- Nazwa przedmiotu:
- Język angielski
- Koordynator przedmiotu:
- mgr/ Andrzej Wieczorek/starszy wykładowca
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Budownictwo
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe z możliwością wyboru
- Kod przedmiotu:
- IWW01
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia60h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Język polski – gramatyka; język obcy (matura pisemna z języka)– znajomość podstawowa na poziomie A2
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Lektorat uczy w kierunku egzaminu końcowego (B2 wg skali Rady Europy); może okazać się niewystarczający, by skutecznie przygotować do egzaminu. Jest przeznaczony dla studentów, którzy posiadają jedynie podstawową znajomość języka angielskiego z poprzedniego etapu nauki. Zapoznanie z nową leksyką i nowymi zagadnieniami gramatycznymi. Celem nauczania przedmiotu jest doskonalenie czterech podstawowych sprawności językowych (mówienie, rozumienie mowy ze słuchu, rozumienie tekstu, pisanie tekstów) oraz wiedzy o krajach anglojęzycznych (poznawanie kultury, zwyczajów, przepisów, typowych zachowań, elementów geografii i historii).
- Treści kształcenia:
- Ć-FUNKCJE JĘZYKOWE Pisanie recenzji książki lub filmu; Zwyczaje i nawyki – cd. Czytanie artykułów z gazet; Dawanie rad; Opisywanie marzeń; Przypuszczenia; Opowiadanie historyjek (ghost story); Różne sposoby zarabiania na życie; Dyskusja: Jaka praca jest dobra? Podawanie i uzyskiwanie wiadomości; Pisanie listów formalnych; Czytanie dłuższych tekstów narracyjnych (love story); Wywiad ze znaną osobą; Zdarzenia w przeszłości i ich kolejność.GRAMATYKAStrona bierna – formy i zastosowanie; Tryb rozkazujący; Drugi okres warunkowy; Czasownik modalny might; Czas Present Perfect Continuous; Porównanie czasów Present Perfect Simple i Continuous; Czas zaprzeszły Past Perfec.t Mowa zależna. Podsumowanie materiału gramatycznego.SŁOWNICTWO/TEMATYKACzasowniki – Past Participle; Nakazy; Kolokacje wyrazowe; Wyrażenia grzecznościowe; Czasowniki złożone. Przysłówki; Słowotwórstwo – tworzenie rzeczowników, czasowników i przymiotników; Słownictwo używane w listach; Często mylone słowa (false friends); Czasowniki tell, say; Pożegnania
- Metody oceny:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia oraz opanowanie w dostatecznym stopniu materiału nauczania zgodnego z przyjętym programem dla konkretnego poziomu. Za pozytywne zaliczenie semestru student otrzymuje ocenę w skali od 3,0 do 5,0.; Dopuszcza się nieobecność nieusprawiedliwioną na 3 zajęciach w module 60h. Nieobecności nie mogą mieć miejsca na zajęciach, na których jest wyznaczone kolokwium. Usprawiedliwienie należy dostarczyć w ciągu 2 tygodni.; Stopień opanowania materiału oceniany jest na podstawie: wypowiedzi ustnych; krótkich sprawdzianów pisemnych z poszczególnych partii materiału; pisemnych prac kontrolnych (co najmniej dwóch w semestrze); przygotowanych prezentacji; prac domowych; a także innych prac zleconych przez wykładowcę. Student ma obowiązek posiadać na zajęciach swój podręcznik i inne materiały wskazane przez wykładowcę; Za cały przedmiot student otrzymuje 12 punktów, w podziale: semestr III – 4 punkty, semestr IV – 4 punkty, semestr V – brak punktów. Pozostałe 4 punkty student uzyskuje po zdaniu egzaminu B2.; Student może przystąpić do egzaminu końcowego na poziomie B2 dopiero po uzyskaniu 8 punktów z semestrów III i IV, Szczegółowe wymagania są zawarte w regulaminie zaliczania przedmiotu
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Soars J., Soars L., New Headway Pre-Intermediate, Oxford University Press, Oxford 2000
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się