Nazwa przedmiotu:
Przekształtniki wielopoziomowe
Koordynator przedmiotu:
dr inż. Tadeusz Płatek, platek@isep.pw.edu.pl, tel. +48222347880
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Elektrotechnika
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
znajomość zasady działania falowników dwupoziomowych, przekształtników DC/DC oraz AC/DC podwyższających napięcie
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Znajomość trzech podstawowych topologii przekształtników wielopoziomowych, znajomość korzyści wynikających z zastąpienia przekształtników dwupoziomowych przekształtnikami wielopoziomowymi, znajomość podstawowych układów sterowania przekształtników wielopoziomowych, dziedziny zastosowań przekształtników wielopoziomowych, umiejętność doboru elementów półprzewodnikowych do budowy przekształtników wielopoziomowych
Treści kształcenia:
Podstawowe topologie przekształtników wielopoziomowych i ich właściwości. Przekształtnik wielopoziomowy z diodami poziomującymi (NPC).Przekształtniki wielopoziomowe z kondensatorami o zmiennym potencjale (FLC).Przekształtniki wielopoziomowe z kaskadowo połączonymi prostownikami aktywnymi (H-Brigde).Podstawowe układy sterowania przekształtnikami wielopoziomowymi. Wybrane zastosowania przekształtników wielopoziomowych (trakcja elektryczna, układy filtrów aktywnych).
Metody oceny:
Egzamin:
Literatura:
Energoelektronika Układy o komutacji sieciowej i o komutacji twardej Stanisław Piróg ISBN: 83-7464-034-0 ,Wydawnictwa AGH, wydanie 1,
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się