efekt K_W06
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie zasad tworzenia dokumentacji technicznej elementów oraz zespołów maszyn i pojazdów
- Efekt K_W07
- ma szczegółową wiedzę w zakresie metodyki i technik programowania
- Efekt K_W08
- ma szczegółową wiedzę w zakresie metod analizy napędów wieloźródłowych, systemów wytwarzania, przekształcania i akumulacji energii, w tym za pomocą systemów komputerowych,
- Efekt K_W09
- ma elementarną wiedzę w zakresie cyklu życia pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w tym zna problemy oddziaływania na środowisko naturalne pojazdów elektrycznych i hybrydowych
- Efekt K_W10
- ma elementarną wiedzę w zakresie organizacji i prowadzenia inżynierskich procesów projektowych,
- Efekt K_W11
- ma elementarną wiedzę w zakresie procesów technologicznych stosowanych w procesie produkcji komponentów pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w tym w zakresie organizacji i prowadzenia procesów przygotowania produkcji,
- Efekt K_W12
- ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie budowy i projektowania napędów mechanicznych i elektrycznych pojazdów i maszyn roboczych,
- Efekt K_W13
- ma uporządkowaną i podbudowaną wiedzę w zakresie podstaw sterowania i automatyki,
- Efekt K_W14
- ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw sieci komunikacyjnych w pojazdach i maszynach
- Efekt K_W15
- ma podstawową wiedzę w zakresie metrologii, zna i rozumie metody pomiaru i ekstrakcji podstawowych wielkości charakteryzujących elementy i układy mechaniczne, elektryczne i elektroniczne, ma szczegółową wiedzę nt. metod obliczeniowych i narzędzi informatycznych do analizy wyników eksperymentu,
- Efekt K_W16
- zna i rozumie procesy wytwarzania elementów systemów generowania, przekształcania i akumulacji energii
- Efekt K_W17
- zna i rozumie procesy konstruowania i wytwarzania prostych systemów generowania, przekształcania i akumulacji energii
- Efekt K_W18
- zna i rozumie metodykę projektowania elementów systemów generowania, przekształcania i akumulacji energii, a także metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu, zna języki opisu sprzętu i komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów i systemów
- Efekt K_W19
- orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych systemów generowania, przekształcania i akumulacji energii oraz w hybrydowych i elektrycznych układach napędowych, ich komponentach i infrastrukturze
- Efekt K_W20
- ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia i procesów degradacji systemów generowania, przekształcania i akumulacji energii oraz hybrydowych i elektrycznych układów napędowych i ich komponentów
- Efekt K_W21
- ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej; zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujące przy eksploatacji systemów generowania, przekształcania i akumulacji energii oraz hybrydowych i elektrycznych układów napędowych
- Efekt K_W22
- ma elementarną wiedzę w zakresie ochrony własności przemysłowej, intelektualnej i prawa autorskiego oraz potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
- Efekt K_W23
- ma elementarna wiedzę w zakresie zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt K_W24
- zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedze z zakresu systemów generowania, przekształcania i akumulacji energii oraz hybrydowych i elektrycznych układów napędowych
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
- Efekt K_U03
- potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania
- Efekt K_U04
- potrafi przygotować i przedstawić krótka prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego
- Efekt K_U05
- posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych, not aplikacyjnych, instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych oraz podobnych dokumentów
- Efekt K_U06
- ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
- Efekt K_U07
- potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i oceny działania elementów systemów generowania, przekształcania i akumulacji energii oraz hybrydowych i elektrycznych układów napędowych
- Efekt K_U08
- potrafi dokonać analizy sygnałów i prostych systemów przetwarzania sygnałów w dziedzinie czasu i częstotliwości, stosując techniki cyfrowe oraz odpowiednie narzędzia sprzętowe i programowe
- Efekt K_U09
- potrafi porównać rozwiązania projektowe elementów i zespołów ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne
- Efekt K_U10
- potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów systemów generowania, przekształcania i akumulacji energii oraz hybrydowych i elektrycznych układów napędowych
- Efekt K_U11
- potrafi posłużyć się właściwie dobranymi metodami i urządzeniami umożliwiającymi pomiar podstawowych wielkości charakteryzujących elementy systemów generowania, przekształcania i akumulacji energii oraz hybrydowych i elektrycznych układów napędowych
- Efekt K_U12
- potrafi planować i przeprowadzić symulację oraz pomiary charakterystyk elektrycznych, mechanicznych i magnetycznych, a także ekstrakcję podstawowych parametrów charakteryzujących materiały, elementy napędów hybrydowych i elektrycznych; potrafi przedstawić otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i wyciągnąć właściwe wnioski
- Efekt K_U13
- potrafi zaprojektować proces testowania elementów i układów napędów hybrydowych i elektrycznych oraz w przypadku wykrycia błędów przeprowadzić ich diagnozę
- Efekt K_U14
- potrafi sformułować specyfikację prostych systemów generowania, przekształcania i akumulacji energii na poziomie realizowanych funkcji,
- Efekt K_U15
- potrafi zaprojektować elementy elektryczne i mechaniczne oraz proste systemy wieloźródłowe, z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, używając właściwych metod, technik i narzędzi
- Efekt K_U16
- potrafi projektować proste układy i systemy wieloźródłowe z akumulacją energii, przeznaczone do różnych zastosowań
- Efekt K_U17
- potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu lub systemu.
- Efekt K_U18
- potrafi zaprojektować prosty układ wieloźródłowy, korzystając ze specjalizowanego oprogramowania
- Efekt K_U19
- potrafi zaplanować proces realizacji prostego układu wieloźródłowego; potrafi wstępnie oszacować jego koszty
- Efekt K_U20
- potrafi zbudować, uruchomić oraz przetestować zaprojektowany uklad lub prosty system wieloźródłowy
- Efekt K_U21
- potrafi sformułować algorytm, posługuje się odpowiednimi narzędziami informatycznymi do opracowania algorytmów sterujących systemem wieloźródłowym z akumulacją energii
- Efekt K_U22
- potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań obejmujących projektowanie elementów, układów i systemów wieloźródłowych z akumulacją energii – dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
- Efekt K_U23
- potrafi pracować w środowisku przemysłowym wykazując dyscyplinę, odpowiedzialność i właściwy stosunek do pracy oraz przestrzegając zasad bezpieczeństwa związanego z tą pracą
- Efekt K_U24
- potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych zadań inżynierskich, typowych dla mechaniki i elektroniki oraz wybierać i stosować właściwe metody i narzędzia
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenie kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
- Efekt K_K02
- ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera, w tym jej wpływ na środowisko i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
- Efekt K_K03
- ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
- Efekt K_K04
- ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
- Efekt K_K05
- potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
- Efekt K_K06
- ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu - informacji i opinii dotyczących osiągnięć w zakresie mechatroniki pojazdów i maszyn i innych aspektów działalności inżyniera; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały