- Nazwa przedmiotu:
- PROJEKT ARCHITEKTONICZNY 4
- Koordynator przedmiotu:
- 1. prof. nzw. dr inż. arch. Marek Budzyński, 2. prof. nzw. dr inż. arch. Krzysztof Dyga,3. dr inż. arch. Bogdan Dzierżawski,4. prof. nzw. dr inż. arch. Zygmunt Hofman,5. dr inż. arch. Jerzy Grochulsk
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Architektura i urbnistyka
- Grupa przedmiotów:
- Wspólne
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 6 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 9
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład225h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt1260h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Wymagane zaliczenia wszystkich poprzednich projektów architektonicznych.
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Poznanie problemów projektowania obiektów usług podstawowych dla społeczności lokalnych, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki projektowania obiektów oświaty.
Uzyskanie zdolności sprawdzenia prawidłowości programu obiektu oświatowego z odniesieniem tego do realnych potrzeb miejsca lokalizacji.
Poznanie zasad projektowania obiektu usługowego o złożonym programie funkcjonalnym i szczególnej specyfice potrzeb przyszłych jego użytkowników (optymalnie obiektu oświaty).
- Treści kształcenia:
- Kształtowanie obiektów podstawowych dla miejsca lokalizacji usług wolnostojących (szczególnie obiektów oświaty), z zagospodarowaniem związanych z nimi terenów, w powiązaniu z obsługiwanym otoczeniem mieszkalnym, z poszukiwaniem rozwiązań architektonicznych związanych z określonym środowiskiem przestrzennym i społecznym: identyfikacją z miejscem oraz dobór środków i standardów stosowanych dla takich obiektów.
Przykłady tematów: szkoły podstawowe; gimnazja; gimnazja z liceum (w tym profilowe); licea ogólnokształcące i muzyczne, plastyczne; zespoły handlowo-usługowe; obiekty służby zdrowia (dwie ostatnie funkcje poza podstawowym zainteresowaniem prowadzących zajęcia).
Tematyka proponowanych projektów jest próbą zebrania wcześniej nabytych umiejętności, z ich połączeniem w ramach projektu jednego obiektu.
- Metody oceny:
- Formy zaliczenia przedmiotu (zakres opracowania):
Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach 1 raz w tygodniu i udział w przeglądzie koncepcji i ocenie przejściowej.
Wymagany zakres opracowania:
- plan zagospodarowania działki, skala 1:500,
- rzuty, przekroje, elewacje projektowanego budynku, skala 1:200 (rzut parteru i elewacje z pokazaniem najbliższego otoczenia projektowanego budynku),
- detal elewacji z fragmentem przekroju przez ścianę zewnętrzną pokazujący detal architektoniczny, użyte materiały, kolor, fakturę 1:50,
- model w skali 1:200 lub 1:500 lub wizualizacja komputerowa
Opracowanie graficzne na 3 planszach 100 x 70 cm
- Egzamin:
- Literatura:
- W dostosowaniu do tematu projektu.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się