Nazwa przedmiotu:
Projektowanie graficznych interfejsów użytkownika
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Robert Szmurło, robert.szmurlo@ee.pw.edu.pl, +48222345760
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Języki i metody programowania, Modelowanie oprogramowania w języku UML, Projektowanie Oprogramowania
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Treści kształcenia:
Wykład: 1 Użyteczność: Kategorie interfejsów użytkownika, metodyka, przykłady złych oraz dobrych projektów, wykorzystanie standardów i wytycznych (guidelines). (2 h). Użyteczność oprogramowania: przydatność, efektywność, przyswajalność, stosunek użytkownika, techniki badania użyteczności, przykłady. (2 h) 2. Projektowanie interfejsów. Projektowanie interfejsów użytkownika w iteracyjnej metodyce User Centered Design (4h). 3 Prototypowanie: Wykorzystanie narzędzi HTML + CSS (2h), Wykorzystanie aplikacji RAD (Rapid Application Development) do prototypowania. (4h) 4 Architektura, Wzorce Projektowe: Architektura wspierająca GUI – MVC oraz model warstwowy (2h) Architektura uwzględniająca system desktop oraz www. (2 h). 5 Obsługa komunikatów w aplikacjach GUI (4h). Programowanie zdarzeniowe, komunikacja, pętla obsługi obsługi komunikatów, (Język C (Win API) + GLUT, Delphi, MFC C++, .NET, Qt, Java) 6 Przegląd bibliotek do programowania GUI: Qt, Gtk, .NET, Java (4h). 7 Podsumowanie z podkreśleniem wagi Użyteczności (2h). 8 Innowacje: Interfejsy użytkownika 3D, Mac OSX, (2h).
Metody oceny:
brak
Egzamin:
Literatura:
1. D. Solin, Poznaj programowanie przy użyciu biblioteki Qt w 24 godziny. 2. "Effective prototyping for software makers" - J. Arnowitz, M. Arent, N. Berger. 3. "Projektowanie interfejsu użytkownika" - Joel Spolsky
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się