- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy marketingu gospodarczego
- Koordynator przedmiotu:
- dr Irena Bielecka
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Ekonomia
- Grupa przedmiotów:
- Obowiązkowe
- Kod przedmiotu:
- SGP 31
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Znajomość podstaw mikroekonomii, zarządzania.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem jest nauczenie wykorzystywania narzędzi marketingowych do podnoszenia efektywności działania przedsiębiorstwa.
- Treści kształcenia:
- Pojęcie i ewolucja marketingu.
Miejsce marketingu w organizacji przedsiębiorstwa.
Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania działalności marketingowej.
Marketing w procesach konkurencji.
Segmentacja rynku.
Badania marketingowe i ich wykorzystanie.
Strategia produktu i jego marketingowe wyposażenie.
Cena jako element strategii marketingowej.
Dystrybucja produktów.
Promocja i jej narzędzia.
Budżet marketingowy.
- Metody oceny:
- Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium, przeprowadzonego przed sesją egzaminacyjną, po zakończeniu cyklu wykładów. Z kolokwium pisemnego można uzyskać maksymalnie 30 punktów. Do zaliczenia kolokwium konieczne jest uzyskanie 60% maksymalnej liczby punktów.
uzyskane punkty ocena
19 – 21 3,0
22 – 24 3,5
25 – 26 4,0
27 – 28 4,5
29 – 30 5,0
Podczas kolokwium nie można korzystać z notatek z wykładów i innych materiałów pomocniczych.
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Kotler PH.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażani i, kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994
2. Garbarski L., Rutkowski I.., Wrzosek W.: Marketing – punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001
3. Limański A., Śliwińska K.: Marketing. Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku, Difin, Warszawa 2002
4. Altkorn J.: Podstawy marketingu, Kraków 1992
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się