Program | Wydział | Rok akademicki | Stopień |
---|---|---|---|
Geodezja i Kartografia | Wydział Geodezji i Kartografii | 2013/2014 | inż |
Rodzaj | Kierunek | Koordynator ECTS | |
Niestacjonarne | Geodezja i Kartografia | brak |
Semestr 1: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierunkowe | Obowiązkowe | Gleboznawstwo i waloryzacja gleb | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Podstawy geodezji | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Podstawy nauk o Ziemi i geomorfologii | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=12 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Algebra liniowa w geodezji | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Fizyka | 5 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Informatyka 1 | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Matematyka | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 32 | sylabus |
∑=15 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 2: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Ćwiczenia terenowe | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Podstawy geodezji | 5 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Rachunek wyrównawczy i elementy statystyki matematycznej | 4 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
∑=11 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Fizyka | 3 | 30 | 15 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Grafika inżynierska z elementami geometrii wykreślnej | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Informatyka 2 | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Matematyka | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 32 | sylabus |
∑=14 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 3: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | I.a/1 Prawo własności intelektualnej | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | sylabus |
  |   | I.b /1 Przedsiębiorczość | 1 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Język obcy | Język obcy | Język obcy angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Bazy i modele danych przestrzennych | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Geodezja wyższa | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Podstawy astronomii geodezyjnej | 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Podstawy systemów informacji przestrzennej | 4 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Rachunek wyrównawczy i elementy statystyki matematycznej | 4 | 30 | 30 | 0 | 0 | 0 | 32 | sylabus |
∑=18 | ||||||||||
Podstawowe | Obowiązkowe | Matematyka | 5 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
∑=5 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 4: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | I.d / Przedmiot obieralny (z grupy HES,...) Polska w Unii Europejskiej. Możliwości Korzystania z Funduszy Unijnych | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Język obcy | Język obcy | Język obcy angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański | 2 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Ćwiczenia terenowe po II roku z Geodezji Wyższej i Geodezji Satelitarnej | 3 | 0 | 675 | 0 | 0 | 0 | 45 | sylabus |
  |   | Elementy budownictwa | 1 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Geodezja satelitarna | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Geodezja wyższa | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Geodezyjne pomiary szczegółowe | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Podstawy ekologii i ochrony srodowiska | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Podstawy odwzorowań kartograficznych | 3 | 15 | 0 | 0 | 15 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Systemy informacji o terenie | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
∑=23 | ||||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 5: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański | 3 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Fotogrametria 1 | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Geodezja inżynieryjna | 4 | 30 | 0 | 0 | 30 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Geodezyjne pomiary szczegółowe | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Geofizyka | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Infrastruktura danych przestrzennych | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Podstawy wizualizacji kartograficznych | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 5 Zastosowania teledetekcji | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot ograniczonego wyboru - blok B Planowanie przestrzenne | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Teledetekcja | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
∑=27 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 6: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Język obcy | Język obcy | Język obcy angielski, niemiecki, rosyjski, francuski, hiszpański | 3 | 0 | 45 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
∑=3 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Analizy przestrzenne i modelowanie | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Ćwiczenia terenowe | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 | sylabus |
