Nazwa przedmiotu:
Zaawansowane elementy grafiki komputerowej
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Dariusz Sawicki, dasa@iem.pw.edu.pl, tel.+48222347328
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wykład podstawowy z Grafiki komputerowej, Geometria, Algorytmy i Struktury Danych, Fizyka, Analiza matematyczna, Algebra liniowa
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Poznanie wybranych technik zaawansowanych stosowanych w realistycznej grafice komputerowej.
Treści kształcenia:
Wykład: 1. Elementy geometrii obliczeniowej. 2. Wirtualna kamera. Perspektywa linearna a rzutowanie o większej liczbie punktów zbiegu. 3. Funkcja rozkładu współczynnika odbicia dwukierunkowego (BRDF) i modelowanie wyglądu powierzchni materiału. 4. Metody realizacji oświetlenia globalnego: śledzenie promieni i metoda energetyczna. 5. Metoda śledzenia promieni: śledzenie statystyczne, mapowanie fotonowe. 6. Problem przecięcia obiektu z promieniem w śledzeniu promieni. 7. Problemy próbkowania w śledzeniu promieni. 8. Metody przyspieszania śledzenia promieni. 9. Wybrane problemy modelowania obiektów
Metody oceny:
zaliczenie na podstawie kolokwium
Egzamin:
Literatura:
1. Watt A.: 3D Computer Graphics, Addison-Wesley Publ. Co. 2000. 2. Dutré Ph., Bekaert Ph., Bala K.: Advanced Global Illumination, A K Peters 2003. 3. Jensen H.W.: Realistic Image Synthesis Using Photon Mapping, A K Peters 2001. 4. Devroye L.: Non-Uniform Random Variate Generation. (Springer-Verlag 1986), Author’s version 2003: http://cg.scs.carleton.ca/~luc/rnbookindex.html 5. Pharr M., Humphreys G.: Physically Based Rendering, from Theory to Implementation, Morgan Kaufmann 2004. 6. Shirley P., Morley R.K.: Realistic Ray Tracing. sec. ed., A K Peters 2003.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się