Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Elektronika | Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych | 2012/2013 | mgr |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Stacjonarne | Elektronika | Rada Wydziału |
Cele:
Studia drugiego stopnia na kierunku Elektronika dające tytuł zawodowy magistra inżynieria w jednej z trzech specjalności: - Elektronika i informatyka w medycynie - Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie - Mikrosystemy i systemy elektroniczne
Warunki przyjęć:
http://www.pw.edu.pl/Kandydaci
Efekty uczenia się
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Specjalność: Elektronika i informatyka w medycynie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Elektronika i informatyka w medycynie | Przedmioty techniczne - podstawowe | Cyfrowe przetwarzanie sygnałów | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Elektroniczna aparatura medyczna | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Laboratorium cyfrowego przetwarzania sygnałów | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Oprogramowanie systemów medycznych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy technik obrazowania w medycynie | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Programowanie obiektowe (E) | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Radiologia z nukleoniką | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Wprowadzenie do nauk medycznych | 2 | 45 | 0 | 0 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Elementy i układy elektroniczne | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=30 | ||||||||||
Specjalność: Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie | Przedmioty techniczne - podstawowe | Algorytmy i struktury danych (E) | 3 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elektronika ciała stałego | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Elementy i systemy optoelektroniczne | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elementy i układy elektroniczne | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Podstawy fotoniki | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Pola i fale (E) | 6 | 30 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikrosystemy i systemy elektroniczne | Przedmioty techniczne - podstawowe | Cyfrowe przetwarzanie sygnałów | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Laboratorium cyfrowego przetwarzania sygnałów | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Metody ewolucyjne i uczenie się maszyn | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Oprogramowanie systemów pomiarowych | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Optymalizacja projektów inżynierskich | 3 | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Podstawy czujników pomiarowych | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Podstawy techniki mikroprocesorowej | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Procesory sygnałowe - architektura i programowanie | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Programowanie obiektowe (E) | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Sterowniki urządzeń - podstawy programowania | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Systemy operacyjne (E) | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy pomiarowe | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Techniki realizacji cyfrowego przetwarzania sygnałów | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Układy cyfrowe | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Układy i systemy elektroniczne | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Wstęp do metod numerycznych (E) | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Wstęp do mikrosystemów | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Metody opisu i symulacji sprzętu | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Elektronika i informatyka w medycynie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Elektronika i informatyka w medycynie | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Analiza i modelowanie procesów fizjologicznych | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Cyfrowe przetwarzanie obrazów | 5 | 30 | 0 | 60 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Komputerowe wspomaganie obrazowej diagnostyki medycznej | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Szumy i zakłócenia w aparaturze elektronicznej | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Techniki medycyny nuklearnej | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Tomografia rezonansu magnetycznego | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Cyfrowe przetwarzanie sygnałów pomiarowych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Sieci neuronowe i neurokomputery | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=26 | ||||||||||
Specjalność: Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Fotoniczne przyrządy półprzewodnikowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Lasery | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody obliczeniowe w mikroelektronice i fotonice | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy nanoelektroniki i nanofotoniki | 5 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Projektowanie scalonych systemów cyfrowych | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikrosystemy i systemy elektroniczne | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Filtracja optymalna i statystyczne przetwarzanie sygnałów | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody optymalizacji w zastosowaniach | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Elektronika i informatyka w medycynie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Elektronika i informatyka w medycynie | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Kompresja danych | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Rozproszone systemy pomiarowo-kontrolne | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Tomografia komputerowa | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Wielkoskalowe metody pomiarowe w biologii molekularnej | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Modele i wnioskowanie statystyczne | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=17 | ||||||||||
