Nazwa przedmiotu:
Programowanie graficznych interfejsów użytkownika
Koordynator przedmiotu:
mgr inż. Łukasz Makowski, lukasz.makowski@ee.pw.edu.pl, +48222347357
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Algorytmy i struktury danych. Języki i metody programowania.
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Umiejętności programowania aplikacji
Treści kształcenia:
Wykład: 1. GTK środowisko programistyczne i kompilowanie kodu widgety podstawowe (okno, skrzynki, pola tekstowe i listy, przyciski) obsługa zdarzeń widgety zaawansowane (pozostałe elementy interaktywne, osadzanie grafiki) 2. QT: środowisko programistyczne i kompilowanie kodu widgety podstawowe (okno, rozkład elementów, pola tekstowe i widoki, przyciski) obsługa zdarzeń widgety zaawansowane (pozostałe elementy interaktywne, osadzanie grafiki) 3. Interaktywne narzędzia projektowania aplikacji okienkowych 4. Możliwości i techniki tworzenia własnych widgetów przy użyciu jednej z bibliotek. Projekt: Studenci pod opieką osoby prowadzącej, ćwiczą programowanie aplikacji wykorzystujących narzędzia prezentowane na wykładzie. W ramach projektu każdy ze studentów realizuje dwa nieduże programy z użyciem omawianych bibliotek. Przykładowe tematy to: kalkulator rysujący funkcje, aplikacja interfejsu do bazy danych, prosta gra komputerowa, aplikacja realizująca interfejs graficzny do programu działającego w trybie tekstowym.
Metody oceny:
numeryczna
Egzamin:
Literatura:
1. D. Solin, Poznaj programowanie przy użyciu biblioteki Qt w 24 godziny. 2. M. Heni, Open source game development
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się