- Nazwa przedmiotu:
- Systemy inteligentnych budynków
- Koordynator przedmiotu:
- doc. dr inż. Krzysztof Duszczyk, duszczyk@isep.pw.edu.pl, tel.+48222347945
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Elektrotechnika
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 3 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium30h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Podstawy informatyki, Elementy automatyki, Sterowniki PLC
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Umiejętności korzystania z oprogramowań narzędziowych przy tworzeniu projektów inteligentnych instalacji.
- Treści kształcenia:
- Laboratorium:
Zajęcia wprowadzające; 2h
Realizacja inteligentnego budynku w oparciu o technologię EIB/KNX (adresowanie urządzeń, tworzenie projektu, uruchamianie zaprojektowanej instalacji).; 6h
Realizacja inteligentnego budynku w oparciu o technologię LCN (adresowanie urządzeń, tworzenie projektu, uruchamianie zaprojektowanej instalacji).; 6h
Realizacja inteligentnego budynku w oparciu o technologię BACnet (tworzenie projektu, uruchamianie zaprojektowanej instalacji).; 6h
Realizacja inteligentnego budynku w oparciu o technologię XComfort (adresowanie urządzeń, tworzenie projektu, uruchamianie zaprojektowanej instalacji).; 6h
Zajęcia zaliczające; 4h
- Metody oceny:
- Egzamin:
- Literatura:
- P. Petykiewicz “Technika systemowa budynku instabus EIB. Podstawy projektowania”,
Warszawa 1999.
LCN-Polska, Opis systemu LCN ISSENDORFF Mikroelektronik GmbH, 2006
Wydawnictwa firmowe, artykuły naukowe, prace dyplomowe ISEP
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się