Nazwa przedmiotu:
Bezpieczeństwo pożarowe budynków
Koordynator przedmiotu:
dr inż. / Wiktor Lasota
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Budownictwo
Grupa przedmiotów:
Obowiązkowe z możliwością wyboru
Kod przedmiotu:
ZIBS08
Semestr nominalny:
7 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
2
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład150h
  • Ćwiczenia0h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Wytrzymałość materiałów, konstrukcji żelbetowe, konstrukcje stalowe
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Zapoznanie z podstawami inżynierii bezpieczeństwa pożarowego budynków. Celem nauczania przedmiotu jest przekazanie wiedzy w zakresie pozwalającym na korzystanie z norm europejskich i przepisów w procesie projektowania.
Treści kształcenia:
W - Podstawowe pojęcia. Funkcje elementów budynku w warunkach pożaru. Stany krytyczne bezpieczeństwa pożarowego. Reakcja na ogień. Toksyczność i dymotwórczość materiałów budowlanych. Wentylacja pożarowa. Odporność ogniowa. Zabezpieczenia ogniochronne. Rozwiązania elementów i instalacji z uwagi na bezpieczeństwo pożarowe.
Metody oceny:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie oceny dostatecznej z zaliczenia pisemnego. Zaliczenie będzie się składało z pięciu pytań. Za każde pytanie można uzyskać od 0 do 5 punktów. Ocena dostateczna - od 15 do18 punktów pod warunkiem uzyskania ni mniej niż dwóch punktów za każde pytanie. Ocena dobra - od 20 do 23 punktów pod warunkiem uzyskania nie mniej niż trzech punktów za każde pytanie. Ocena bardzo dobra - 25 punktów.
Egzamin:
Literatura:
1. Kosiorek M., Bezpieczeństwo pożarowe budynków, Budownictwo ogólne, Tom 2, Rozdział 9, Arkady, Warszawa 2005.
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się