- Nazwa przedmiotu:
- Bazy danych 2
- Koordynator przedmiotu:
- doc. dr inż. Tomasz TRACZYK
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- BD2
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 4
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium0h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- <P>Średniozaawansowany kurs baz danych, skoncentrowany na zagadnieniach projektowania. Obejmuje tworzenie struktur baz danych i aplikacji dla systemów OLTP i OLAP.</P>
- Treści kształcenia:
- <P>Specyfika projektowania systemów informacyjnych z bazami danych. Główne typy s.i. z bazami danych: OLTP i OLAP. Architektury s.i. z bazami danych. Rola systemu zarządzania bazą danych w s.i. (2h). </P> <P>Metodyki, techniki i narzędzia analizy i pro <P>Zadanie obejmuje wszystkie fazy projektowania systemu informacyjnego z relacyjną bazą danych: od tworzenia modeli pojęciowych (ERD i UML), przez model logiczny bazy danych, do zaimplementowania struktur w SZBD i stworzenia fragmentu aplikacji.</P>
- Metody oceny:
- Szczegółowe warunki zaliczenia dla realizacji A (prowadzący doc. T. Traczyk) są podane pod adresem <a href="http://www.ia.pw.edu.pl/~ttraczyk/bd2/bd2_0.pdf">http://www.ia.pw.edu.pl/~ttraczyk/bd2/bd2_0.pdf</a>
- Egzamin:
- Literatura:
- <OL><LI>Barker: <I> Modelowanie związków encji,</I> WNT 1997</LI> <LI>Connolly, Begg: <I> Database Systems,</I> Addison-Wesley 2002</LI> <LI>Date: <I> Wprowadzenie do systemów baz danych,</I> WNT 2000</LI> <LI>Elmasri, Navathe:<I> Fundamentals of Datab
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się