Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Technologia Chemiczna | Wydział Chemiczny | 2020/2021 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Technologia Chemiczna | brak |
Cele:
W roku akademickim 1999/2000 Wydział Chemiczny Politechniki Warszawskiej rozpoczął realizację nowego programu studiów nazywanego „Elastycznym Systemem Studiów Trójstopniowych”, który jest wynikiem naszych wieloletnich doświadczeń w dziedzinie dydaktyki chemii i technologii chemicznej. Jest on również wynikiem uczestnictwa Politechniki Warszawskiej w międzynarodowych programach dydaktycznych dotyczących transformacji studiów na uczelniach technicznych w Polsce, koordynowanych przez Komisję ds. Kształcenia przy Unii Europejskiej. Studia I stopnia na Wydziale Chemicznym trwają 3,5 roku i po ich ukończeniu student uzyskuje tytuł inżyniera. Absolwenci studiów I stopnia mogą następnie rozpocząć naukę na studiach II stopnia i ukończyć je po 1,5 roku z tytułem magistra inżyniera. Studia III stopnia (doktoranckie) trwają 4 lata i umożliwiają zdobycie tytułu doktora nauk chemicznych lub technicznych. Miarą postępów studenta w nauce, na I i II stopniu studiów, poza tradycyjnymi ocenami zgodnymi z akademicką skalą ocen, są również punkty odpowiadające Europejskiemu Systemowi Transferu Punktów Kredytowych (ECTS). Punkty, które są miarą nakładu pracy poświęconej na opanowanie wiedzy, zdobywa się zaliczając kolejne przedmioty. Liczba zdobytych punktów decyduje o semestrze i roku, na który student zostanie zarejestrowany. Student posiadający odpowiednio dużą liczbę punktów może być zarejestrowany na wyższy semestr niż wynikający z proponowanego planu studiów. Najzdolniejszym studentom daje to możliwość szybszego ukończenia studiów („przeskoczenie” semestru lub roku) i co za tym idzie wcześniejszego rozpoczęcia studiów II stopnia (magisterskich) lub studiów III stopnia (doktoranckich). Przez pierwsze cztery semestry nauki wszyscy studiują według jednolitego programu. Nowy system daje możliwość indywidualnego wyboru planu studiów w zależności od zainteresowań i preferencji oraz dostosowania tempa studiowania do własnych zdolności. Na początku 6. semestru student wybiera temat pracy inżynierskiej. Ostatni, 7. semestr poświecony jest w głównej mierze wykonywaniu pracy inżynierskiej. Studenci studiów I stopnia kierunku Technologia Chemiczna mają obowiązek odbycia w trakcie studiów praktyki zawodowej w łącznym wymiarze 4 tygodni. Po ukończeniu studiów I stopnia student może rozpocząć naukę na studiach II stopnia (magisterskich) wybierając specjalność, w ramach której będzie realizował magisterską pracę dyplomową. Prace dyplomowe mogą być wykonywane w zakładach dydaktycznych Wydziału Chemicznego oraz jednostkach naukowych współpracujących z naszym Wydziałem, szczegółowe informacje na ich temat znajdują się w rozdziale specjalności na Wydziale Chemicznym. Studenci prowadzeni są przez osoby ze stopniem naukowym doktora, doktora habilitowanego lub tytułem profesora. W czasie wykonywania prac dyplomowych studenci uczestniczą w procesie naukowym prowadząc prace badawcze pod kierownictwem opiekuna. Studia kończą się obroną pracy dyplomowej. Odbywa się ona po zaliczeniu przez studenta wszystkich przedmiotów przewidzianych w programie studiów i złożeniu w Dziekanacie egzemplarza pracy magisterskiej wraz z opiniami opiekuna pracy i recenzenta. W sesji tej mogą uczestniczyć wszyscy studenci i pracownicy Wydziału oraz osoby spoza Wydziału. Egzamin dyplomowy odbywa się na posiedzeniu zamkniętym wobec komisji egzaminacyjnej. Nowy system studiów na Wydziale Chemicznym PW daje możliwość ukierunkowania swojego wykształcenia na każdym stopniu studiów. Jednym z istotnych punktów programu studiów jest podział wykładanych przedmiotów na obowiązkowe i obieralne. Na początku 6. semestru studiów I stopnia student wybiera temat pracy inżynierskiej. Wybór ten jest uwarunkowany indywidualnymi zainteresowaniami i decyzjami studentów. Praca inżynierska może być realizowana w każdej jednostce Wydziału Chemicznego. Dziekan, biorąc pod uwagę możliwości lokalowe, aparaturowe i kadrowe, wyznacza maksymalną liczbę miejsc w poszczególnych laboratoriach. Gdy liczba chętnych na wykonywanie pracy w danej jednostce przekracza liczbę miejsc, o wyborze decydują dotychczasowe postępy w nauce. Studentom kierunku Technologia Chemiczna na II stopniu studiów proponujemy specjalności: • Analityka i Fizykochemia Procesów i Materiałów, • Technologia Ciała Stałego, • Technologia Materiałów Wysokoenergetycznych i Bezpieczeństwo Procesów Chemicznych, • Technologia Nieorganiczna i Ceramika, • Technologia Organiczna i Kataliza, • Technologia Tworzyw Sztucznych, • Technologia Związków Biologicznie Czynnych i Kosmetyków.
