- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski Elementary to Intermediate General English
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Andrzej Wieczorek / lektor
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria środowiska
- Grupa przedmiotów:
- obowiązkowe z możliwością wyboru
- Kod przedmiotu:
- IWW01/1
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Język polski -gramatyka; Język angielski - znajomość podstawowa na poziomie A2
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Lektorat uczy w kierunku egzaminu końcowego (B2 wg skali Rady Europy); może okazać się niewystarczający, by skutecznie przygotować do egzaminu. Jest przeznaczony dla studentów, którzy posiadają jedynie podstawową znajomość języka angielskiego z poprzedniego etapu nauki. Zapoznanie z nową leksyką i nowymi zagadnieniami gramatycznymi. Celem nauczania przedmiotu jest doskonalenie czterech podstawowych sprawności językowych (mówienie, rozumienie mowy ze słuchu, rozumienie tekstu, pisanie tekstów) oraz wiedzy o krajach anglojęzycznych (poznawanie kultury, zwyczajów, przepisów, typowych zachowań, elementów geografii i historii).
- Treści kształcenia:
- "Ć - FUNKCJE JĘZYKOWE
Przedstawianie siebie i innych; Pisanie listu nieformalnego; Sposoby komunikacji międzyludzkiej; Różne style życia;
Mówienie na swój temat; Nawiązywanie kontaktu w obcym kraju; Wyrażanie odczuć; Zdarzenia z przeszłości; Czytanie artykułów z gazet; Pisanie opowiadania o przeszłości; Określanie ilości; kupowanie rzeczy; Zalety i wady mieszkania w mieście; Określanie planów na przyszłość, intencji i ambicji.
GRAMATYKA
Powtórzenie czasów gramatycznych; Pytania szczegółowe; Czasy teraźniejsze: Simple i Continuous – tworzenie, zastosowanie i porównanie; Have/have got; Czasy przeszłe: Simple i Continuous – tworzenie, zastosowanie i porównanie; Określniki ilościowe; Przedimki; Liczba mnoga; czasownik + bezokolicznik; czasownik + -ing;
Porównanie going to z will
SŁOWNICTWO/TEMATYKA
Zwroty grzecznościowe; Słownictwo używane w listach; Nazwy zawodów; Spójniki but, however; Zwroty codziennego użytku; Czasowniki wyrażające odczucia; Dom i jego wyposażenie; Określniki czasu przeszłego; Tworzenie kolokacji wyrazowych; Spójniki while, during, for; Żywność i napoje; Słownictwo związane z zakupami; Przymiotniki określające odczucia; Kolokacje wyrazowe
"
- Metody oceny:
- o - ocena z przedmiotu
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia oraz opanowanie w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego z przyjętym programem dla konkretnego poziomu. Za pozytywne zaliczenie semestru student otrzymuje ocenę w skali od 3,0 do 5,0.
Dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną na 3 zajęciach w module 60h. Nieobecności nie mogą mieć miejsca na zajęciach, na których jest wyznaczone kolokwium. Usprawiedliwienie należy dostarczyć w ciągu 2 tygodni.
Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych; krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału; pisemnych prac kontrolnych (co najmniej dwóch w semestrze); przygotowanych prezentacji; prac domowych; a także innych prac zleconych przez wykładowcę. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę.
Za cały przedmiot student otrzymuje 12 punktów, w podziale: semestr III – 4 punkty, semestr IV – 4 punkty, semestr V – brak punktów. Pozostałe 4 punkty student uzyskuje po zdaniu egzaminu B2.
Student może przystąpić do egzaminu końcowego na poziomie B2 dopiero po uzyskaniu 8 punktów z semestrów III i IV.
Szczegółowe wymagania są zawarte w regulaminie zaliczania przedmiotu.
- Egzamin:
- Literatura:
- Soars J., Soars L., New Headway Pre-Intermediate, Oxford University Press, Oxford 2000.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się