Nazwa przedmiotu:
Zaawansowane elementy grafiki komputerowej-projekt
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Dariusz Sawicki, dasa@iem.pw.edu.pl, tel.+48222347328
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wykład obieralny Zaawansowane elementy grafiki komputerowej, wykład podstawowy z Grafiki komputerowej, Geometria, Algorytmy i Struktury Danych, Fizyka, Analiza matematyczna, Algebra liniowa
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Poznanie wybranych technik zaawansowanych stosowanych w realistycznej grafice komputerowej.
Treści kształcenia:
Projekt: Zadanie projektowe (jedno lub dwuosobowe) obejmuje realizację wybranego problemu zaawansowanej grafiki komputerowej. Tematyka projektu powiązana jest bezpośrednio z tematyką wykładu lub pracy dyplomowej studenta. Może to być realizowane jako zadanie niezależne lub jako rozszerzenie wybranego fragmentu pracy dyplomowej. Możliwy jest również wariant seminaryjny, w którym w ramach projektu przygotowane zostanie rozwiązane pewnego zadania teoretycznego.
Metody oceny:
zaliczenie na podstawie realizacji projektu
Egzamin:
Literatura:
1. Watt A.: 3D Computer Graphics, Addison-Wesley Publ. Co. 2000. 2. Dutré Ph., Bekaert Ph., Bala K.: Advanced Global Illumination, A K Peters 2003. 3. Jensen H.W.: Realistic Image Synthesis Using Photon Mapping, A K Peters 2001. 4. Devroye L.: Non-Uniform Random Variate Generation. (Springer-Verlag 1986), Author’s version 2003: http://cg.scs.carleton.ca/~luc/rnbookindex.html 5. Pharr M., Humphreys G.: Physically Based Rendering, from Theory to Implementation, Morgan Kaufmann 2004. 6. Shirley P., Morley R.K.: Realistic Ray Tracing. sec. ed., A K Peters 2003.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się