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obowiązkowe | BHP | 0 | 15 | 60 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Chemia | 5 | 45 | 30 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Fizyka I | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska | 2 | 0 | 0 | 0 | 30 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Matematyka 1 | 9 | 60 | 60 | 0 | 0 | 0 | 120 | sylabus |
  |   | Podstawy nauki o materiałach I | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy obliczeń inżynierskich I | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przysposobienie biblioteczne | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologia informacyjna | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | Elementy komunikacji interpersonalnej w naukach ścisłych i technice | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Chemia - laboratorium | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Chemia nieorganiczna | 5 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elektrotechnika i elektronika* | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka - laboratorium | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Fizyka II | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Język obcy I | 4 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Matematyka 2 | 7 | 45 | 45 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
∑=28 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne 1 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Automatyka i pomiary | 2 | 15 | 0 | 15 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia analityczna I | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Chemia fizyczna 1 | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Chemia fizyczna 2 | 5 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Informatyka | 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Laboratorium analizy ilościowej | 3 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Statystyka | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Statystyka dla Chemika * | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=21 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne 2 | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Chemia analityczna 2 | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna* | 6 | 45 | 30 | 0 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Inżynieria chemiczna | 5 | 45 | 30 | 0 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Laboratorium analizy instrumentalnej | 4 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Laboratorium termodynamiki i chemii fizycznej | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Spektroskopowe metody badania struktury materii | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne | Wychowanie fizyczne 3* | 0 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Chemia koloru | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Chemia nieorganiczna II - podstawy chemii koordynacyjnej, metaloorganicznej, bionieorganicznej i supramolekularnej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna – mechanizmy, stereochemia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Chemia pierwiastków bloku dsp | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Chemia związków złożonych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Ekotoksykologia | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Fizykochemiczne podstawy procesów katalitycznych | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Miniaturyzacja w chemii analitycznej | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy produkcji, przetwórstwa i zastosowania tworzyw sztucznych | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Polimery naturalne | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Praktyczne aspekty interpretacji widm IR, 1H NMR i 13C NMR | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 15 | sylabus |
  |   | Technologia chemiczna w ochronie środowiska | 3 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Termodynamika molekularna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Aparatura chemiczna i maszynoznawstwo - laboratorium | 3 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Chemia organiczna - laboratorium | 7 | 0 | 0 | 90 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Materiałoznawstwo, kompozyty i korozja | 3 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy krystalografii rentgenowskiej | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie procesów technologicznych | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Przedmioty obieralne | 5 | 45 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Technologia chemiczna I | 5 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Laboratorium metrologii chemicznej | 7 | 0 | 0 | 75 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Laboratorium podstaw syntezy i technologii związków biologicznie czynnych | 7 | 0 | 0 | 75 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Laboratorium procesów technologii nieorganicznej | 7 | 0 | 0 | 75 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Laboratorium syntezy i badania polimerów | 7 | 0 | 0 | 75 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Laboratorium technologii ciała stałego | 7 | 0 | 0 | 75 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Laboratorium technologii materiałów wysokoenergetycznych | 7 | 0 | 0 | 75 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Laboratorium technologii specjalnych – synteza i kataliza | 7 | 0 | 0 | 75 | 0 | 0 | 75 | sylabus |
