Nazwa przedmiotu:
Algorytmy i struktury danych I
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Paweł Kotowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
6
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Podstawy programowania
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi strukturami danych oraz nabycie podstawowych umiejętności w ich stosowaniu.
Treści kształcenia:
1.            Wprowadzenie Podstawowe struktury danych Poprawność, złożoność i metody projektowania algorytmów 2.            Sortowanie Sortowanie wewnętrzne przez porównania, sortowanie pozycyjne Sortowanie przez zliczanie Sortowanie zewnętrzne Zadanie wyboru 3.            Wyszukiwanie Wyszukiwanie w tablicach Drzewa wyszukiwań BST, AVL optymalne, samoorganizujące się Wyszukiwanie pozycyjne Drzewa Bayera, 2-3 i 2-3-4 drzewa Kodowanie mieszające 4.            Kolejki priorytetowe Kopce złączalne Kolejki dwumianowe 5.            Algorytmy UNION-FIND Reprezentacja listowa Reprezentacja drzewiasta
Metody oceny:
Na ocenę końcową wpływają: 2 kolokwia semestralne (2x20 pkt) egzamin końcowy (40pkt) egzamin ustny Warunkiem koniecznym dopuszczenia do egzaminu ustnego jest uzyskanie 40 pkt. Istnieje możliwość zwolnienia z egzaminu pisemnego w przypadku uzyskania z ćwiczeń 35 pkt.
Egzamin:
Literatura:
A.V. Aho, J.E. Hopcroft, J.D.Ullman, Projektowanie i analiza algorytmów komputerowych, PWN, 1983. L.Banachowski, K.Diks, W.Rytter, Algorytmy i struktury danych, WNT, 1997 R Sedgevick, Algotytmy w C++, Wydawnictwo RM, 1999
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się