Nazwa przedmiotu:
Techniki multimedialne
Koordynator przedmiotu:
dr inż.. Andrzej Majkowski, amajk@iem.pw.edu.pl, tel.+482223473-57; dr hab. inż. Dariusz Sawicki, dasa@iem.pw.edu.pl,+48222347328
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Elektrotechnika
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
0
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium15h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Multimedia i interfejs człowiek-komputer
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Umiejętność stosowania rozwiązań multomedialnych.
Treści kształcenia:
Podstawy przygotowania prezentacji multimedialnej, projekt prezentacji multimedialnej z użyciem obrazu i dźwięku. Przetwarzanie obrazów stałych: korekcja kolorów, korekcja perspektywy, korekcja gamma, filtry cyfrowe, fotomontaże. Przetwarzanie sygnałów dźwiękowych: realizacja prostych efektów –opóźnienie, zmiana fazy sygnału, echo, pogłos. Kompresja MP3; montaż sygnału dźwiękowego. Komputerowe przetwarzanie filmów, projekt kilku efektów specjalnych. Elementy grafiki komputerowej: transformacje geometryczne, zasłanianie obiektów, modele oświetlenia.
Metody oceny:
Egzamin:
Literatura:
1. Gibson J.: Multimedia Communications, Academic Press, 2001 2. Puri A.: Multimedia Systems Standards and Networks, Marcel Dekker, New York, 2000 3. Laplante P.A.: Image and video compression for multimedia engineering, CRC Press, 2000 4. Hanzo L., Cherriman P., Streit J.: Video Compression and Communications, John Wiley & Sons, 2007 5. Spanias A., Painter T., Atti V.: Audio signal processing and coding, John Wiley & Sons, 2007
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się