- Nazwa przedmiotu:
- Kompozyty ceramika-metal
- Koordynator przedmiotu:
- Prof. nzw. Dr hab. inż. Katarzyna Konopka
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Inżynieria Materiałowa
- Grupa przedmiotów:
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2010/2011
- Liczba punktów ECTS:
- 1
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia15h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Zalecane przedmioty poprzedzające : wykłady z kompozytów i ceramiki, laboratorium z kompozytów
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Zapoznanie z tematyka kompozytów ceramika-metal, zdobycie przez studentów wiedzy z zakresu rodzaju kompozytów i złączy ceramika-metal metodo ich otrzymywania i właściwości , a także możliwości ich aplikacji.
- Treści kształcenia:
- W ramach tego przedmiotu będzie przedstawiona studentom wiedza z zakresu materiałów kompozytowych ceramika-metal oraz złączy metal-ceramika. Omówione zostaną. następujące zagadnienia : korzyści łączenia ze sobą ceramiki i metalu, metody otrzymywania materiałów kompozytowych, ceramika-metal, wytwarzanie złączy metal-ceramika, właściwości materiałów.
- Metody oceny:
- Ocena projektu przygotowanego przez studenta i referowanego na zajęciach
- Egzamin:
- Literatura:
- 1.Boczkowska, J. Kapuściński, K. Puciłowski, S. Wojciechowski, Kompozyty, Warszawa 2000,
2. M.F. Ashby, D.R.H. Jones, Engineering Materials 2, Pergamon, Oxford 1992
3. R. Pampuch, Materiały ceramiczne- zarys nauki o materiałach nieorganiczno-niemetalicznych, PWN, Warszawa 1988
4. J. Śleziona, Podstawy technologii kompozytów, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 1988
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się