  |   | Ćwiczenia terenowe z geodezji inżynieryjno przemysłowej - 4 dni | 1 | 0 | 300 | 0 | 0 | 0 | 20 | sylabus |
  |   | Fotogrametria 2 | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Geodezja miejska | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Infrastruktura danych przestrzennych 2 (Przedmiot ograniczonego wyboru - blok A) | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Kartografia topograficzna | 2 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Kataster nieruchomości | 3 | 15 | 30 | 0 | 0 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 1 Wykonastwo i uprawnienia geodezyjne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 2 Zakładanie osnów geodezyjnych metodami satelitarnymi | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 3 Mapoznawstwo | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 4 Pomiary realizacyjne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 5 Geodezyjne układy odniesienia i transformacje | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 6 Pozyskiwanie danych numerycznych metodami fotogrametrycznymi | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=32 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 7: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
HES | HES | I.C /1 Prawo (cywilne,adm.gospodarcze) | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=2 | ||||||||||
Kierunkowe | Obowiązkowe | Dokumentacja geodezyjna | 3 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Geodezja w budownictwie podziemnym i górnictwie | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Geodezyjne pomiary przemieszczeń | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Geodezyjne urządzanie terenów leśnych | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Gospodarka nieruchomościami | 3 | 30 | 0 | 0 | 120 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Podstawy gospodarowania gruntami na obszarach wiejskich | 4 | 15 | 0 | 0 | 30 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 1 Wybrane działy rolnictwa i leśnictwa | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 10 Geodezyjne badania geodynamiczne | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 11Klasyfikacja obszarów zdegradowanych i metody rekultywacji | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 12 Ekologia Krajobrazu | 2 | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 13 Technologia i organizacja systemów informacji przestrzennej | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 2 Kartografia tematyczna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 5 Zastosowania teledetekcji | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 6 Kartografika | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 7 Kartograficzne systemy cyfrowe | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 8 Przemysłowe systemy pomiarowe | 3 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
  |   | Przedmiot obieralny 9 Grawimetria geodezyjna | 2 | 30 | 0 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=39 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= | |||||||||
Semestr 8: | ||||||||||
Blok | Grupa | nazwa | ECTS | Wykłady | Ćwiczenia | Laboratoria | Projekt | Lekcje komputerowe | Suma | sylabus |
Kierunkowe | Obowiązkowe | Praktyki (4 tygodnie) | 4 | 0 | 600 | 0 | 0 | 0 | 160 | sylabus |
  |   | Przedmiot ograniczonego wyboru - blok C/ Szacowanie nieruchomości | 4 | 30 | 0 | 0 | 15 | 0 | 24 | sylabus |
  |   | Przygotowanie pracy dyplomowej inżynierskiej | 15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | sylabus |
  |   | Seminarium dyplomowe - inżynierskie | 2 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 32 | sylabus |
  |   | Przedmiot ograniczonego wyboru - blok D/ Geodezyjne pomiary przemieszczeń | 3 | 15 | 15 | 0 | 0 | 0 | 16 | sylabus |
∑=25 | ||||||||||
Obieralne | Kreatywny Semestr Projektowania | Informacje | ||||||||
Suma semestr: | ∑= |
Efekty kierunkowe
Profil ogólnoakademicki - wiedza
- Efekt K_W01
- ma wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą algebrę liniową, geometrię analityczną, rachunek różniczkowy i całkowy, równania różniczkowe zwyczajne, rachunek prawdopodobieństwa, elementy teorii estymacji i weryfikacji hipotez.
- Efekt K_W02
- ma wiedzę w zakresie fizyki i astronomii, obejmującą doświadczalne podstawy i metodologię, jej ogólne zasady i prawa, budowę materii oraz oddziaływania fundamentalne a w szczególności podstawy mechaniki newtonowskiej i relatywistycznej, mechaniki płynów, termodynamiki fenomenologicznej i statystycznej, elementy ruchu falowego oraz elektrodynamiki, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych związanych z ruchem obrotowym Ziemi, jej polem grawitacyjnym, atmosferą oraz zasadami ruchu sztucznych satelitów Ziemi, planet i gwiazd a także zasady propagacji fal elektromagnetycznych
- Efekt K_W03
- ma podstawową wiedzę dotyczącą zasad działania i budowy instrumentów geodezyjnych oraz elementarnych systemów pomiarowych; zna zagadnienia błędów instrumentalnych i pomiarowych
- Efekt K_W04
