- Nazwa przedmiotu:
- Konfiguracja internetowych serwerów sieciowych
- Koordynator przedmiotu:
- mgr inż. Andrzej Toboła, ato@iem.pw.edu.pl, tel. +48222347138
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny ograniczonego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia II stopnia
- Program:
- Elektrotechnika
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 2 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 2
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Sieci Komputerowe, Podstawy Informatyki, Architektura Systemów Komputerowych
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Umiejętnośc skonfigurowania w stopniu podstawowym unixowych serwerów internetowych poczty elektronicznej, www, proxy i serwerów dostępowych.
- Treści kształcenia:
- Konfiguracja internetowych serwerów sieciowych opartych na systemach operacyjnych z rodziny UNIX: konfiguracjaserwerów www: zawartość statyczn i dynamiczna CGI w różnych językach skryptowych: perl, python, ruby oraz językach kompilowanych (C, C++), konfiguracja usłuch szyfrowanych HTTPS: generacja certyfikatów, infrastruktura klucza publicznego (PKI), konfiguracja operacyjnego systemu bazowego: instalacja, okresowe sładowanie, monitorowanie termiczne i zawodnościowe; konfiguracja serwera PROXY na przykładzie serwera squid, monitorowanie serwerów przy pomocy protokołu SNMP oraz automatyzacja powiadomienia o awarii serwera, konifuracja serwerów plikowych typu SAN i NAS (SMB/CIFS, NFS2/3/4, FTP, WebDAV), optymalizacja wydajności serwerów.
- Metody oceny:
- Egzamin:
- Literatura:
- R.W Stewens 'BIBLIA TCP/IP tom 1 - Protokoły", D. Commer "sieci i nntersieci"
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się