Nazwa przedmiotu:
Awionika
Koordynator przedmiotu:
Prof. dr hab. inż. Janusz Narkiewicz
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Lotnictwo i Kosmonautyka
Grupa przedmiotów:
Automatyka i Systemy Lotnicze
Kod przedmiotu:
NS610
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
brak
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Zapoznanie studentów z układami awionicznymi, zakresem ich zastosowania i zasadami ich działania.
Treści kształcenia:
W. Struktura układu awionicznego. Pomiary, techniki pomiarowe, czujniki. Środowisko elektromagnetyczne, kompatybilność elektromagnetyczna; interferencja elektromagnetyczna; Zabezpieczenie przeciwpiorunowe .Technika światłowodowa. Magistrale danych. Technologie komputerowe. Zarządzanie oprogramowaniem. Radary, FLIR, LIDAR .Zintegrowane systemy pokładowe. Układy radiolokacji. Organizacja ruchu lotniczego Wyświetlacze i wskaźniki. Układy HUMS Ć. Rozwiązywanie przykładów dla zagadnień omawianych na wykładach.
Metody oceny:
Metody oceny: 3 kolokwia w trakcie semestru Praca własna: Praca domowa w której należy przeprowadzić analizę teoretyczną i proste obliczenia w zakresie podanego przez Wykładowcę tematu rozszerzającego wiedzę przekazywaną na wykładzie.
Egzamin:
Literatura:
Zalecana literatura: 1. Collinson R. P.G., “Introduction to Avionic Systems”, Springer, 2006 2. Moir I., „Civil Avionics Systems”, 2003 3. Spitzer, Cary R. Red., „The Avionics Handbook”, 2001 Dodatkowe literatura: Tooley M., Aircraft electronic and computer systems”, Elsevier, 2007 Materiały na stronie internetowej zakładu
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się