Nazwa przedmiotu:
Programowanie zaawansowanych aplikacji internetowych
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Krzysztof Siwek, krzysztof.siwek@ee.pw.edu.pl, +48222345643
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
5 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Programowanie stron WWW
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Umiejętność wykorzystania technologii ASP.NET.
Treści kształcenia:
Laboratorium Opis technologii .NET. Maszyna wirtualna CLR. Nowości w technologii ASP.NET. Wstęp do technologii ASP.NET. Opis technologii klient – serwer. Najważniejsze cechy ASP.NET. Różnice w metodologii programowania. Konfigurowanie i instalowanie środowiska ASP.NET. Konfiguracja dla aplikacji i środowiska programistycznego. Tworzenie stron ASP.NET. Prosta aplikacja WWW w C#. Początkowa postać pliku *.aspx. Plik konfiguracyjny webconfig. Plik global.asax. Logika strony w C#. Kompilacja i Debugowanie. Kompilator. Debuger. Śledzenie. Architektura aplikacji WWW. Standardowe klasy i właściwości. Formularze WebForm. Dostęp do danych ADO.NET (XML, SQL Server, Excel) Obsługa błędów: funkcje Try, Catch, Throw. Walidacja przy wprowadzaniu danych. Usługi WWW - WebServices. Architektura usług. Odkrywanie usług. Transmisja danych za pomocą SOAP. Przykład usług. Serializacja i deserializacja.
Metody oceny:
o
Egzamin:
Literatura:
1. Andrew Troelsen "Język C# i platforma .NET". 2. Chris Payne "ASP.NET dla każdego". 3. Damon Armstrong "Pro ASP.NET 2.0 Website Programming"
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się