- zna zasady projektowania podstawowych konstrukcji pomiarowych oraz zakładania osnów szczegółowych, pomiarowych, realizacyjnych i specjalnych w tym opracowania numerycznego wyników łącznie z wyrównaniem;posiada wiedzę na temat technologii pomiarów sytuacyjno-wysokościowych łącznie z wykonaniem wielkoskalowych opracowań kartograficznych
- Efekt K_W05
- zna zasady tworzenia map do celów projektowych oraz innych map geodezyjno-prawnych; zna zasady opracowań w zakresie geodezyjnej obsługi inwestycji, montażu urządzeń i konstrukcji; posiada elementarną wiedzę z zakresu budownictwa oraz ogólną wiedzę na temat urządzeń infrastruktury technicznego uzbrojenia terenu:
- Efekt K_W06
- zna podstawy wyznaczania przemieszczeń budowli, ich otoczenia oraz projektowania sieci kontrolnych, pomiarów przemieszczeń technikami geodezyjnymi i geotechnicznymi oraz opracowania wyników
- Efekt K_W07
- ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad działania systemów nawigacji satelitarnej GNSS oraz zasad wykonywania pomiarów z ich użyciem
- Efekt K_W08
- zna w zarysie teorię figury Ziemi; rozumie podstawowe pojęcia z zakresu geodezji wyższej dotyczące geometrii elipsoidy, geodezyjnych układów odniesienia oraz zasady pomiarów grawimetrycznych
- Efekt K_W09
- ma podbudowaną matematycznie wiedzę z zakresu układów współrzędnych stosowanych w opracowaniach geodezyjnych, fotogrametrycznych kartograficznych, parametrów i zastosowań odwzorowań kartograficznych oraz zasad wyznaczania zniekształceń i określania wartości redukcji odwzorowawczych
- Efekt K_W10
- ma podstawową wiedzę techniczną i prawną z zakresu gospodarki nieruchomościami, a także wykonywania prac geodezyjnych na potrzeby gospodarki nieruchomościami – ze szczególnym uwzględnieniem podziałów nieruchomości, rozgraniczeń nieruchomości, wznowień granic
- Efekt K_W11
- zna podstawy prawne oraz szczegółowe zasady zakładania i prowadzenia katastru nieruchomości oraz zasady wyceny nieruchomości
- Efekt K_W12
- ma podstawową wiedzę z zakresu nauki o glebie; zna zasady gleboznawczej klasyfikacji gruntów, tworzenia map glebowych przeprowadzenia i wykorzystania waloryzacji gleb, w szczególności w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, kształtowaniu rolniczej i leśnej przestrzeni oraz planowaniu infrastruktury technicznej
- Efekt K_W13
- ma podstawową wiedzę z zakresu środowiska przyrodniczego i ekologii; zna podstawowe procesy geologiczne oraz mechanizmy powstawania form geomorfologicznych
- Efekt K_W14
- ma elementarną wiedzę w zakresie architektury systemów i sieci komputerowych oraz systemów operacyjnych, niezbędną do instalacji, obsługi i utrzymania narzędzi geoinformatycznych, także do tworzenia i korzystania z usług sieciowych oraz publikacji danych przestrzennych w sieci
- Efekt K_W15
- ma podstawową wiedzę w zakresie metodyki i technik programowania, zna podstawowe algorytmy i struktury danych wykorzystywane w obliczeniach geodezyjnych i kartograficznych, tworzeniu produktów geoinformatycznych oraz posiada podstawową wiedzę z zakresu baz danych
- Efekt K_W16
- zna sposób wykorzystania i funkcje oprogramowania stosowanego w geodezji i kartografii (w szczególności do wspomagania obliczeń geodezyjnych, prowadzenia katastru, budowy systemów informacji przestrzennej, narzędzia klasy CAD i DTP)
- Efekt K_W17
- ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metod i technik projektowania, budowy oraz użytkowania systemów informacji przestrzennej, a także ich zastosowań, w tym w zakresie przeprowadzania analiz przestrzennych
- Efekt K_W18
- ma podstawową wiedzę na temat topograficznych modeli danych, zasad prowadzenia prac topograficznych oraz tworzenia i wykorzystywania zasobów urzędowych map i baz danych o charakterze topograficznym, w tym numerycznego modelu rzeźby terenu
- Efekt K_W19
- zna podstawowe zasady kartograficznego modelowania danych, zasady redakcji map i atlasów oraz innych wizualizacji kartograficznych 2D i 3D, a także elementarne zasady publikacji opracowań kartograficznych w formie drukowanej lub elektronicznej
- Efekt K_W20
- ma ogólną wiedzę na temat metod i systemów obrazowania lotniczego i satelitarnego oraz możliwości ich zastosowania
- Efekt K_W21
- ma podstawową wiedzę w zakresie fotogrametrii i teledetekcji, w szczególności dotyczącą geometrii zdjęć pomiarowych oraz metod ich opracowania pomiarowego i interpretacyjnego
- Efekt K_W22
- zna w podstawowym zakresie uregulowania prawne związane funkcjonowaniem państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz infrastruktury informacji przestrzennych
- Efekt K_W23
- ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania, w tym zarządzania jakością; zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu kierunku studiów
- Efekt K_W24
- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej, potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
Profil ogólnoakademicki - umiejętności
- Efekt K_U01
- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
- Efekt K_U02
- potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
- Efekt K_U03
- potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania
- Efekt K_U04
- potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego
- Efekt K_U05
- posługuje się językiem angielskim w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem instrukcji instrumentów geodezyjnych i narzędzi geoinformatycznych oraz podobnych dokumentów
