Nazwa przedmiotu:
Źródła i rozwój dynamizmu życiowego człowieka
Koordynator przedmiotu:
dr Krystyna SERWIN-JAKUBOWSKA
Status przedmiotu:
Obowiązkowy
Poziom kształcenia:
Studia I stopnia
Program:
Informatyka
Grupa przedmiotów:
Kierunkowe
Kod przedmiotu:
RDC
Semestr nominalny:
1 / rok ak. 2009/2010
Liczba punktów ECTS:
3
Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
Język prowadzenia zajęć:
polski
Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
  • Wykład0h
  • Ćwiczenia30h
  • Laboratorium0h
  • Projekt0h
  • Lekcje komputerowe0h
Wymagania wstępne:
Limit liczby studentów:
Cel przedmiotu:
<P>Celem zajęć jest przekazanie wiedzy wspomagającej potencjał osobowościowy studentów, przydatnej w pełnieniu szeroko rozumianych ról zawodowych i społecznych. Realizacja zajęć obejmuje udział słuchaczy w analizie przypadków, odgrywaniu ról oraz w symula
Treści kształcenia:
<P><OL><LI>Przegląd koncepcji osobowości: behawioralna, psychodynamiczna poznawcza, teoria pola, teoria ról (do wyboru) (4h). </P></LI> <LI><P>Fazy rozwoju osobowości, wieloczynnikowe tło ich zróżnicowań (2h).</P></LI> <LI><P>Eksperymenty nad zjawiskami:
Metody oceny:
Egzamin:
Literatura:
<OL><LI> K.Obuchowski,<I> Człowiek intencjonalny,</I> PWN 1993 </LI> <LI>J. Rejkowski,<I> Osobowość a społeczne zachowanie się ludzi,</I> KiW 1992</LI> <LI>J.Rejkowski, T.Bielicki-red.,<I> Dylematy współczesnej cywilizacji a natura człowieka,</I> Zysk i S
Witryna www przedmiotu:
Uwagi:

Efekty uczenia się