- Nazwa przedmiotu:
- Programowanie zaawansowanych aplikacji internetowych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Krzysztof Siwek, krzysztof.siwek@ee.pw.edu.pl, +48222345643
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt30h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Treści kształcenia:
- Laboratorium
Opis technologii .NET. Maszyna wirtualna CLR. Nowości w technologii ASP.NET. Wstęp do technologii ASP.NET. Opis technologii klient – serwer. Najważniejsze cechy ASP.NET. Różnice w metodologii programowania. Konfigurowanie i instalowanie środowiska ASP.NET. Konfiguracja dla aplikacji i środowiska programistycznego. Tworzenie stron ASP.NET. Prosta aplikacja WWW w C#. Początkowa postać pliku *.aspx. Plik konfiguracyjny webconfig. Plik global.asax. Logika strony w C#. Kompilacja i Debugowanie. Kompilator. Debuger. Śledzenie. Architektura aplikacji WWW. Standardowe klasy i właściwości. Formularze WebForm. Dostęp do danych ADO.NET (XML, SQL Server, Excel) Obsługa błędów: funkcje Try, Catch, Throw. Walidacja przy wprowadzaniu danych. Usługi WWW - WebServices. Architektura usług. Odkrywanie usług. Transmisja danych za pomocą SOAP. Przykład usług. Serializacja i deserializacja.
- Metody oceny:
- brak
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. Andrew Troelsen "Język C# i platforma .NET". 2. Chris Payne "ASP.NET dla każdego". 3. Damon Armstrong "Pro ASP.NET 2.0 Website Programming"
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się