- Nazwa przedmiotu:
- Inżynieria oprogramowania II
- Koordynator przedmiotu:
- Dr inż. Krzysztof Kaczmarski
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium45h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Inżynieria Oprogramowania 1, Programowanie Obiektowe, Bazy Danych, Systemy Operacyjne, C++, Java
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- do uzupełnienia
- Treści kształcenia:
- Środowiska pracy grupowej, zarządzania wytwarzaniem oprogramowania i współdzielenia kodu aplikacji. Analiza i śledzenie postępów zespołu deweloperskiego. Testowanie aplikacji. Zajęcia mają charakter praktyczny. Odbywają się w laboratorium komputerowym. Ponadto studenci są zobowiązani do systematycznej pracy w domu.
- Metody oceny:
- Podstawą zaliczenia są punkty zbierane podczas pracy w semestrze. Co trzy tygodnie projekt wykonywany przez studentów podlega ocenie w kilku kategoriach. W miarę upływu semestru punkty te mają coraz większy wpływ na końcową ocenę. Ostateczna postać aplikacji podlegająca końcowej ocenie musi być przez studentów oddana w ostatnim tygodniu zajęć. Nie ma możliwości poprawiania wykonanego programu.
- Egzamin:
- Literatura:
-
Grady Booch. Object-oriented analysis and design with applications., 1994.
Frederick P. Brooks. Mityczny osobomiesiąc. Wydawnictwa Naukowo Techniczne, 2000.
Y. Shen. Software Engineering Metrics and Models. 1986.
Kozłowski. Analiza i projektowanie obiektowe. Helion, 1998.
Addison-Wesley, 1994.
Górski. Inżynieria Oprogramowania w projekcie informatycznym. Mikom, 1999.
Cay S. Horstmann. Mastering object-oriented design in C++. John Wiley, 1995.
Jaszkiewicz. Inżynieria oprogramowania. Helion, 1997.
Weyne C. Lim. Managing software reuse. Prentice-Hall, 1999.
10. J. Martin, J. J. Odell. Podstawy Metod Obiektowych. Wydawnictwa Naukowo Techniczne, 1997.
11. R. J. Muller. Bazy Danych język UML w modelowaniu danych. Mikom, 2000.
12. J. Robertson, S. Robertson. Pełna analiza systemowa. WNT, 1999.
13. J. Rumbaugh, M. Blaha, W. Premerlani, W. Lorensen. Object-Oriented Modelling and Design. 1991.
14. K. Subieta. Obiektowość w projektowaniu i bazach danych. Akadem. Oficyna Wyd. PLJ, 1998.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się