- Nazwa przedmiotu:
- Sztuka myślenia i uczenia się
- Koordynator przedmiotu:
- dr Maria ŁOJEWSKA-KRAWCZYK
- Status przedmiotu:
- Obowiązkowy
- Poziom kształcenia:
- Studia I stopnia
- Program:
- Informatyka
- Grupa przedmiotów:
- Kierunkowe
- Kod przedmiotu:
- SZMU
- Semestr nominalny:
- 1 / rok ak. 2009/2010
- Liczba punktów ECTS:
- 3
- Liczba godzin pracy studenta związanych z osiągnięciem efektów uczenia się:
- Liczba punktów ECTS na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich:
- Język prowadzenia zajęć:
- polski
- Liczba punktów ECTS, którą student uzyskuje w ramach zajęć o charakterze praktycznym:
- Formy zajęć i ich wymiar w semestrze:
-
- Wykład0h
- Ćwiczenia30h
- Laboratorium0h
- Projekt0h
- Lekcje komputerowe0h
- Wymagania wstępne:
- Limit liczby studentów:
- Cel przedmiotu:
- <P>Celem przedmiotu jest dostarczenie wiedzy umożliwiającej osiągnięcie wyższego poziomu rozwoju racjonalnego i twórczego myślenia. Program prezentuje praktyczne zasady, metody, techniki rozwijania myślenia. Zwraca także uwagę na przeszkody i błędy myślen
- Treści kształcenia:
- <P><OL><LI><B>Problemy jako źródło myślenia.</B> Rodzaje problemów: filozoficzne naukowe, poznawcze, praktyczne, opisowe i wartościujące. Odkrywanie problemów i praca nad ich właściwym sformułowaniem. </LI> </P> <P><LI><B>Myślenie racjonalne jako wzorzec
- Metody oceny:
- Egzamin:
- Literatura:
- <OL><LI>Tony Buzan,<I> Rusz głową,</I> Łódź 1999.</LI> <LI>Edward de Bono,<I> Naucz się myśleć kreatywnie,</I> Warszawa 1998. </LI> <LI>Hy Ruchlis, <I>Jak myśleć logicznie,</I> Warszawa 1999.</LI> <LI>Ricki Linksman,<I> W jaki sposób szybko się uczyć.</I>
- Witryna www przedmiotu:
- Uwagi:
Efekty uczenia się