- Nazwa przedmiotu:
- Podstawy informatyki
- Koordynator przedmiotu:
- mgr Piotr Figurny
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Matematyka
- Grupa przedmiotów:
- Kod przedmiotu:
- Semestr nominalny:
- 4 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład15h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium30h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Pakiety Narzędziowe 1
Pakiety Narzędziowe 2
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Nabycie umiejętności tworzenia prostych programów z wykorzystaniem VBA
- Treści kształcenia:
- Program wykładu:
- VBA EXCEL: środowisko, moduł, uruchamianie programu, debugowanie
- Zmienne, typy, konwersja, wyrażenia
- Funkcje, procedury, przekazywanie parametrów, zwracanie wartości
- Wejście – wyjście: InputBox, MsgBox
- Tablice
- Pętle
- Instrukcje warunkowe
- Obsługa błędów
- Obiekty Excel: metody i właściwości, współpraca programu VB z arkuszem Excel
- Tworzenie własnych obiektów
- Tworzenie formularzy, obsługa zdarzeń
Program laboratorium
- Tworzenie prostych programów z wykorzystaniem kolejno poznawanych elementów VBA
- Utworzenie własnej klasy
- Utworzenie formularzy
- Metody oceny:
- - Utworzenie makra VBA : opracowanie prostego algorytmu, użycie pętli, instrukcji warunkowej, wejścia wyjścia: 60 punktów
- Utworzenie formularza VBA: obsługa zdarzeń, pobieranie i wpisywanie danych do pól formularza, pobieranie i wstawianie informacji do arkusza EXCEL.: 40 punktów
- Skala ocen: <51: 2; 51-60: 3; 61-70: 3,5; 71-80: 4; 81-90: 4,5; 91-100: 5
- Egzamin:
- Literatura:
- - Lewandowski, Mirosław. VBA dla Excela 2003/2007 / Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2007
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się