Nazwa przedmiotu:
Język angielski
Koordynator przedmiotu:
mgr/ Andrzej Wieczorek/starszy wykładowca
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe z możliwością wyboru
Kod przedmiotu:
IWW01
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Język polski – gramatyka; język obcy (matura pisemna z języka)– znajomość podstawowa na poziomie A2
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Lektorat uczy w kierunku egzaminu końcowego (B2 wg skali Rady Europy); może okazać się niewystarczający, by skutecznie przygotować do egzaminu. Jest przeznaczony dla studentów, którzy posiadają jedynie podstawową znajomość języka angielskiego z poprzedniego etapu nauki. Zapoznanie z nową leksyką i nowymi zagadnieniami gramatycznymi. Celem nauczania przedmiotu jest doskonalenie czterech podstawowych sprawności językowych (mówienie, rozumienie mowy ze słuchu, rozumienie tekstu, pisanie tekstów) oraz wiedzy o krajach anglojęzycznych (poznawanie kultury, zwyczajów, przepisów, typowych zachowań, elementów geografii i historii).
Treści kształcenia:
Ć-FUNKCJE JĘZYKOWE Przedstawianie siebie i innych; Pisanie listu nieformalnego; Sposoby komunikacji międzyludzkiej; Różne style życia; Mówienie na swój temat; Nawiązywanie kontaktu w obcym kraju; Wyrażanie odczuć; Zdarzenia z przeszłości; Czytanie artykułów z gazet; Pisanie opowiadania o przeszłości; Określanie ilości; kupowanie rzeczy; Zalety i wady mieszkania w mieście; Określanie planów na przyszłość, intencji i ambicji.GRAMATYKA Powtórzenie czasów gramatycznych; Pytania szczegółowe; Czasy teraźniejsze: Simple i Continuous – tworzenie, zastosowanie i porównanie; Have/have got; Czasy przeszłe: Simple i Continuous – tworzenie, zastosowanie i porównanie; Określniki ilościowe; Przedimki; Liczba mnoga; czasownik + bezokolicznik; czasownik + -ing; Porównanie going to z will SŁOWNICTWO/TEMATYKA Zwroty grzecznościowe; Słownictwo używane w listach; Nazwy zawodów; Spójniki but, however; Zwroty codziennego użytku; Czasowniki wyrażające odczucia; Dom i jego wyposażenie; Określniki czasu przeszłego; Tworzenie kolokacji wyrazowych; Spójniki while, during, for; Żywność i napoje; Słownictwo związane z zakupami; Przymiotniki określające odczucia; Kolokacje wyrazowe
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia oraz opanowanie w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego z przyjętym programem dla konkretnego poziomu. Za pozytywne zaliczenie semestru student otrzymuje ocenę w skali od 3,0 do 5,0.; Dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną na 3 zajęciach w module 60h. Nieobecności nie mogą mieć miejsca na zajęciach, na których jest wyznaczone kolokwium. Usprawiedliwienie należy dostarczyć w ciągu 2 tygodni.; Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych; krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału; pisemnych prac kontrolnych (co najmniej dwóch w semestrze); przygotowanych prezentacji; prac domowych; a także innych prac zleconych przez wykładowcę. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę; Za cały przedmiot student otrzymuje 12 punktów, w podziale: semestr III – 4 punkty, semestr IV – 4 punkty, semestr V – brak punktów. Pozostałe 4 punkty student uzyskuje po zdaniu egzaminu B2.; Student może przystąpić do egzaminu końcowego na poziomie B2 dopiero po uzyskaniu 8 punktów z semestrów III i IV, Szczegółowe wymagania są zawarte w regulaminie zaliczania przedmiotu
Egzamin:
Literatura:
1. Soars J., Soars L., New Headway Pre-Intermediate, Oxford University Press, Oxford 2000
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się