Nazwa przedmiotu:
Biznes plan
Koordynator przedmiotu:
dr Alicja Krajenta – Kopeć
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Ekonomia
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
SGP 30
Semestr nominalny:
6 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia15h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Do realizacji treści tego przedmiotu wskazana jest znajomość przedmiotów: podstawy zarządzania, zarządzanie strategiczne, finanse, marketing i logistyka przedsiębiorstw.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodyką układania skutecznego i efektywnego biznes planu oraz pokazanie jego roli i znaczenia dla działania przedsiębiorstwa.
Treści kształcenia:
Wykłady: 1. Wybrane pojęcia i procedury 2. Istota, cele i funkcje biznes planu 3. Szczegółowa struktura biznes planu 4. Zasady opracowywania, konstrukcja biznes planu 5. Weryfikacja biznes planu 6. Wdrażanie i kontrola biznes planu 7. Analiza przypadków 8. Problemy praktyczne związane z przygotowaniem biznes planu Ćwiczenia: 1. Określenie teoretycznych założeń do opracowania projektu biznes planu. Prezentacja projektu przedsięwzięcia gospodarczego 2. Analiza otoczenia rynkowego wybranych podmiotów 3. Wybrane metody analizy strategicznej firmy – przykłady 4. Plan marketingowy 5. Plan operacyjny (techniczny, produkcyjny) 6. Plan organizacyjny 7. Plan finansowy 8. Metody oceny przedsięwzięcia inwestycyjnego.
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest: 1. Test opanowania materiału. 2. Test będzie uznawany za zaliczany pod warunkiem uzyskania, co najmniej 60% z możliwych do zdobycia punktów. Inne: OCENA % 3,0 60 3,5 70 4,0 80 4,5 90 5,0 95
Egzamin:
Literatura:
1. Filar E., Skrzypek J., Biznes plan, Poltext, Warszawa 2006 2. Pawlak Z., Biznesplan - zastosowania i przykłady, Warszawa, Poltext, 2005 3. Blackwell E., Biznesplan od podstaw, Gliwice, Helion, 2005 4. Czepurko A., Łukaszewicz J., Biznesplan w praktyce zarządzania firmą: czyli po co i jak opracowywać skuteczny biznesplan?, Warszawa, WSHiP, 2006 5. Fiore F.F., Jak szybko przygotować dobry biznesplan, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2006 6. Pabian A., Biznes plan, Warszawa, 2000
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się