Specjalność: Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Pracownia podstaw nanoelektroniki i nanofotoniki | 3 | 0 | 0 | 15 | 15 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Zaawansowane struktury półprzewodnikowe | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikrosystemy i systemy elektroniczne | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Równoległe implementacje metod numerycznych | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Elektronika i informatyka w medycynie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Elektronika i informatyka w medycynie | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Metody bioinformatyki | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Nanotechnologie | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Metody Monte Carlo | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Procesy stochastyczne | 4 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
∑=8 | ||||||||||
Specjalność: Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Charakteryzacja materiałów dla mikroelektroniki | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Cyfrowe przetwarzanie obrazów | 5 | 30 | 0 | 60 | 30 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Inżynieria mikrosystemów | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Komunikacja mikrofalowa | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Komunikacja światłowodowa | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Materiały dla elektroniki i fotoniki | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Nanotechnologie | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Optoelektroniczne techniki zobrazowania informacji | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Podstawy plazmoniki i metamateriałów | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Spintronika i elektronika molekularna | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Systemy fotowoltaiczne | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Systemy wizji 3D | 4 | 30 | 0 | 0 | 450 | 0 | 30 | sylabus |
  |   | Techniki spektroskopowe | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Zaawaansowane technologie mikroelektroniki i fot. krzemowej | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Zintegrowane optoelektroniczne układy logiczne | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikrosystemy i systemy elektroniczne | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Czasowo-częstotliwościowe metody analizy i syntezy sygnałów | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Integralność sygnałowa | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Metody odkrywania wiedzy | 3 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Modele i wnioskowanie statystyczne | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Modelowanie i projektowanie mikrosystemów | 4 | 15 | 0 | 30 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy teoretyczne kryptografii i ochrony informacji - B | 4 | 30 | 15 | 0 | 15 | 0 | 4 | sylabus |
  |   | Sieci czujnikowe | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Systemy analogowo-cyfrowe | 5 | 30 | 0 | 15 | 15 | 0 | 60 | sylabus |
  |   | Techniki integracji mikrosystemowej | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Układy wielkiej częstotliwości | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikrosystemy i systemy elektroniczne | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Mikroczujniki i mikrosystemy | 4 | 30 | 0 | 15 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikroelektronika, fotonika i nanotechnologie | Przedmioty techniczne - podstawowe | Podstawy mikroelektroniki (Introduction to microelectronics) | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikrosystemy i systemy elektroniczne | Przedmioty techniczne - podstawowe | Podstawy mikroelektroniki | 5 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 60 | sylabus |
  | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Technika impulsowa | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 45 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 8: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Specjalność: Mikrosystemy i systemy elektroniczne
(Rozwiń)
|
||||||||||
Mikrosystemy i systemy elektroniczne | Przedmioty techniczne - zaawansowane | Sygnały radiolokacyjne i metody ich przetwarzania | 4 | 30 | 0 | 75 | 75 | 0 | 45 | sylabus |
∑=0 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki w jednym z trzech następujących zakresów: (1. metody analizy sygnałów stochastycznych i algorytmy przetwarzania obrazów) lub (2. metody obliczeniowe przydatne do rozwiązywania złożonych zagadnień dotyczących mikroelektroniki i fotoniki) lub (3. estymacja parametryczna i nieparametryczna, weryfikacja hipotez statystycznych, analiza wariancji i regresji; matematyczne metody opisu i numeryczne techniki symulacji sprzętu: analogowego, cyfrowego i mieszanego) oraz rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z fizyki w jednym z trzech następujących zakresów: (1. zjawiska fizyczne stanowiące istotę metod diagnostycznych takich jak radiografia, scyntygrafia i tomografie: rentgenowska, magnetycznego rezonansu jądrowego i pozytonowa) lub (2. zjawiska fizyczne istotne dla działania zaawansowanych struktur mikroelektroniki i fotoniki) lub (3. zjawiska fizyczne istotne dla modelowania, analizy i projektowania obiektów technicznych specyficznych dla wybranego profilu specjalności MSE)
- Efekt K_W02
- ma szczegółową wiedzę w zakresie wybranych kierunków rozwijających się w ścisłym związku z elektroniką
- Efekt K_W03
- ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia w jednym z trzech następujących zakresów: (1. konstruowanie aparatury medycznej) lub (2. zaawansowane materiały i struktury mikroelektroniki i fotoniki) lub (3. z zakresu studiowanej specjalności MSE i wybranego profilu kształcenia)
- Efekt K_W04
- ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami jednego z trzech następujących zakresów: (1. systemy komputerowego wspomagania diagnostyki medycznej; techniki tomograficzne stosowane w diagnostyce obrazowej i metody rekonstrukcji obrazów; diagnostyczne techniki medycyny nuklearnej) lub (2. projektowanie złożonych układów scalonych; nanoelektronika lub fotonika zintegrowana; technika laserowa i optoelektronika półprzewodnikowa lub komunikacja optyczna lub mikrofalowa; technologia obrazu lub fotowoltaiki; materiały i nanotechnologie; charakteryzacja i diagnostyka materiałów i struktur nanoelektronicznych i nanofotonicznych) lub (3. z zakresu studiowanej specjalności MSE i wybranego profilu kształcenia)
- Efekt K_W05
- ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu elektroniki
- Efekt K_W06
- zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich należących do jednego z trzech następujących zakresów: (1. aparatura elektromedyczna (EKG, EEG itd.); systemy komputerowego wspomagania diagnostyki medycznej; techniki tomograficzne stosowane w diagnostyce obrazowej i metody rekonstrukcji obrazów; diagnostyczne techniki medycyny nuklearnej) lub (2. analiza, projektowanie, modelowanie, charakteryzacja i wytwarzanie zaawansowanych struktur mikroelektroniki i fotoniki oraz analiza i charakteryzacja materiałów mikroelektroniki i fotoniki; analiza i projektowanie złożonych układów scalonych; technika laserowa i optoelektronika półprzewodnikowa lub analiza i projektowanie złożonych systemów komunikacji optycznej lub mikrofalowej; technologia obrazu lub analiza i projektowanie złożonych systemów fotowoltaicznych) lub (3. z zakresu studiowanej specjalności MSE i wybranego profilu kształcenia)
- Efekt K_W07
- ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
- Efekt K_W08
- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim
- Efekt K_U03
- potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
- Efekt K_U04
- potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku angielskim prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu elektroniki
- Efekt K_U05
- potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
- Efekt K_U06
- ma umiejętności językowe w zakresie elektroniki, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
- Efekt K_U07
- potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym zaawansowane pomiary i symulacje komputerowe w jednym z trzech podanych poniżej zakresów oraz opracować i interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski: (1. projektowanie podstawowych algorytmów detekcji i diagnozy symptomów patologii; projektowanie aparatury medycznej; kontrola jakości aparatury diagnostycznej stosowanej w medycynie) lub (2. modelowanie i charakteryzacja zaawansowanych materiałów i struktur mikroelektroniki i fotoniki; wytwarzanie struktur mikroelektroniki i fotoniki; weryfikacja złożonych układów scalonych; analiza i modelowanie laserów i optoelektronicznych przyrządów półprzewodnikowych lub analiza złożonych systemów komunikacji optycznej lub mikrofalowej; technologia obrazu lub analiza złożonych systemów fotowoltaicznych) lub (3. modelowanie, analiza i projektowanie obiektów technicznych specyficznych dla wybranego profilu specjalności MSE)
- Efekt K_U08
- potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych należące do jednego z trzech następujących zakresów: (1. projektowanie algorytmów detekcji i diagnozy symptomów patologii; projektowanie aparatury medycznej; kontrola jakości aparatury diagnostycznej stosowanej w medycynie) lub (2. analiza, projektowanie, modelowanie, charakteryzacja i wytwarzanie zaawansowanych struktur mikroelektroniki i fotoniki oraz analiza i charakteryzacja materiałów mikroelektroniki i fotoniki; analiza i projektowanie złożonych układów scalonych; analiza, modelowanie, charakteryzacja i projektowanie laserów i optoelektronicznych przyrządów półprzewodnikowych lub analiza i projektowanie złożonych systemów komunikacji optycznej lub mikrofalowej; technologia obrazu lub analiza i projektowanie złożonych systemów fotowoltaicznych) lub (3. modelowanie, analiza i projektowanie obiektów technicznych specyficznych dla wybranego profilu specjalności MSE)
- Efekt K_U09
- potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich – integrować wiedzę z jednego z trzech następujących obszarów: (1. elektroniki i informatyki w zastosowaniach medycznych) lub (2. mikroelektroniki, fotoniki i nanotechnologii) lub (3. mikrosystemów i systemów elektronicznych oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne)
- Efekt K_U10
- potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi należącymi do jednego z trzech następujących zakresów: (1. projektowanie algorytmów detekcji i diagnozy symptomów patologii; projektowanie aparatury medycznej; kontrola jakości aparatury diagnostycznej stosowanej w medycynie) lub (2. analiza, projektowanie, modelowanie, charakteryzacja i wytwarzanie zaawansowanych struktur mikroelektroniki i fotoniki oraz analiza i charakteryzacja materiałów mikroelektroniki i fotoniki; analiza i projektowanie złożonych systemów scalonych; analiza, modelowanie, charakteryzacja i projektowanie laserów i optoelektronicznych przyrządów półprzewodnikowych lub analiza i projektowanie złożonych systemów komunikacji optycznej lub mikrofalowej; technologia obrazu lub analiza i projektowanie złożonych systemów fotowoltaicznych) lub (3. modelowanie, analiza i projektowanie obiektów technicznych specyficznych dla wybranego profilu specjalności MSE)
- Efekt K_U11
- potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technologii w zakresie elektroniki i jej zastosowań
- Efekt K_U12
- potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne w jednym z trzech następujących zakresów:(1. aparatura elektromedyczna i techniki rejestracji sygnałów bioelektrycznych; aparatura i techniki radiologiczne; aparatura tomograficzna i algorytmy rekonstrukcji obrazu; aparatura diagnostyczna stosowana w medycynie nuklearnej; systemy komputerowego wspomagania diagnostyki medycznej) lub (2. zaawansowane materiały i struktury mikroelektroniki i fotoniki oraz metody ich charakteryzacji i wytwarzania; złożone systemy scalone; lasery i optoelektroniczne przyrządy półprzewodnikowe lub złożone systemy komunikacji optycznej lub mikrofalowej; technologie obrazu lub złożone systemy fotowoltaiczne) lub (3. modelowanie, analiza i projektowanie obiektów technicznych specyficznych dla wybranego profilu specjalności MSE)
- Efekt K_U13
- potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych w zakresie studiowanej specjalności
- Efekt K_U14
- potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
- Efekt K_U15
- potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanej specjalności, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi;potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanej specjalności, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
- Efekt K_U16
- potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - wykonać złożony projekt z zakresu studiowanej specjalności oraz zrealizować ten projekt – co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
- Efekt K_K02
- ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia