Nazwa przedmiotu:
Grafika komputerowa 3D
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Joanna Porter-Sobieraj
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Grafika komputerowa I
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Umiejętności i kompetencje: tworzenia obrazów trójwymiarowych scen z wykorzystaniem bibliotek graficznych i możliwości współczesnych kart graficznych; dobieranie metod wizualizacji do specyfiki problemu.
Treści kształcenia:
1.  Modele oświetlenia 2.  Metoda śledzenia promieni 3.  Metody oświetlenia globalnego 4.  Lokalizacja obliczeń 5.  Cieniowanie modeli wielościanowych 6.  Eliminacja krawędzi i ścian niewidocznych 7.  Teksturowanie powierzchni 8.  Generowanie cieni 9.  Wyświetlanie obiektów półprzezroczystych 10.  Odbicia w powierzchniach zwierciadlanych
Metody oceny:
Student może maksymalnie otrzymać 100 punktów (60 pkt. za zadania laboratoryjne i 40 pkt. za kolokwium zaliczeniowe). Zajęcia laboratoryjne składają się z 3 indywidualnych zadań, ocenianych od 0 do 20 punktów. Ostatecznymi terminami oddania zadań są odpowiednio 5, 9 i 14 tydzień zajęć, zadania oddane po tych terminach nie podlegają ocenie. Ocena końcowa zależy od sumy zdobytych punktów i wystawiana jest zgodnie z następującymi zasadami: 0–50 punktów – brak zaliczenia, 51–60 – 3,0,  61–70 – 3,5, 71–80 – 4,0, 81–90 – 4,5, 91–100 – 5,0.
Egzamin:
Literatura:
Sweet “OpenGL Superbible”, Waite Group Press, 1999. Luna “Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0”, Wordware Publishing, Inc., 2003. Treglia (Editors) “Game Programming Gems Series”, Charles River Media, 2000-2002. Hughes “Computer Graphics: Principles and Practice”, Addison-Wesley, 1990. Zabrodzki (red): Grafika komputerowa, metody i narzędzia, WNT, 1994.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się