- Nazwa przedmiotu:
- Projektowanie graficznych interfejsów użytkownika
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Robert Szmurło, robert.szmurlo@ee.pw.edu.pl, +48222345760
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 5 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Języki i metody programowania, Modelowanie oprogramowania w języku UML, Projektowanie Oprogramowania
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Poznanie różnych typów interfejsów. Umiejętność projektowania interfejsów.
- Treści kształcenia:
- Wykład:
1 Użyteczność:
Kategorie interfejsów użytkownika, metodyka, przykłady złych oraz dobrych projektów, wykorzystanie standardów i wytycznych (guidelines). (2 h).
Użyteczność oprogramowania: przydatność, efektywność, przyswajalność, stosunek użytkownika, techniki badania użyteczności, przykłady. (2 h)
2. Projektowanie interfejsów.
Projektowanie interfejsów użytkownika w iteracyjnej metodyce User Centered Design (4h).
3 Prototypowanie:
Wykorzystanie narzędzi HTML + CSS (2h),
Wykorzystanie aplikacji RAD (Rapid Application Development) do prototypowania. (4h)
4 Architektura, Wzorce Projektowe:
Architektura wspierająca GUI – MVC oraz model warstwowy (2h)
Architektura uwzględniająca system desktop oraz www. (2 h).
5 Obsługa komunikatów w aplikacjach GUI (4h).
Programowanie zdarzeniowe, komunikacja, pętla obsługi obsługi komunikatów, (Język C (Win API) + GLUT, Delphi, MFC C++, .NET, Qt, Java)
6 Przegląd bibliotek do programowania GUI: Qt, Gtk, .NET, Java (4h).
7 Podsumowanie z podkreśleniem wagi Użyteczności (2h).
8 Innowacje: Interfejsy użytkownika 3D, Mac OSX, (2h).
- Metody oceny:
- o
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. D. Solin, Poznaj programowanie przy użyciu biblioteki Qt w 24 godziny. 2. "Effective prototyping for software makers" - J. Arnowitz, M. Arent, N. Berger. 3. "Projektowanie interfejsu użytkownika" - Joel Spolsky
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się