Nazwa przedmiotu:
Podstawy marketingu gospodarczego
Koordynator przedmiotu:
dr Irena Bielecka
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Ekonomia
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe
Kod przedmiotu:
SGP 31
Semestr nominalny:
4 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Znajomość podstaw mikroekonomii, zarządzania.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Celem jest nauczenie wykorzystywania narzędzi marketingowych do podnoszenia efektywności działania przedsiębiorstwa.
Treści kształcenia:
Pojęcie i ewolucja marketingu. Miejsce marketingu w organizacji przedsiębiorstwa. Wewnętrzne i zewnętrzne uwarunkowania działalności marketingowej. Marketing w procesach konkurencji. Segmentacja rynku. Badania marketingowe i ich wykorzystanie. Strategia produktu i jego marketingowe wyposażenie. Cena jako element strategii marketingowej. Dystrybucja produktów. Promocja i jej narzędzia. Budżet marketingowy.
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium, przeprowadzonego przed sesją egzaminacyjną, po zakończeniu cyklu wykładów. Z kolokwium pisemnego można uzyskać maksymalnie 30 punktów. Do zaliczenia kolokwium konieczne jest uzyskanie 60% maksymalnej liczby punktów. uzyskane punkty ocena 19 – 21 3,0 22 – 24 3,5 25 – 26 4,0 27 – 28 4,5 29 – 30 5,0 Podczas kolokwium nie można korzystać z notatek z wykładów i innych materiałów pomocniczych.
Egzamin:
Literatura:
1. Kotler PH.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażani i, kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994 2. Garbarski L., Rutkowski I.., Wrzosek W.: Marketing – punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2001 3. Limański A., Śliwińska K.: Marketing. Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku, Difin, Warszawa 2002 4. Altkorn J.: Podstawy marketingu, Kraków 1992
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się