  |   | Metody syntezy organicznej | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody syntezy polimerów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy chemii i technologi materiałów wysokoenergetycznych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy chemii koloidów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy i zastosowania sensorów chemicznych i biosensorów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Podstawy technologii ciała stałego | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Przemysłowe zastosowania związków metaloorganicznych | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do chemii materiałów – preparatyka i metody badawcze | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zarządzenie biznesem technologicznym | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Biotechnologia | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Inżynieria reaktorów chemicznych | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Metody badania materiałów-lab. | 3 | 0 | 0 | 45 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Projektowanie procesów technologicznych | 3 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia chemiczna II | 5 | 45 | 15 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologia chemiczna- laboratorium | 5 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Technologie specjalne I - laboratoria obieralne | 7 | 0 | 0 | 75 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Technologie specjalne I - wykłady obieralne | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obieralne | Elektrochemia techniczna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do nanotechnologii | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Współczesna analityka procesowa w technologii chemicznej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zasady zrównoważonego rozwoju w chemii | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  | Obowiązkowe | Inżynierskie laboratorium dyplomowe | 6 | 0 | 0 | 90 | 0 | 0 | 90 | sylabus |
  |   | Ochrona środowiska w technologii chemicznej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Praktyka zawodowa | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Przygotowanie inżynierskiej pracy dyplomowej | 15 | 0 | 0 | 90 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Technologie specjalne II | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Zarządzanie jakością i produktami chemicznymi | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
∑=33 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- Posiada wiedzę z matematyki pozwalającą na posługiwanie się metodami matematycznymi właściwymi dla kierunku technologia chemiczna, w tym wykonywanie obliczeń inżynierskich
- Efekt K_W02
- Posiada wiedzę z fizyki pozwalającą na posługiwanie się modelami i pojęciami właściwymi dla kierunku technologia chemiczna
- Efekt K_W03
- Posiada ugruntowaną wiedzę ogólną z podstawowych działów chemii obejmującą chemię nieorganiczną, organiczną i fizyczną
- Efekt K_W04
- Posiada podstawową wiedzę z chemii analitycznej, w tym znajomość nowoczesnych technik analitycznych
- Efekt K_W05
- Ma wiedzę z zakresu technik i metod identyfikowania i charakteryzowania materiałów i substancji chemicznych, w tym oceny jakości produktów chemicznych
- Efekt K_W06
- Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu technologii chemicznej, w tym fizykochemicznych podstaw produkcji przemysłowej i zagadnień surowcowych
- Efekt K_W07
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu materiałoznawstwa i inżynierii materiałowej
- Efekt K_W08
- Posiada ogólną orientację w aktualnych kierunkach rozwoju technologii chemicznej i przemysłu chemicznego
- Efekt K_W09
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska, w tym problematyki ekologicznej dotyczącej zagospodarowania odpadów chemicznych
- Efekt K_W10
- Posiada podstawową wiedzę z inżynierii chemicznej, aparatury przemysłu chemicznego i maszynoznawstwa
- Efekt K_W11
- Posiada wiedzę o zagrożeniach związanych z realizacją procesów chemicznych i zasadach szacowania ryzyka, zna obowiązujące regulacje międzynarodowe w zakresie bezpieczeństwa technicznego
- Efekt K_W12
- Posiada podstawową wiedzę z wybranych dyscyplin inżynierskich, (takich jak np. elektronika, elektrotechnika automatyka i in.), przydatną do realizacji zadań inżynierskich w zakresie technologii chemicznej
- Efekt K_W13
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu technologii informacyjnych, w tym znajomość pakietów oprogramowania przydatnych w działalności inżynierskiej
- Efekt K_W14
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, nauk prawnych, humanistycznych i społecznych związaną z pozatechnicznymi aspektami wykonywanej pracy
- Efekt K_W15
- zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
