Nazwa przedmiotu:
Inżynieria oprogramowania II
Koordynator przedmiotu:
Dr inż. Krzysztof Kaczmarski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium45h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Inżynieria Oprogramowania 1, Programowanie Obiektowe, Bazy Danych, Systemy Operacyjne, C++, Java
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
do uzupełnienia
Treści kształcenia:
Środowiska pracy grupowej, zarządzania wytwarzaniem oprogramowania i współdzielenia kodu aplikacji. Analiza i śledzenie postępów zespołu deweloperskiego. Testowanie aplikacji. Zajęcia mają charakter praktyczny. Odbywają się w laboratorium komputerowym. Ponadto studenci są zobowiązani do systematycznej pracy w domu.
Metody oceny:
Podstawą zaliczenia są punkty zbierane podczas pracy w semestrze. Co trzy tygodnie projekt wykonywany przez studentów podlega ocenie w kilku kategoriach. W miarę upływu semestru punkty te mają coraz większy wpływ na końcową ocenę. Ostateczna postać aplikacji podlegająca końcowej ocenie musi być przez studentów oddana w ostatnim tygodniu zajęć. Nie ma możliwości poprawiania wykonanego programu.
Egzamin:
Literatura:
Grady Booch. Object-oriented analysis and design with applications., 1994. Frederick P. Brooks. Mityczny osobomiesiąc. Wydawnictwa Naukowo Techniczne, 2000. Y. Shen. Software Engineering Metrics and Models. 1986. Kozłowski. Analiza i projektowanie obiektowe. Helion, 1998. Addison-Wesley, 1994. Górski. Inżynieria Oprogramowania w projekcie informatycznym. Mikom, 1999. Cay S. Horstmann. Mastering object-oriented design in C++. John Wiley, 1995. Jaszkiewicz. Inżynieria oprogramowania. Helion, 1997. Weyne C. Lim. Managing software reuse. Prentice-Hall, 1999. 10. J. Martin, J. J. Odell.  Podstawy Metod Obiektowych. Wydawnictwa Naukowo Techniczne, 1997. 11. R. J. Muller. Bazy Danych język UML w modelowaniu danych. Mikom, 2000. 12. J. Robertson, S. Robertson. Pełna analiza systemowa. WNT, 1999. 13. J. Rumbaugh, M. Blaha, W. Premerlani, W. Lorensen. Object-Oriented Modelling and Design. 1991. 14. K. Subieta. Obiektowość w projektowaniu i bazach danych. Akadem. Oficyna Wyd. PLJ, 1998.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się