- Nazwa przedmiotu:
- Programowanie graficznych interfejsów użytkownika
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Łukasz Makowski, lukasz.makowski@ee.pw.edu.pl, +48222347357
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Algorytmy i struktury danych. Języki i metody programowania.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Umiejętności programowania aplikacji
- Treści kształcenia:
- Wykład:
1. GTK
środowisko programistyczne i kompilowanie kodu
widgety podstawowe (okno, skrzynki, pola tekstowe i listy, przyciski)
obsługa zdarzeń
widgety zaawansowane (pozostałe elementy interaktywne, osadzanie grafiki)
2. QT:
środowisko programistyczne i kompilowanie kodu
widgety podstawowe (okno, rozkład elementów, pola tekstowe i widoki, przyciski)
obsługa zdarzeń
widgety zaawansowane (pozostałe elementy interaktywne, osadzanie grafiki)
3. Interaktywne narzędzia projektowania aplikacji okienkowych
4. Możliwości i techniki tworzenia własnych widgetów przy użyciu jednej z bibliotek.
Projekt:
Studenci pod opieką osoby prowadzącej, ćwiczą programowanie aplikacji wykorzystujących narzędzia prezentowane na wykładzie. W ramach projektu każdy ze studentów realizuje dwa nieduże programy z użyciem omawianych bibliotek. Przykładowe tematy to: kalkulator rysujący funkcje, aplikacja interfejsu do bazy danych, prosta gra komputerowa, aplikacja realizująca interfejs graficzny do programu działającego w trybie tekstowym.
- Metody oceny:
- numeryczna
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. D. Solin, Poznaj programowanie przy użyciu biblioteki Qt w 24 godziny. 2. M. Heni, Open source game development
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się