- Efekt K_W16
- Posiada podstawową wiedzę dotyczącą transferu technologii chemicznych oraz komercjalizacji wyników badań, w tym zagadnień ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi interpretować uzyskane informacje, oraz oceniać ich rzetelność i wyciągać z nich wnioski, formułować i uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- Porozumiewa się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym, w tym także w wybranym języku obcym
- Efekt K_U03
- Posługuje się poprawnie chemiczną terminologią i nomenklaturą związków chemicznych, również w wybranym języku obcym
- Efekt K_U04
- Zna wybrany język obcy na poziomie biegłości B2 i umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu chemii w stopniu niezbędnym do posługiwania się specjalistyczną bieżącą literaturą fachową w zakresie chemii i technologii chemicznej
- Efekt K_U05
- Potrafi przedstawić wyniki badań własnych w postaci samodzielnie przygotowanej rozprawy (referatu) zawierającej opis i uzasadnienie celu pracy, przyjętą metodologię, wyniki oraz ich znaczenie na tle innych podobnych badań
- Efekt K_U06
- Potrafi przygotować i przedstawić ustną prezentację z zakresu studiowanego zagadnienia lub realizacji zadania inżynierskiego, w tym także w wybranym języku obcym
- Efekt K_U07
- Potrafi w sposób popularny przedstawić najnowsze wyniki odkryć dokonanych w zakresie technologii chemicznej i pokrewnych dyscyplin
- Efekt K_U08
- Potrafi posługiwać się podstawowymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi, w tym programami komputerowymi wspomagającymi realizację zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej
- Efekt K_U09
- Posiada umiejętność samodzielnego planowania i wykonywania badań eksperymentalnych
- Efekt K_U10
- Posiada umiejętność interpretacji i krytycznej dyskusji wyników prowadzonych badań, a także jest zdolny do wyciągania wniosków w celu modyfikacji wcześniej przyjętych założeń
- Efekt K_U11
- Potrafi wykorzystać proste metody obliczeniowe, eksperymentalne i analityczne do formułowania i rozwiązywania problemów w zakresie technologii chemicznej
- Efekt K_U12
- W oparciu o wiedzę ogólną wyjaśnia podstawowe zjawiska związane z istotnymi procesami w technologii i inżynierii chemicznej
- Efekt K_U13
- Rozróżnia typy reakcji chemicznych i posiada umiejętność ich doboru do realizowanych procesów chemicznych
- Efekt K_U14
- Potrafi scharakteryzować różne stany materii wykorzystując teorie używane do ich opisu
- Efekt K_U15
- Posługuje się podstawowymi technikami laboratoryjnymi w syntezie, wydzielaniu i oczyszczaniu związków chemicznych
- Efekt K_U16
- Przewiduje reaktywność związków chemicznych na podstawie ich budowy, szacuje efekty cieplne procesów chemicznych
- Efekt K_U17
- Stosuje metody analityczne i aparaturę do jakościowego i ilościowego oznaczania związków chemicznych
- Efekt K_U18
- Stosuje właściwe metody i aparaturę do badania właściwości fizykochemicznych i mechanicznych materiałów
- Efekt K_U19
- Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań technologicznych – dostrzegać ich aspekty społeczne, ekonomiczne i prawne
- Efekt K_U20
- Zna zasady BHP i stosuje podstawowe regulacje prawne związane z wybraną specjalnością umożliwiające odpowiedzialne stosowanie nabytej wiedzy w pracy zawodowej.
- Efekt K_U21
- Planuje i realizuje właściwą gospodarkę odpadami chemicznymi
- Efekt K_U22
- Potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej działań związanych z wdrażaniem technologii i realizacją procesów chemicznych
- Efekt K_U23
- Potrafi dokonać analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania technologiczne, aparaturowe i procesowe w zakresie technologii chemicznej
- Efekt K_U24
- Potrafi sformułować specyfikację prostych procesów technologicznych w odniesieniu do surowców, operacji jednostkowych i aparatury
- Efekt K_U25
- Potrafi dokonać oceny użyteczności, a następnie wyboru spośród znanych typowych metod rozwiązania prostego zadania inżynierskiego w zakresie technologii chemicznej
- Efekt K_U26
- Posiada umiejętność samodzielnego projektowania prostych procesów i operacji jednostkowych stosowanych w produkcji chemicznej
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się - podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia
- Efekt K_K02
- Potrafi formułować problemy w celu pogłębienia rozumienia danego zagadnienia lub uzupełnienia luk w rozumowaniu
- Efekt K_K03
- Ma świadomość potrzeby przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania prawa, w tym praw autorskich.
- Efekt K_K04
- Ma świadomość potrzeby kierowania się w swoich działaniach zawodowych zasadą zrównoważonego rozwoju
- Efekt K_K05
- Potrafi pracować w zespole, pełnić w nim różne funkcje (w tym kierownicze) i ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową
- Efekt K_K06
- Potrafi pracować samodzielnie mając świadomość odpowiedzialności za podejmowane inicjatywy badań, eksperymentów i obserwacji.
- Efekt K_K07
- Potrafi formułować opinie dotyczące kwestii zawodowych oraz argumentować na ich rzecz zarówno w środowisku specjalistów jak i niespecjalistów.
- Efekt K_K08
- Rozumie potrzebę popularyzacji osiągnięć technologii chemicznej wśród laików