Nazwa przedmiotu:
Elementy logiki i teorii mnogości
Koordynator przedmiotu:
Prof. nzw. dr hab. Aleksander Rutkowski
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Matematyka
Grupa przedmiotów:
Kod przedmiotu:
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
6
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład45h
  • Ćwiczenia45h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Ogólna wiedza matematyczna na poziomie szkoły średniej
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
Znajomość podstawowych pojęć teorii mnogości i potrzebnej do tego logiki. Nauczenie podstaw rachunku logicznego, rachunku zbiorów, teorii relacji i funkcji, w tym: relacji równoważności, relacji porządkujących i relacji równoliczności.
Treści kształcenia:
Wykład: Indukcja matematyczna, rachunek zdań, rachunek kwantyfikatorów, skończone i uogólnione działania na zbiorach, .relacje i funkcje, relacje równoważności, teoria zbiorów uporządkowa¬nych, równoliczność i liczby kardynalne, Ćwiczenia: rozwiązywanie zadań z w/w problemów
Metody oceny:
By być dopuszczonym do egzaminu, należy zdobyć na ćwiczeniach co najmniej 21 pkt na 40. Na części zadaniowej egzaminu uzyskuje się do 30 pkt, na teście teoretycznym - do 30 pkt Egzamin jest zdany, jeśli w sumie (ćwiczenia +egzamin) student ma co najmniej 51 pkt (na 100). Przewidziane są zwolnienia z części zadaniowej i testowej egza¬mi¬nu.
Egzamin:
Literatura:
1. H. Rasiowa, Wstęp do matematyki współczesnej, PWN 2. W. Guzicki, P. Zakrzewski, Wykłady ze wstępu do matematyki, PWN 2005 3. K. Kuratowski, Wstęp do teorii mnogości i topologii, PWN 4. W. Guzicki, P. Zakrzewski, Zadania ze wstępu do matematyki, PWN 2005 5. W. Marek, J. Onyszkiewicz, Elementy logiki i teorii mnogości w zadaniach, PWN
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się