Nazwa przedmiotu:
Podstawy Konstrukcji Maszyn II
Koordynator przedmiotu:
prof. dr hab. inż. Tadeusz Szopa
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Lotnictwo i Kosmonautyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
NW125
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy Konstrukcji Maszyn I Mechanika II
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Cele przedmiotu: – zaznajomienie studentów z typowymi zespołami mechanicznymi oraz z problemami, które inżynier rozwiązuje podczas projektowania i analizowania tych zespołów, – ilustracja zasad postępowania inżynierskiego, poznanych w ramach PKM I
Treści kształcenia:
Treści merytoryczne przedmiotu: Połączenia śrubowe wstępnie napięte, mechanizmy śrubowe, sprawność i wytrzymałość. Elementy podatne metalowe i elastomerowe (energia akumulowana, optymalizacja na minimum masy lub objętości). Zespoły maszyn: łożyska toczne (rodzaje, cechy, dobór), łożyska ślizgowe (opis działania), sprzęgła (rodzaje, sztywne, luźne, przegubowe, podatne, cierne), hamulce. Przekładnie pasowe, łańcuchowe i zębate podstawowe cechy, dobór przekładni.
Metody oceny:
3 kolokwia w ciągu semestru, egzamin. Szczegółowe informacje na stronie: http://www.meil.pw.edu.pl/zpk/ZPK/Dydaktyka/Regulaminy-zajec-dydaktycznych Praca własna:
Egzamin:
Literatura:
Zalecana literatura: 1. Podstawy konstrukcji maszyn - pod red. M.Dietricha, WNT 1999; 2. Norton R.: Machine Design. An Integrated Approach. Prentice Hall 2006; oraz wszystkie inne o podobnej tematyce. Dodatkowe literatura: - Materiały dostarczone przez wykładowcę
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się