Nazwa przedmiotu:
Linie napowietrzne i kablowe
Koordynator przedmiotu:
dr hab. inż. Jerzy Marzecki, jerzy.marzecki@ien.pw.edu.pl, +48222345626
Status przedmiotu:
Fakultatywny ograniczonego wyboru
Poziom kształcenia:
Studia II stopnia
Program:
Elektrotechnika
Grupa przedmiotów:
Wspólne
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
2 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
1
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład15h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
znajomość podstawowych zagadnień związanych z elektroenergetyką
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Podstawowe umiejętnośći w projektowaniu i eksploatacji linii napowietrznych i kablowych
Treści kształcenia:
Wykład : Linie napowietrzne: Podstawowe czynniki uwzględniane przy projektowaniu linii napowietrznych. Przewody. Izolatory i osprzęt. Zasady obliczania przewodów. Statyka konstrukcji wsporczych. Konstrukcje wsporcze z betonu i stalowe. Posadowienie konstrukcji wsporczych. Projektowanie linii. Budowa linii. Zagadnienia eksploatacyjne. Linie kablowe: Budowa kabli. Osprzęt kablowy. Ogólne wymagania dotyczące budowy linii kablowych. Układanie kabli w ziemi. Układanie kabli w kanałach, tunelach i budynkach. Oznaczenia linii kablowych. Przekazywanie linii do eksploatacji.
Metody oceny:
Egzamin:
Literatura:
Sz. Kujszczyk (Redaktor), M. Kochel, A. Mińczuk, S. Niestępski, M. Parol, J. Pasternakiewicz, T. Wiśniewski: Elektroenergetyczne sieci rozdzielcze. T. I i II. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2004. Przepisy budowy urządzeń elektrycznych. Wyd. Stowarzyszenie Polskich Energetyków, Warszawa 2004. J. Szczerski : Lokalizacja uszkodzeń linii kablowych. WNT, Warszawa 1999.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się