- Nazwa przedmiotu:
- Graphic Processors in Computational Applications
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Krzysztof Kaczmarski
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Electives
- Kod przedmiotu:
- Brak
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Principles of parallel programming, C, C++ programming, algorithms and data structures
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Objective of this course is to learn architecture of multi-core processors their programming paradigm and applications. This course is based mostly on nVidia GPUs and CUDA library.
- Treści kształcenia:
- GPU architecture and comparison to CPU, multi-core processors, shared memory and cashe. Processes execution models: SIMD, MIMD, MISD, etc. CUDA nVidia library (CUDA lib, CUDA SDK) CUBLAS (BLAS) library. GPU algorithms: matrices and vectors operations, sorting, graphs searching and other graph algorithms, numerical methods.
- Metody oceny:
- Projects developed throughout the semester.
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. CUDA ZONE Portal http://www.nvidia.com/object/cuda_home.html 2. CUBLAS Library http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/2_0/docs/CUBLAS_Librar... 3. GPU Gems 3 Hubert Nguyen Addison-Wesley Professional (August 12, 2007) ISBN 0321515269 4. Patterns for Parallel Programming Timothy G. Mattson, Beverly A. Sanders,Berna L. Massingill Addison-Wesley Professional; 1 edition (September 25, 2004) ISBN: 0321228111 5. Any literature on parallel programming and supercomputers
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się