- Efekt K_U06
- ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
- Efekt K_U07
- Potrafi wykorzystać poznane techniki do analizy podstawowych zagadnień fizycznych i technicznych a w szczególności: umie korzystać z rachunku macierzowego, rozwiązywać układy równań liniowych oraz umie posługiwać się opisem analitycznym krzywych stożkowych na płaszczyźnie i powierzeni stopnia 2 w przestrzeni; umie korzystać z rachunku różniczkowego do rozwiązywania aproksymacyjnych; umie korzystać z rachunku całkowego do wyliczania pól i objętości; umie rozwiązywać podstawowe typy równań różniczkowych; umie korzystać z metod statystyki matematycznej;
- Efekt K_U08
- Potrafi wykorzystać poznane zasady i metody fizyki do analizy zagadnień inżynierskich
- Efekt K_U09
- potrafi wykorzystać metody i modele matematyczne do wykonywania obliczeń geodezyjnych, fotogrametrycznych i kartograficznych, w tym potrafi przeprowadzić analizę i wykonać oszacowanie błędów, wyrównanie obserwacji geodezyjnych, wyznaczenie zniekształceń i określenie wartości redukcji w odwzorowaniu kartograficznym
- Efekt K_U10
- potrafi posłużyć się właściwie dobranymi metodami i instrumentami/urządzeniami ( w celu wykonania pomiarów geodezyjnych, w tym potrafi dokonać sprawdzenia instrumentów oraz przeprowadzić ich rektyfikację (kalibrację)
- Efekt K_U11
- potrafi wykonać pomiary geodezyjne niezbędne w procesie zakładania osnów, tworzenia map sytuacyjno-wysokościowych oraz opracować wymaganą przepisami dokumentację techniczną
- Efekt K_U12
- potrafi wykonywać podstawowe pomiary inżynierskie, obsługę inwestycji i montażu urządzeń oraz zakładać sieci kontrolne do wyznaczania przemieszczeń
- Efekt K_U13
- potrafi pozyskać dane do założenia i aktualizacji katastru nieruchomości oraz sporządzić operat szacunkowy wyceny nieruchomości
- Efekt K_U14
- potrafi przeprowadzić podział nieruchomości, rozgraniczenie nieruchomości, wznowienie granic oraz opracować niezbędną dokumentację tych procesów
- Efekt K_U15
- potrafi ocenić właściwości gleb w stopniu niezbędnym dla procesu gleboznawczej klasyfikacji gruntów, dokonać interpretacji map glebowych, wskazać ich zastosowania w praktyce; potrafi rozpoznawać podstawowe minerały skałotwórcze i korzystać z map geologicznych
- Efekt K_U16
- potrafi wykorzystać dostępne źródła informacji o środowisku , wskazać zasady oraz warunki korzystania z jego zasobów z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju
- Efekt K_U17
- potrafi posługiwać się powszechnie używanym w pracach geodezyjnych i kartograficznych oprogramowaniem, w szczególności do obliczeń geodezyjnych i kartograficznych, prowadzenia katastru, narzędziami klasy CAD, GIS i DTP oraz oprogramowaniem biurowym
- Efekt K_U18
- potrafi napisać prosty program rozwiązujący najważniejsze zagadnienia geodezyjne i kartograficzne, w tym wykorzystujący biblioteki graficzne oraz wykonać prostą aplikacje automatyzującą czynności realizowane na platformie GIS
- Efekt K_U19
- potrafi zaprojektować i utworzyć prostą bazę danych przestrzennych jako element systemu informacji przestrzennej, zasilać ją danymi z różnych źródeł oraz je przetwarzać
- Efekt K_U20
- potrafi korzystać z danych państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz innych zasobów i serwisów udostępniających dane geodezyjne i kartograficzne
- Efekt K_U21
- potrafi zorganizować terenowe prace topograficzne, przeprowadzić w podstawowym zakresie proces tworzenia i aktualizacji bazy danych topograficznych (w tym numerycznego modelu rzeźby terenu) oraz efektywnie korzystać z map i baz danych topograficznych
- Efekt K_U22
- potrafi przeprowadzić analizę przestrzenną w środowisku systemu informacji przestrzennej
- Efekt K_U23
- potrafi przygotować prezentację kartograficzną danych, w szczególności dobrać właściwą metodę prezentacji kartograficznej, odwzorowanie kartograficzne, dokonać kompilacji danych źródłowych oraz przeprowadzić w podstawowym zakresie proces generalizacji kartograficznej danych.
- Efekt K_U24
- potrafi realizować wybrane zadania pomiarowe z zakresu opracowania zdjęć lotniczych na instrumentach fotogrametrycznych oraz potrafi wytworzyć podstawowe produkty fotogrametryczne i tematyczne, poprzez pomiarowe i interpretacyjne opracowanie zdjęć lotniczych i satelitarnych.
Profil ogólnoakademicki - kompetencje społeczne
- Efekt K_K01
- rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) - podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
- Efekt K_K02
- ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera geodety i kartografa, w tym jej wpływ na środowisko i konflikty społeczne, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
- Efekt K_K03
- ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
- Efekt K_K04
- ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
- Efekt K_K05
- potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
- Efekt K_K06
- ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - m.in. poprzez środki masowego przekazu - informacji i opinii dotyczących osiągnięć geodezji i kartografii i innych aspektów działalności inżyniera geodety i kartografa; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały