- Nazwa przedmiotu:
- Technologia informacyjna
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. / Wojciech Korzybski / starszy wykładowca
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Mechanika i Budowa Maszyn
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- IWW06
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium30h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie z treściami kształcenia w zakresie technologii informacyjnej: bazy danych, grafika menedżerska i prezentacyjna - powinny stanowić co najmniej odpowiednio dobrany podzbiór informacji zawartych w modułach wymaganych do uzyskania Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych (ECDL) na poziomie podstawowym i zaawansowanym w zakresie modułów 3 i 4. Celem nauczania przedmiotu jest uzyskanie przez studentów umiejętności komputerowych pozwalających zdać pozytywnie egzaminy ECDL zgodnie z procedurami przewidzianymi przez Polskie Towarzystwo Informatyczne. Zakłada się również, że najlepsi studenci będą przygotowani do pozytywnego złożenia egzaminów na poziomie zaawansowanym - ECDL-A.
- Treści kształcenia:
- L - Przetwarzanie tekstu na poziomie zaawansowanym wymaga od studenta efektywnej obsługi programów do przetwarzania tekstu, na bardziej niż podstawowym poziomie umiejętności jak również zdolności opracowania dokumentów zawierających zaawansowane formy prezentacji informacji: swobodne osadzanie ilustracji w dokumencie, formatowanie tekstu poprzez manipulację krojami pisma, efektami graficznymi i rozmieszczeniem składników na stronie, określanie własności prezentacji dokumentu, tworzenie i modyfikację tabel, formularzy, wykresów itp. Student powinien posiadać umiejętność definiowania i posługiwania się makropoleceniami oraz sprawnie realizować zaawansowane zadania z zakresu korespondencji seryjnej. Arkusz kalkulacyjny na poziom zaawansowanym wymaga od studenta efektywnej obsługi arkusza kalkulacyjnego, na bardziej niż podstawowym poziomie umiejętności jak również zdolności opracowania wyników zawierających zaawansowane formy prezentacji informacji: formatowanie danych numerycznych, tekstu, grafiki, wykresów itp. Ponadto student powinien wykazać się kompetencjami w zakresie wykorzystania funkcji arytmetycznych, logicznych, statystycznych, daty i czasu oraz finansowych wbudowanych w aplikację arkusza kalkulacyjnego. Student powinien także posiadać umiejętność posługiwania się narzędziami analitycznymi dostępnymi z poziomu aplikacji arkusza kalkulacyjnego.
- Metody oceny:
- Obecność za zajęcia laboratoryjnych jest obowiązkowa i będzie możliwość odrobienia tylko jednego ćwiczenia na zajęciach poprawkowych, które są przewidziane na końcu semestru. Warunkiem zaliczenia przedmiotu na ocenę 3,0 jest wykazanie się umiejętnościami pozwalającymi na zdanie egzaminów ECDL, czyli uzyskanie co najmniej 75% możliwych do zdobycia punktów na próbnym egzaminie ECDL (moduły 3 i 4). Na ocenę 3,5 - 80%, na ocenę 4,0 - 85%, na ocenę 4,5 - 90% oraz na ocenę 5,0 - powyżej 90%. Opcjonalnie student może uzyskać ocenę 5,0 za 75 punktów (na 100 możliwych) próbnego odpowiedniego egzaminu ECDL-A. W każdym semestrze będą przeprowadzone po 2 sprawdziany w postaci próbnych egzaminów ECDL (lub ew. ECDL-A), a ocena końcowa będzie średnią z tych dwóch ocen. Osoby posiadające pełen certyfikat ECDL lub ECDL-A mogą być zwolnione z zajęć z oceną - 5,0. Osoby posiadające pozytywnie zdany odpowiedni egzamin mogą być zwolnione z ocenami: 4,0 - gdy egzamin był zdany na poziomie ECDL i 5,0 - gdy zdały odpowiedni egzamin ECDL-A.
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Kopertowska M., Sikorki W.: "Przetwarzanie tekstu", Wydawnictwo MIKOM 2006;
2. Kopertowska M., Sikorki W.: "Arkusze kalkulacyjne", Wydawnictwo MIKOM 2006.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się