Nazwa przedmiotu:
Język angielski Examination General English at Intermediate Level
Koordynator przedmiotu:
mgr Monika Łapiak/ lektor
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Inżynieria środowiska
Grupa przedmiotów:
obowiązkowe z możliwością wyboru
Kod przedmiotu:
IWW01/2
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Język polski - grematyka; Język angielski - znajomość języka na poziomie sredniozaawansowanym B1 ( matura pisemna poziom podstawowy - powyżej 80%)
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Lektorat uczy w kierunku egzaminu końcowego (B2 wg skali Rady Europy); może okazać się niewystarczający, by skutecznie przygotować do egzaminu. Jest przeznaczony dla studentów, którzy posiadają jedynie podstawową znajomość języka angielskiego z poprzedniego etapu nauki. Zapoznanie z nową leksyką i nowymi zagadnieniami gramatycznymi. Celem nauczania przedmiotu jest doskonalenie czterech podstawowych sprawności językowych (mówienie, rozumienie mowy ze słuchu, rozumienie tekstu, pisanie tekstów) oraz wiedzy o krajach anglojęzycznych (poznawanie kultury, zwyczajów, przepisów, typowych zachowań, elementów geografii i historii).
Treści kształcenia:
"Ć- MATERIAŁ LEKSYKALNY Ways of living; Family celebrations; Festivals and special events; Work; Describing places; Cultural and natural heritage; Education; Sport. MATERIAŁ GRAMATYCZNY Habits in the present and in the past; Comparison structures; Past Simple vs. Present Perfect; Present Perfect Simple vs. Continuous (for and since); Articles; Indefinite Pronouns; Adjectives and Adverbs; Adverbs of degree and Infinitives; Quantifiers, Countable and Uncountable Nouns; Narrative Tenses and Linking Words; Adjectives often confused (ing/ed) SPRAWNOŚCI JĘZYKOWE Developing listening and speaking skills related to the lexical content; Writing an informal letter; Writing a letter of application; Describing places; Writing a transactional letter (eg. describing, recommending and suggesting a visit; Writing a story. "
Metody oceny:
o - ocena z przedmiotu Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia oraz opanowanie w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego z przyjętym programem dla konkretnego poziomu. Za pozytywne zaliczenie semestru student otrzymuje ocenę w skali od 3,0 do 5,0. Dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną na 3 zajęciach w module 60h. Nieobecności nie mogą mieć miejsca na zajęciach, na których jest wyznaczone kolokwium. Usprawiedliwienie należy dostarczyć w ciągu 2 tygodni. Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych; krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału; pisemnych prac kontrolnych (co najmniej dwóch w semestrze); przygotowanych prezentacji; prac domowych; a także innych prac zleconych przez wykładowcę. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę Za cały przedmiot student otrzymuje 12 punktów, w podziale: semestr III – 4 punkty, semestr IV – 4 punkty, semestr V – brak punktów. Pozostałe 4 punkty student uzyskuje po zdaniu egzaminu B2. Student może przystąpić do egzaminu końcowego na poziomie B2 dopiero po uzyskaniu 8 punktów z semestrów III i IV. Szczegółowe wymagania są zawarte w regulaminie zaliczania przedmiotu.
Egzamin:
Literatura:
. Bell J., Gower R., First Certificate Expert, Longman, London 2003.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się