- Nazwa przedmiotu:
- Źródła i rozwój dynamizmu życiowego człowieka
- Koordynator przedmiotu:
- dr Krystyna SERWIN-JAKUBOWSKA
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- RDC
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- <P>Celem zajęć jest przekazanie wiedzy wspomagającej potencjał osobowościowy studentów, przydatnej w pełnieniu szeroko rozumianych ról zawodowych i społecznych. Realizacja zajęć obejmuje udział słuchaczy w analizie przypadków, odgrywaniu ról oraz w symula
- Treści kształcenia:
- <P><OL><LI>Przegląd koncepcji osobowości: behawioralna, psychodynamiczna poznawcza, teoria pola, teoria ról (do wyboru) (4h). </P></LI> <LI><P>Fazy rozwoju osobowości, wieloczynnikowe tło ich zróżnicowań (2h).</P></LI> <LI><P>Eksperymenty nad zjawiskami:
- Metody oceny:
- Egzamin:
- Literatura:
- <OL><LI> K.Obuchowski,<I> Człowiek intencjonalny,</I> PWN 1993 </LI> <LI>J. Rejkowski,<I> Osobowość a społeczne zachowanie się ludzi,</I> KiW 1992</LI> <LI>J.Rejkowski, T.Bielicki-red.,<I> Dylematy współczesnej cywilizacji a natura człowieka,</I> Zysk i S
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się