Nazwa przedmiotu:
Metody optymalizacji
Koordynator przedmiotu:
doc.dr inż. Krzysztof Amborski, ambor@isep.pw.edu.pl, tel. +48222347075
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Elektrotechnika
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
3 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
4
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład30h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt30h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Matematyka - algebra, rachunek macierzowy, podstawy rachunku różniczkowego i całkowego
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Umiejętność sformułowania matematycznego zapisu zadania optymalizacji. Umiejętność właściwego wyboru metody optymalizacji do rozwiązywanego problemu.
Treści kształcenia:
Wykład: Wiadomości wstępne 1, Podstawy optymalizacji liniowej 3, Twierdzenia metody Simplex 2, Algorytm metody Simplex – podstawowy i przypadki szczególne 3, Oprogramowanie i zastosowania metody Simplex 3, Podstawowe pojęcia optymalizacji statycznej nieliniowej 2, Metody bezgradientowe optymalizacji 4, Metody gradientowe optymalizacji 4, Optymalizacja dyskretna – unifikacja 4, Kolokwium zaliczeniowe 2; Razem wykład 30. Laboratorium: Metody obliczeniowe optymalizacji liniowej 4, Metody bezgradientowe optymalizacji 6, Metody gradientowe optymalizacji 6, Unifikacja – programowanie dyskretne 6, Projekt złożony optymalizacji w zagadnieniu praktycznym 6, Kolokwium sprawdzające 2, Razem laboratorium 30
Metody oceny:
Egzamin:
Literatura:
Amborski K.: Podstawy metod optymalizacji, OW-PW, 2009; Brdyś M., Ruszczyński A. - “Metody optymalizacji w zadaniach”. WNT, Warszawa 1985; Polak E. - “Optimization”, Springer Verlag, 779 pp., NY 1997
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się