- Nazwa przedmiotu:
- Metody eksploracji danych w odkrywaniu wiedzy
- Koordynator przedmiotu:
- prof. nzw. dr hab. Marzena KRYSZKIEWICZ
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- MED
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 5
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład30h
- Ćwiczenia0h
- Laboratorium15h
- Projekt15h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- Na treść wykładu składa się szeroki zakres tematów z obecnie bardzo intensywnie rozwijanej dziedziny eksploracji danych. Prezentowane techniki i algorytmy mają istotne znaczenie praktyczne - dobrze nadają się do wydobywania wzorców ukrytych w olbrzymich z
- Treści kształcenia:
- Celem laboratorium jest zaznajomienie studentów z nowoczesnymi technologiami eksploracji danych. W trakcie laboratorium studenci zapoznają się z możliwościami prowadzenia eksploracji danych w wybranym komercyjnym systemie, np. IBM Warehouse Design Stud Projekt będzie polegał na zaimplementowaniu i przetestowaniu wybranych algorytmów odkrywania wiedzy przedstawionych na wykładzie lub innych z dziedziny eksploracji danych. <br> Przykłady algorytmów do zaimplementowania w ramach projektu:<br> <ol><li>Alg
- Metody oceny:
- Egzamin:
- Literatura:
- <ul><li>Han J., Kamber M., Data Mining: Concepts and Techniques, The Morgan Kaufmann Series in Data Management Systems, 2nd edition, Morgan Kaufmann, 2006</li> <li>Advances in Knowledge Discovery and Data Mining, eds. U.M. Fayyad, G. Piatetsky-Shapiro,
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się