- Nazwa przedmiotu:
- Biznes plan
- Koordynator przedmiotu:
- dr Alicja Krajenta – Kopeć
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- SGP 30
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Do realizacji treści tego przedmiotu wskazana jest znajomość przedmiotów:
podstawy zarządzania, zarządzanie strategiczne, finanse, marketing i logistyka przedsiębiorstw.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodyką układania skutecznego i efektywnego biznes planu oraz pokazanie jego roli i znaczenia dla działania przedsiębiorstwa.
- Treści kształcenia:
- Wykłady:
1. Wybrane pojęcia i procedury
2. Istota, cele i funkcje biznes planu
3. Szczegółowa struktura biznes planu
4. Zasady opracowywania, konstrukcja biznes planu
5. Weryfikacja biznes planu
6. Wdrażanie i kontrola biznes planu
7. Analiza przypadków
8. Problemy praktyczne związane z przygotowaniem biznes planu
Ćwiczenia:
1. Określenie teoretycznych założeń do opracowania projektu biznes planu. Prezentacja projektu przedsięwzięcia gospodarczego
2. Analiza otoczenia rynkowego wybranych podmiotów
3. Wybrane metody analizy strategicznej firmy – przykłady
4. Plan marketingowy
5. Plan operacyjny (techniczny, produkcyjny)
6. Plan organizacyjny
7. Plan finansowy
8. Metody oceny przedsięwzięcia inwestycyjnego.
- Metody oceny:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest:
1. Test opanowania materiału.
2. Test będzie uznawany za zaliczany pod warunkiem uzyskania, co najmniej 60% z możliwych do zdobycia punktów. Inne:
OCENA %
3,0 60
3,5 70
4,0 80
4,5 90
5,0 95
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Filar E., Skrzypek J., Biznes plan, Poltext, Warszawa 2006
2. Pawlak Z., Biznesplan - zastosowania i przykłady, Warszawa, Poltext, 2005
3. Blackwell E., Biznesplan od podstaw, Gliwice, Helion, 2005
4. Czepurko A., Łukaszewicz J., Biznesplan w praktyce zarządzania firmą: czyli po co i jak opracowywać skuteczny biznesplan?, Warszawa, WSHiP, 2006
5. Fiore F.F., Jak szybko przygotować dobry biznesplan, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2006
6. Pabian A., Biznes plan, Warszawa, 2000
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się