Nazwa przedmiotu:
Projektowanie interfejsów użytkownika
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Robert Szmurło, robert.szmurlo@ee.pw.edu.pl, +48222345760
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Elektrotechnika
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt15h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Inżynieria oprogramowania, modelowanie oprogramowania w UML, podstawy informatyki i programowania
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Umiejętność projektowania prostych interfejsów aplikacji dostępowych do systemów baz danych oraz aplikacji specjalistycznych, umiejętność przeprowadzania testów uzyteczności, umiejętność krytycznej ewalucji graficznego interfejsu użytkownika, umiejętność projektowania aplikacji zgodnie z zaleceniami projektowymi środowisk graficznych
Treści kształcenia:
1. Wprowadzenie do zagadnień interfejsów użytkownika ze szczególnym nastawieniem na użyteczność aplikacji okienkowych i internetowych. 2. Użyteczność aplikacji internetowych i desktopowych. 3. Wprowadzenie do testów użyteczności. 4. Iteracyjny proces projektowania interfejsu użytkownika. oparty na metodyce UCD (User Centered Design). Analiza, model pojęciowy, model funkcjonalny, model widoków (prezentacji), elementy projektu wizualnego, projekt leksykalny interfejsu użytkownika. 5. Projekt wizualny, wskazówki (guidelines), wprowadzenie do prototypowania, prototypowanie w HTML. Prototypowanie w zintegrowanych środowiskach programistycznych na przykładzie CodeGears Delphi z uwzględnieniem użyteczności. 6. Wytyczne projektowe środowisk graficznych GNOME 2.0 oraz Windows Vista. 7. Prototypowanie aplikacji w Microsoft Visual Studio. 8. Programowanie zdarzeniowe, podsumowanie użyteczności, innowacyjne interfejsy użytkownika.
Metody oceny:
Egzamin:
Literatura:
1. "Effective prototyping for software makers" - J. Arnowitz, M. Arent, N. Berger 2. "Projektowanie interfejsu użytkownika" - Joel Spolsky 3. Theo Mandel: The Elements of User Interface Design, John Wiley & Sons, New York, 1997 4. Usable Web - http://www.usableweb.com/
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się