Nazwa przedmiotu:
Techniki prezentacji
Koordynator przedmiotu:
Prof. dr hab. inż. Bohdan Macukow
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Programowanie, Power Point (lub równoważny)
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest wykształcenie u studentów umiejętności poprawnego i sprawnego porozumiewania się w języku techniki, a w szczególności: • umiejętności tworzenia dokumentów technicznych (opracowań, raportów, dokumentacji technicznej, instrukcji obsługi, materiałów informacyjnych, opinii, sprawozdań, dokumentacji programowej, itp.) • umiejętności publicznej prezentacji treści związanych z wykonywaniem zawodu inżyniera (wykłady, seminaria, referaty) z wykorzystaniem odpowiednich środków technicznych i nowoczesnych pomocy wizualnych.  
Treści kształcenia:
Tematyka zajęć (wykład i ćwiczenie) obejmuje dwa podstawowe zagadnienia: tworzenie dokumentów i przygotowanie prezentacji mówionej. W ramach tego omawiane są m.in. następujące zagadnienia: planowanie procesu przygotowania dokumentu, tworzenie tekstu, elementy graficzne, formatowanie dokumentu, sprawdzanie i poprawianie dokumentu, zasady prezentacji mówionej, przygotowanie prezentacji, środki techniczne i ich wykorzystanie, sposób prezentacji. Realizacja przedmiotu: Przedmiot składa się z kilkugodzinnego wykładu wprowadzającego oraz części seminaryjno-projektowej, podczas której studenci przygotowują dwa indywidualne projekty.  
Metody oceny:
Po części teoretycznej studenci w kilkuosobowych zespołach przygotowują 2 prezentacje na zadany temat wraz z przygotowaniem odpowiednich materiałów. Do każdej prezentacji przygotowywany jest ok. 6 stronicowy raport wg zadanych parametrów. Studenci uczą się także zasad prawidłowego oceniania.
Egzamin:
Literatura:
Tim Hindle Sztuka prezentacji, Wiedza i Życie 2000 Peter Kenny Panie Przewodniczący, Panie, Panowie...,  OWPWr, Wocław 1995. Anthony Jay, Ros Jay Skuteczna prezentacja, Zysk i S-ka Poznań 2001 Ewa Brzezińska Komunikacja Społeczna, Uniw. Łódzki, Łódź 1997 http://www.mini.pw.edu.pl/~macukow/pl/dydaktyka.html
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się