- Nazwa przedmiotu:
- Projektowanie systemów bioanalitycznych
- Koordynator przedmiotu:
- dr inż. Łukasz Górski
- Status przedmiotu:
- Fakultatywny dowolnego wyboru
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Technologia Chemiczna
- Grupa przedmiotów:
- Analityka Materiałów i Procesów
- Kod przedmiotu:
- brak
- Semestr nominalny:
- 7 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- brak
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z bioanalityką
- Treści kształcenia:
- Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z bioanalityką – ważną dziedziną chemii analitycznej. Rozwój problematyki bioanalitycznej wynika z jednej strony z pogłębiania znajomości i roli układów chemicznych w organizmach żywych, z drugiej strony ze świadomości ich oddziaływania ze środowiskiem przyrodniczym, w tym, ze środowiskiem zmodyfikowanym działalnością człowieka. Przedmiot obejmuje zagadnienia związane z analizą substancji o kluczowej roli w funkcjonowaniu układów biologicznych różnej skali – od komórki do ekosystemu. Szczególnie dużo uwagi poświęca się nowoczesnym układom analitycznym wykorzystującym w swym działaniu elementy pochodzenia biologicznego.
- Metody oceny:
- seminarium
- Egzamin:
- Literatura:
- 1. A. Hulanicki, Współczesna chemia analityczna. Wybrane zagadnienia, PWN, Warszawa 2001.
2. M. Trojanowicz, Automatyzacja w analizie chemicznej, WNT, Warszawa 1992.
3. R.P. Buck, W.E. Hatfield, M. Umana, E.F. Bowden (Eds.), Biosensors Technology. Fundamentals and Applications, Marcel Dekker, Inc., New York 1990.
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się