- Nazwa przedmiotu:
- Zaawansowane elementy grafiki komputerowej
- Koordynator przedmiotu:
- dr hab. inż. Dariusz Sawicki, dasa@iem.pw.edu.pl, tel.+48222347328
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wykład podstawowy z Grafiki komputerowej, Geometria, Algorytmy i Struktury Danych, Fizyka, Analiza matematyczna, Algebra liniowa
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Poznanie wybranych technik zaawansowanych stosowanych w realistycznej grafice komputerowej.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
1. Elementy geometrii obliczeniowej.
2. Wirtualna kamera. Perspektywa linearna a rzutowanie o większej liczbie punktów zbiegu.
3. Funkcja rozkładu współczynnika odbicia dwukierunkowego (BRDF) i modelowanie wyglądu powierzchni materiału.
4. Metody realizacji oświetlenia globalnego: śledzenie promieni i metoda energetyczna.
5. Metoda śledzenia promieni: śledzenie statystyczne, mapowanie fotonowe.
6. Problem przecięcia obiektu z promieniem w śledzeniu promieni.
7. Problemy próbkowania w śledzeniu promieni.
8. Metody przyspieszania śledzenia promieni.
9. Wybrane problemy modelowania obiektów
- Metody oceny:
- zaliczenie na podstawie kolokwium
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Watt A.: 3D Computer Graphics, Addison-Wesley Publ. Co. 2000.
2. Dutré Ph., Bekaert Ph., Bala K.: Advanced Global Illumination, A K Peters 2003.
3. Jensen H.W.: Realistic Image Synthesis Using Photon Mapping, A K Peters 2001.
4. Devroye L.: Non-Uniform Random Variate Generation. (Springer-Verlag 1986), Author’s version 2003: http://cg.scs.carleton.ca/~luc/rnbookindex.html
5. Pharr M., Humphreys G.: Physically Based Rendering, from Theory to Implementation, Morgan Kaufmann 2004.
6. Shirley P., Morley R.K.: Realistic Ray Tracing. sec. ed., A K Peters 2003.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się