Nazwa przedmiotu:
Grafika komputerowa 2
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Joanna Porter-Sobieraj
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
5
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium30h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Grafika komputerowa I, Modelowanie geometryczne.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Umiejętności i kompetencje: tworzenia obrazów trójwymiarowych scen z wykorzystaniem bibliotek graficznych i możliwości współczesnych kart graficznych; dobieranie metod wizualizacji do specyfiki problemu.
Treści kształcenia:
1.  Modele oświetlenia. 2.  Cieniowanie modeli wielościanowych. 3.  Teksturowanie powierzchni. 4.  Eliminacja krawędzi i ścian niewidocznych. 5.  Generowanie cieni. 6.  Wyświetlanie obiektów półprzezroczystych. 7.  Odbicia w powierzchniach zwierciadlanych. 8.  Antyaliasing. 9.  Triangulacja obciętych powierzchni krzywoliniowych. Triangulacja zbioru punktów. 10.  Animacja. 11.  Metody optymalnego wyświetlania terenu i scen zamkniętych. 12.  Metoda śledzenia promieni. Lokalizacja obliczeń. 13.  Metody oświetlenia globalnego. 14.  Sprzętowe wspomaganie wyświetlania. Jednostki cieniowania wierzchołków i pikseli.
Metody oceny:
Student może maksymalnie otrzymać 110 punktów (80 pkt. za zadania laboratoryjne i 30 pkt. za egzamin). Zajęcia laboratoryjne składają się z zadań rozwiązywanych indywidualnie lub w grupach dwuosobowych. Egzamin obejmuje materiał przedstawiamy na wykładzie. Ocena końcowa zależy od sumy zdobytych punktów i wystawiana jest zgodnie z następującymi zasadami: 0–50 punktów – brak zaliczenia, 51–60 – 3,0,  61–70 – 3,5, 71–80 – 4,0, 81–90 – 4,5, 91–110 – 5,0.
Egzamin:
Literatura:
Treglia (Editors) “Game Programming Gems Series”, Charles River Media, 2000-2002. Fernando (Editors) “GPU Gems Series”, Pearson Education, 2004-2007. Sweet “OpenGL Superbible”, Waite Group Press, 1999. Luna “Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0”, Wordware Publishing, Inc., 2003. Hughes “Computer Graphics: Principles and Practice”, Addison-Wesley, 1990. Zabrodzki (red): Grafika komputerowa, metody i narzędzia, WNT, 1994.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się