Nazwa przedmiotu:
Język angielski
Koordynator przedmiotu:
mgr/ Andrzej Wieczorek/starszy wykładowca
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe z możliwością wyboru
Kod przedmiotu:
IWW01
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia60h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Język polski – gramatyka; język obcy (matura pisemna z języka)– znajomość podstawowa na poziomie A2
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Lektorat uczy w kierunku egzaminu końcowego (B2 wg skali Rady Europy); może okazać się niewystarczający, by skutecznie przygotować do egzaminu. Jest przeznaczony dla studentów, którzy posiadają jedynie podstawową znajomość języka angielskiego z poprzedniego etapu nauki. Zapoznanie z nową leksyką i nowymi zagadnieniami gramatycznymi. Celem nauczania przedmiotu jest doskonalenie czterech podstawowych sprawności językowych (mówienie, rozumienie mowy ze słuchu, rozumienie tekstu, pisanie tekstów) oraz wiedzy o krajach anglojęzycznych (poznawanie kultury, zwyczajów, przepisów, typowych zachowań, elementów geografii i historii).
Treści kształcenia:
Ć-FUNKCJE JĘZYKOWE Pisanie recenzji książki lub filmu; Zwyczaje i nawyki – cd. Czytanie artykułów z gazet; Dawanie rad; Opisywanie marzeń; Przypuszczenia; Opowiadanie historyjek (ghost story); Różne sposoby zarabiania na życie; Dyskusja: Jaka praca jest dobra? Podawanie i uzyskiwanie wiadomości; Pisanie listów formalnych; Czytanie dłuższych tekstów narracyjnych (love story); Wywiad ze znaną osobą; Zdarzenia w przeszłości i ich kolejność.GRAMATYKAStrona bierna – formy i zastosowanie; Tryb rozkazujący; Drugi okres warunkowy; Czasownik modalny might; Czas Present Perfect Continuous; Porównanie czasów Present Perfect Simple i Continuous; Czas zaprzeszły Past Perfec.t Mowa zależna. Podsumowanie materiału gramatycznego.SŁOWNICTWO/TEMATYKACzasowniki – Past Participle; Nakazy; Kolokacje wyrazowe; Wyrażenia grzecznościowe; Czasowniki złożone. Przysłówki; Słowotwórstwo – tworzenie rzeczowników, czasowników i przymiotników; Słownictwo używane w listach; Często mylone słowa (false friends); Czasowniki tell, say; Pożegnania
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia oraz opanowanie w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego z przyjętym programem dla konkretnego poziomu. Za pozytywne zaliczenie semestru student otrzymuje ocenę w skali od 3,0 do 5,0.; Dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną na 3 zajęciach w module 60h. Nieobecności nie mogą mieć miejsca na zajęciach, na których jest wyznaczone kolokwium. Usprawiedliwienie należy dostarczyć w ciągu 2 tygodni.; Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych; krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału; pisemnych prac kontrolnych (co najmniej dwóch w semestrze); przygotowanych prezentacji; prac domowych; a także innych prac zleconych przez wykładowcę. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę; Za cały przedmiot student otrzymuje 12 punktów, w podziale: semestr III – 4 punkty, semestr IV – 4 punkty, semestr V – brak punktów. Pozostałe 4 punkty student uzyskuje po zdaniu egzaminu B2.; Student może przystąpić do egzaminu końcowego na poziomie B2 dopiero po uzyskaniu 8 punktów z semestrów III i IV, Szczegółowe wymagania są zawarte w regulaminie zaliczania przedmiotu
Egzamin:
Literatura:
1. Soars J., Soars L., New Headway Pre-Intermediate, Oxford University Press, Oxford 2000
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się